Το NBA και η Warner Bros τα... βρήκαν πριν τη δίκη: Το show του Σακίλ με τον Μπάρκλεϊ παραμένει στα τηλεοπτικά studio
i

Inside the NBA / © IMAGO

Το NBA και η Warner Bros τα... βρήκαν πριν τη δίκη: Το show του Σακίλ με τον Μπάρκλεϊ παραμένει στα τηλεοπτικά studio

Γιώργος Γαβριλάκης 10:36 - 17.11.2024 / Ανανεώθηκε: 18:47 - 17.11.2024

To «Inside the NBA» θα συνεχίσει να μεταδίδετε και μετά το πέρας της τρέχουσας σεζόν, παρά το γεγονός ότι το TNT έχασε τα τηλεοπτικά δικαιώματα του «μαγικού πλανήτη». Η Warner Bros ήρθε σε εξωδικαστική συμφωνία με τη λίγκα και παραχώρησε (με το αζημίωτο) τα δικαίωμα του πιο δημοφιλούς sports show στις ΗΠΑ, που πλέον θα ανήκει στο πρόγραμμα του ESPN.

Λίγες μέρες πριν την πρώτη ακροαματική διαδικασία στο Ανώτατο Δικαστήριο της Νέας Υόρκης, οι δύο νομικοί αντίμαχοι, από τη μία το NBA ως ολότητα και από την άλλη η Warner Bros, ήρθαν σε συμβιβασμό.

Η νομική τους κόντρα αφορούσε το γεγονός ότι το τηλεοπτικό δίκτυο TNT, που ανήκει στον όμιλο της Warner Bros, έχασε τα τηλεοπτικά δικαιώματα της επόμενης εντεκαετίας (2025-2036). Πως έγινε αυτό;

Αλλάζει η δομή του All Star Game: Το NBA προσανατολίζεται στη δημιουργία τουρνουά τεσσάρων ομάδων
NBA

08:40 - 16.11.2024

Αλλάζει η δομή του All Star Game: Το NBA προσανατολίζεται στη δημιουργία τουρνουά τεσσάρων ομάδων

Μετά το αγωνιστικό… φιάσκο της Ιντιανάπολις (2024) το NBA έχει αποφασίσει να αλλάξει την φυσιογνωμία του All Star Game και η νέα ιδέα προβλέπει αντί για έναν αγώνα να διεξάγεται ένα τουρνουά με τέσσερις ομάδες (ημιτελικοί και τελικός) που θα αποτελείται η κάθε μια από οκτώ επίλεκτους παίκτες.

Προσφάτως, ο «μαγικός πλανήτης», αφού πρώτα δέχθηκε τις προσφορές, αποδέχθηκε εκείνες του ESPN, του NBC και τις Amazon, σε μία επική συμφωνία αξίας σχεδόν 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων. H Warner Bros θεώρησε αθέμιτη τη διαδικασία, καθώς ως επί σειρά ετών συνεργάτης με τη λίγκα, είχε το δικαίωμα να ισοφαρίσει την προσφορά της Amazon του Τζεφ Μπέζος και να διατηρήσει το κομμάτι της στην πίτα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Αν και κατέθεσε πρόταση, αυτή θεωρήθηκε από το ΝΒΑ μη ολοκληρωμένη, επομένως άκυρη, και ανακοινώθηκε η νέα συνεργασία που το TNT δεν είχε θέση σε αυτή.

Έτσι, έφθασαν μέχρι την πόρτα του δικαστηρίου, αλλά τελικά δεν μπήκαν μέσα. Οι εξωδικαστικές τους συζητήσες-διαπραγματεύσεις των τελευταίων ημερών κατέληξαν στο δόσιμο των χεριών.

Και η Warner Bros ναι μεν δεν κατάφερε να ανατρέψει τα συμβόλαια, δεν ήταν αυτό το ζητούμενο άλλωστε, αλλά κατά κάποιον τρόπο κατάφερε να ενταχθεί κι αυτή μέσα σε αυτά. Μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες το TNT πλέον, δεν θα έχει δικαίωμα να μεταδίδει αγώνες ζωντανά (παρά στην βόρεια Ευρώπη και στην Λατινική Αμερική), αλλά θα έχει υλικό προς χρήση για παραγωγές της. Από απλές εκπομπές, αφιερώματα-συνεντεύξεις, μέχρι και ντοκιμαντέρ.

Στην εξωδικαστική συμφωνία, το ΤΝΤ συμφώνησε επίσης να παραχωρήσει τα δικαιώματα του «Inside The NBA» στην Disney, που είναι η «μαμά» εταιρεία του ESPN.

Η φημισμένη εκπομπή με την υψηλή τηλεθέαση θα συνεχίσει να μεταδίδεται από το ESPN πλέον, αν και αρχικά φάνηκε πως ο κύκλος της που άνοιξε το 1989 θα ολοκληρωθεί στο τέλος της τρέχουσας σεζόν. Πρόκειται για το Show με κεντρικό παρουσιαστή τον Έρνι Τζόνσον, που τα τελευταία χρόνια έχει στο πλευρό του τον Σακίλ Ο'Νιλ, τον Τσαρλς Μπάρκλεϊ και τον Κένι Σμιθ. Ειδικά οι δύο πρώτοι προσφέρουν σκηνές απείρου κάλλους στο κοινό, πέραν από τις σοβαρές αναλύσεις και προσεγγίσεις του στο σπορ και στις προσωπικότητες που ανήκουν σε αυτό.

Μέχρι πριν την εξωδικαστική συμφωνία θεωρήθηκε σχεδόν βέβαιο πως η Warner Bros θα έβαζε λουκέτο στο Inside the NBA, αλλά τελικά σκέφτηκε πως έτσι που εξελίχθηκαν τα πράγματα, ήταν λογικότερο να το παραχωρήσει, παρά να το «κατεδαφίσει». Επιπλέον θα έχει η TNT Sports την οργάνωση της παραγωγής, άρα και κάποια έσοδα από την όλη ιστορία.

Παράλληλα, το NBA προσέφερε στην Warner Bros για τα επόμενα έντεκα χρόνια (όσο διαρκεί το νέο συμβόλαιο τηλεοπτικών δικαιωμάτων), τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί το πλήρες περιεχόμενο του πρωταθλήματος, από τις επίσημες πηγές, για τις online πλατφόρμες της. Δύο από αυτές, το Bleacher Report και το House of Highlights, θεωρούνται από τα κορυφαία μέσα της αγοράς, με εκατομμύρια επισκέπτες καθημερινά!