Με 16βάλβιδο Turbo κινητήρα T-Jet 1.368κ.εκ., ισχύος 190 ίππων στις 5.500σ.α.λ.
Λανσαρίστηκε το 2014 και μέχρι σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς στον όμιλο της Fiat, και πλέον της Stellantis.
Το 500αράκι, φορώντας κουστούμι Abarth, με σήμα τον σκορπιό, άρχισε να τσιμπάει σε κάθε επίπεδο, με την έκδοση 695 biposto να φθάνει στο αποκορύφωμα της απόδοσης.
Εξοπλισμένο με 16βάλβιδο Turbo κινητήρα T-Jet των 1.368κ.εκ., ένα μοτέρ που δέχθηκε τις περιποιήσεις των μηχανικών της μάρκας, ώστε να φτάσει τους 190 ίππους στις 5.500σ.α.λ., (250Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ.), απόδοση που μέχρι και σήμερα αποτελεί ρεκόρ για το συγκεκριμένο σύνολο σε έκδοση δρόμου, έχει το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό των 139 ίππων/λίτρο. Την… αναπνοή του κινητήρα του 695 biposto εξασφάλισε το κιτ της BMC, που μέσω ενός ευμεγέθους intercooler τροφοδοτεί με αέρα τον στροβυλοσυμπιεστή GARRETT GT 1446, με την εξαγωγή των καυσαερίων να γίνεται -με ένα εθιστικό ήχο- από την εξάτμιση της Akrapovic.
Εκτός από το ισχυρότερο μοντέλο στη γκάμ, το 695 biposto είναι και το ελαφρύτερο, με απόβαρο οριακά κάτω από τον ένα τόνο (997 κιλά). Σε αυτό συντελεί σημαντικά η απουσία πίσω καθισμάτων (επιλογή που επέβαλε και την ονομασία “biposto”), η χρήση των εξαιρετικά ελαφρών ζαντών της OZ διαμέτρου 18 ιντσών, η εκτεταμένη χρήση υλικών, όπως το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα, αλλά και το rollbar από τιτάνιο της Poggipolini. Για τους πλέον σκληροπυρηνικούς δόθηκε η δυνατότητα εξοπλισμού του αυτοκινήτου με σταθερά εμπρός παράθυρα από πολυκαρβονικό υλικό και μικρά ανοίγματα, για να πληρώνει κανείς με στιλ στα… διόδια. Όλα τα παραπάνω συντελούν σε μια αναλογία βάρους/ιπποδύναμης μόλις 5,2κιλών/ίππο και κορυφαίες επιδόσεις σε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα με 5,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.
17:51 - 23.01.2023
Στο τιμόνι της plug-in hybrid Skoda Octavia iV
Επιβλητική, με τεράστιους χώρους, αποδοτική και φουλ εξοπλισμένη.
Το μυώδες αμάξωμα με τους επιθετικής σχεδίασης εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τη μεγαλύτερη αεροτομή, έχει χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με φαρδύτερα μετατρόχια, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, φρένα της Brembo και κοντό μεταξόνιο.
Το 695 biposto είναι νόμιμο για χρήση στο δρόμο και φέρει χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, και προαιρετικά κιβώτιο τύπου «dog ring» και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, έτσι ώστε οι έμπειροι οδηγοί να μπορούν να αλλάζουν ταχύτητες με εξαιρετική ταχύτητα και χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη.
Το αυτοκίνητο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,5 δευτ. με 230 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.
Καταλήγοντας, γα όσους θέλουν να το οδηγήσουν σε πίστα, υπάρχει και το πακέτο «track kit» με καθίσματα Abarth Corse by Sabelt, ζώνες ασφαλείας 4 σημείων με έγκριση τύπου για αγωνιστική χρήση, ειδικό κράνος 695 biposto, επίσης με έγκριση τύπου και ψηφιακός πίνακας οργάνων / υπολογιστής MXL2 της Aim για συνεχή παρακολούθηση / καταγραφή και της παραμικρής πτυχής της απόδοσης του αυτοκινήτου.