Το παιχνίδι στην Πάτρα δεν αντέχει μπασκετικής κριτικής. Διότι όλα όσα έγιναν επισκίασαν την δράση και έδειξαν το πιο μεγάλο πρόβλημα. Γράφει ο Χρήστος Τσάλτας.
Αλήθεια, μετά από τόσα που συνέβησαν στο «Δ.Τόφαλος» της Πάτρας, ποιος έχει όρεξη να μιλήσει για μπάσκετ; Για ποιο μπάσκετ άραγε; Η δράση εντός των τεσσάρων γραμμών πέρασε σε δεύτερη μοίρα, διότι για την έκβαση του αγώνα έπαιξαν ρόλο άλλοι παράγοντες.
Το έργο φαινόταν από την Παρασκευή, όταν έγιναν γνωστοί οι διαιτητές. «Ορισμός-σκάνδαλο», έλεγαν εντός της ΑΕΚ Betsson για Τσαρούχα, Τσολάκο, Χριστινάκη. Μήπως είχαν δει το μέλλον; Ή μήπως κάτι ήξεραν για τα όσα θα ακολουθούσαν μερικές ώρες μετά;
19:42 - 16.11.2024
Κυρίαρχος ο Προμηθέας κόντρα στην ΑΕΚ σε παιχνίδι-παρωδία
Στην απόλυτη παρωδία της σεζόν, που κράτησε πάνω από 2,5 ώρες και σημαδεύτηκε από διακοπές, εκκένωση πετάλου και πολλά νεύρα, ο Προμηθέας κατάφερε να επικρατήσει της ΑΕΚ με 84-76.
Σε όλα αυτά όμως φρόντισαν να δώσουν την «απάντησή» τους αυτοί που θα έπρεπε σε μια νορμάλ συνθήκη να είναι απλώς μια αναφορά στο στατιστικό και τίποτε παραπάνω. Τσαρούχα και Χριστινάκης έδειξαν τις διαθέσεις τους. Ειδικά ο δεύτερος έβαλε «μπουρλότο» στο παιχνίδι με την αποβολή του Κουζμίνσκας που μόνο εκείνος κατάλαβε το γιατί. Διότι όχι μόνο δεν υπάρχει flopping, για το οποίο δέχτηκε τεχνική ποινή, αλλά υπάρχει ακόμα πιο ξεκάθαρο φάουλ σε προσπάθεια για σουτ τριών πόντων.
Ένας παίκτης-κόσμημα για το ελληνικό πρωτάθλημα, που τώρα στη Δύση της καριέρας του παίζει την Ελλάδα, έχοντας αγωνιστεί στο ΝΒΑ, στην Ευρωλίγκα και στο υψηλότερο επίπεδο. Και αντιμετωπίζεται με τόση ασέβεια από τους διαιτητές, όπως ένας παίκτης που δεν έχει την παραμικρή εμπειρία στο χώρο. Η ασέβεια που υφίσταται από τους διαιτητές όλη τη σεζόν ο Κουζμίνσκας ήταν κάτι που είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο blog, αλλά στην Πάτρα χτύπησε κόκκινο.
Τα πρώτα σημάδια ήρθαν στο ξεκίνημα, τότε που ο Χριστινάκης ζήτησε να αποχωρήσει ένας από τους ανθρώπους που βρίσκονταν στα court seats δίπλα στον πάγκο της ΑΕΚ Betsson και μαζί με τον Μάκη Αγγελόπουλο. Το γεγονός πως όλη η Ελλάδα είδε για πρώτη φορά τον Μάκη Αγγελόπουλο να έχει αυτή την αντίδραση και να φτάνει μέχρι τη γραμματεία για να ανοίξει διάλογο με τους διαιτητές ήταν μια ξεκάθαρη απόδειξη πως το απόγευμα στην Πάτρα θα είναι δύσκολο. Πρόκειται άλλωστε για έναν παράγοντα που όλα αυτά τα χρόνια έχει κρατήσει ήπια στάση απέναντι στις συνεχιζόμενες κάκιστες διαιτησίες που αντιμετωπίζει η ομάδα του. Το Σάββατο έφτασε κι αυτός στα όριά του.
Το σφύριγμα όμως που έδειξε τα -εντελώς- διαφορετικά κριτήρια ήρθε στα 30'' για το τέλος της τρίτης περιόδου, όταν χρεώθηκε με φάουλ ο Κουζμίνσκας σε προσπάθεια για double team. Αυτό το σφύριγμα ουσιαστικά ήταν ο προάγγελος για όσα θα ακολουθούσαν.
Η ΑΕΚ Betsson ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να προστατεύσει τα συμφέροντά της και να μην επιτρέψει διαιτησίες ανάλογες με αυτή της Πάτρας. Κι ας μην είχε την καλύτερη αγωνιστική εικόνα στο παρκέ, κάτι που μπορεί να συμβεί στην οποιαδήποτε ομάδα. Αυτό που συνέβη στην Πάτρα πρέπει να γίνει το turning point για να διασφαλίσει ισονομία και να μην βρεθεί πάλι σε τέτοιες καταστάσεις.
Αγωνιστικά η Ένωση έδειξε και πάλι προβλήματα στο παιχνίδι της. Από την άμυνα που δεν είχε ισορροπία σε πολλές στιγμές, μέχρι την κακή προσέγγιση στα πρώτα λεπτά. Η παρουσία του Καράμπελα στην αρχική πεντάδα δεν άλλαξε τα πράγματα, διότι το δίδυμο Γκρέι-Γκόλντεν στην φροντ λάιν είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο πως δεν αποδίδει και δεν έχει χημεία. Όταν ο Γκρέι πήγε στο 5 έγινε πιο απειλητικός, ενώ και με τον Κουζέλογλου σέντερ ο ρυθμός ήταν καλύτερος.
Είναι φανερό όμως πως λείπει η ισορροπία στο παιχνίδι της ομάδας. Και σε αυτή την απουσία ισορροπίας οι διαιτητές ήρθαν να δώσουν ακόμα ένα χτύπημα με τις αποφάσεις τους
Last but not least, η στάση της Αστυνομίας, η οποία με τη βία προσπάθησε να διώξει τον κόσμο της ΑΕΚ από την εξέδρα, έκανε χρήση κρότου λάμψης μέσα στο κλειστό, δημιουργώντας αναστάτωση. Πράγματα τα οποία ήρθαν να βάλουν το κερασάκι στην τούρτα, σε ένα απόγευμα το οποίο θα μνημονεύεται για καιρό. Ο καθείς βέβαια, μπορεί να το μνημονεύει όπως εκείνος θέλει. Η εικόνα πάντως «μιλάει» από μόνη της.