Ανακατασκευάζεται το πρωτότυπο Pony Coupe Concept του 1974
i

printscreen

Ανακατασκευάζεται το πρωτότυπο Pony Coupe Concept του 1974

Δημήτρης Μπαλής 19:34 - 27.11.2022 / Ανανεώθηκε: 13:59 - 08.02.2023

Η Hyundai συνεργάζεται εκ νέου με τον Giorgetto Giugiaro για να επαναφέρει το αυτοκίνητο ορόσημο στην ιστορία της μάρκας.

Την άνοιξη του 2023 θα δούμε πώς θα είναι το ανακατασκευασμένο Pony Coupe Concept, ένα αυτοκίνητο που σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro για τη Hyundai, με το οποίο η κορεατική μάρκα έκανε το ντεμπούτο της το 1974 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο.

Η Hyundai θα συνεργαστεί με τον ιταλική εταιρεία σχεδιασμού GFG Style, των Giorgetto και Fabrizio Giugiaro, και όπως είπε ο Luc Donckerwolke, επικεφαλής σχεδιαμσού στη Hyundai Motor Group «το έργο έχει ιστορική αξία, αλλά αντιπροσωπεύει επίσης μια διαπολιτισμική ανταλλαγή που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για περισσότερες συνεργασίες στη συνέχεια. 

Το αρχικό Pony και το Pony Coupe Concept ήταν μια από εκείνες τις σπάνιες δημιουργίες που επηρέασαν τα σχέδια όχι μόνο ενός αλλά πολλαπλών οχημάτων παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων του βραβευμένου IONIQ 5 και του N Vision 74, δύο ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας».

Το 1974, όταν η Hyundai Motor βρισκόταν ακόμη στις πρώτες μέρες της παραγωγής οχημάτων, τα στελέχη της εταιρείας επικοινώνησαν με τον Giorgetto Giugiaro για να προτείνουν τον σχεδιασμό του πρώτου ανεξάρτητου μοντέλου της Hyundai και του πρώτου αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής της Κορέας. 

Εκείνη την εποχή, δεν υπήρχε δυνατότητα σχεδίασης οχήματος στην Κορέα, κι έτσι η Hyundai Motor ανέθεσε στον Giugiaro να σχεδιάσει, να κάνει σχέδια και να κατασκευάσει πέντε πρωτότυπα, ένα από τα οποία ήταν κουπέ. Στη διαδικασία σχεδιασμού και πρωτοτύπων, η Hyundai αποφάσισε να παρουσιάσει τα Pony και Pony Coupe στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο για να προωθήσει το ντεμπούτο της μάρκας στην παγκόσμια αγορά.

Με σφηνοειδή μύτη, κυκλικούς προβολείς και γεωμετρικές γραμμές που μοιάζουν με origami, το Pony Coupe προοριζόταν για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, αλλά το έργο σταμάτησε το 1981, λίγο πριν τη μαζική παραγωγή, εν μέσω δυσμενούς παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος.

Ενώ το concept ήταν ένα ημιτελές όνειρο εκείνη την εποχή, το τολμηρό του πνεύμα επηρέασε αμέσως την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία στα πρώτα ανεξάρτητα μοντέλα παραγωγής της, με την πινακίδα Pony, τα οποία κυκλοφόρησαν από το 1975 έως το 1990 και πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο. Το Pony Coupe Concept παραμένει βασικό μέρος της κληρονομιάς της Hyundai και το σήμα κατατεθέν του οράματος του ιδρυτή προέδρου Ju-Yung Chung για την εταιρεία.

Η ηγεσία του βοήθησε την Κορέα να βγει από τις κακουχίες του πολέμου και να γίνει μια οικονομική δύναμη μέχρι τα τέλη του 20ού αιώνα.

Το concept design χρησίμευσε επίσης ως τεράστια πηγή έμπνευσης για τη δουλειά του Giugiaro στο DeLorean DMC 12, που έκανε το ντεμπούτο του το 1983 και χρησιμοποιήθηκε περίφημα στις ταινίες «Back to the Future» (1985-90).