Μια νέα γόμα, η πιο μαλακή προστίθεται για τους δύο αγώνες στους δρόμους πόλης και τον έναν σε πίστα.
Να μου πείτε τη στιγμή που όλοι οι οδηγοί έχουν τα ίδια ελαστικά στη διάθεσή τους για κάθε αγώνα, ποια διαφορά υπάρχει; Κι όμως, η διαχείριση των ελαστικών μέσα στον αγώνα, με ποια γόμα ξεκινούν, ποια βάζουν στα πιτ στοπ και με ποια τελειώνουν και σε ποια κατάσταση βρίσκονται τα ελαστικά, στο τέλος, παίζει ρόλο από οδηγό σε οδηγό.
Τα δεδομένα, για όλους, έχουν ως εξής: Για τα επερχόμενα γκραν πρι στο Αζερμπαϊτζάν (28-30 Απριλίου) και στο Μαϊάμι (5-7 Μαΐου), η Pirelli θα έχει διαθέσιμες τις ίδιες τρεις γόμες που χρησιμοποιήθηκαν στους ίδιους αγώνες πέρυσι. Στην Ιμολα (19-21 Μαΐου), τα ελαστικά θα είναι διαφορετικά από το 2022.
12:56 - 06.04.2023
«Τέρμα οι τρεις Red Bull στο βάθρo – Βραβείο για την προσπέραση του μήνα» (vid)
Για τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, η άνοδος της Mercedes δημιουργεί συνθήκες διάλυσης της μονοτονίας στο βάθρο.
Στο σιρκουί, στους δρόμους του Μπακού, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τη C3 ως P Zero White σκληρή, τη C4 ως P Zero Yellow μέση και τη C5 ως P Zero Red μαλακή. Αυτή είναι η πιο απαλή τριάδα γομών στη γκάμα της Pirelli, τα οποία –όπως αναφέρει η ιταλική εταιρεία- ταιριάζουν καλά στις κλειστές στροφές σε αυτή την πίστα πόλης καθώς και στις μεγάλες ευθείες, όπου τα αυτοκίνητα φτάνουν τη μέγιστη ταχύτητα των 340 χλμ./ώρα. Η πιο συνηθισμένη στρατηγική για το γκραν πρι του Αζερμπαϊτζάν είναι το ένα πιτ στοπ, αν και ορισμένες ομάδες σταμάτησαν δύο φορές πέρυσι για να επωφεληθούν από ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, πριν από την καρό σημαία. Ο αγώνας διεξήχθη στις αρχές Ιουνίου του 2022, με υψηλή θερμοκρασία ασφάλτου, ενώ φέτος αναμένεται να είναι πιο χαμηλή.
Για το Μαϊάμι, η Pirelli έχει ορίσει τρεις γόμες στη μέση της σειράς, με τη C2 ως P Zero White σκληρή, τη C3 ως P Zero Yellow μέση και τη C4 ως P Zero Red μαλακή. Η εστίαση είναι στην ευελιξία γι αυτήν την πίστα στους δρόμους, που περνά γύρω από το Hard Rock Stadium, και έχει 19 στροφές καθώς και τρεις μεγάλες ευθείες. Ο αγώνας μπορεί να ολοκληρωθεί με ένα πιτ στοπ, όπως έδειξαν αρκετοί οδηγοί πέρυσι με καλή διαχείριση της μέσης γόμας, παρόλο που τα δύο πιτ στοπ είναι πιο γρήγορα, στα χαρτιά. Ο καιρός στη Φλόριντα είναι ευμετάβλητος, με τον κίνδυνο του ανέμου και της βροχής να είναι ένας ακόμα παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη.
Για το γκραν πρι Εμίλια Ρομάνια της Ιμολα, επιλέχθηκαν πιο μαλακά ελαστικά λόγω της χαμηλής τριβής της πίστας και της περιορισμένης φθοράς που παρατηρήθηκε στα ελαστικά πέρυσι. Η C3 είναι η P Zero White σκληρή γόμα, η C4 είναι η P Zero Yellow μέση και η C5 είναι η P Zero Red μαλακή. Σημειώνουμε ότι μια νέα μορφή προκριματικού θα πραγματοποιηθεί στην Ιμολα, με μία μόνο γόμα σε κάθε σκέλος δοκιμών. Στο Q1 θα είναι διαθέσιμη μόνο η σκληρή, στο Q2 θα χρησιμοποιεί μόνο η μέση, ενώ η μαλακή είναι μόνο για το Q3. Αυτή η «Εναλλακτική κατανομή ελαστικών», η οποία θα χρησιμοποιηθεί επίσης σε άλλο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο φέτος, μετά την Ιμολα, μειώνει τη συνολική κατανομή ελαστικών για κάθε αυτοκίνητο από 13 σετ σε 11 ανά Σαββατοκύριακο.
Ντεμπούτο στην Ιμολα θα κάνουν και τα νέα Cinturato Blue Full Wet, τα πρώτα βρόχινα ελαστικά που δεν χρειάζονται κουβέρτες ελαστικών για να θερμανθούν.