Ο Κάσιντι της Envision Racing κέρδισε τον αγώνα στο μικρό πριγκιπάτο και πήρε το προβάδισμα στη βαθμολογία των ηλεκτρικών μονοθεσίων.
Είναι το πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα, στην 9η σεζόν της Formula E. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων, έκανε στάση στο Μονακό, για τον 9ο αγώνα της χρονιάς, με τον Νικ Κάσιντι (Envision Racing) να κερδίζει από την 9η θέση στο γκριντ και έπειτα από τη νίκη του στη Γερμανία, προ ημερών, πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, αφήνοντας πίσω τον Βελχράιν (Porsche) ο οποίος έμεινε άποντος.
11:47 - 06.05.2023
Ο Λεκλέρ χτύπησε τη Ferrari και ο Ράσελ γλίτωσε τη Mercedes (vid)
Τα ελεύθερα δοκιμαστικά στο Μαϊάμι είχαν και μικροατυχήματα με αρκετούς οδηγούς να προβληματίζονται από την πρόσφυση.
Ο Κάσιντι είχε δεχθεί μεγάλη πίεση από τον Μιτς Έβανς (Jaguar TCS Racing), όμως η έλευση του αυτοκινήτου ασφαλείας στα τέλη του αγώνα, έκανε σίγουρη τη νίκη του.
Το πιο σημαντικό για όλους του οδηγούς, ήταν να ελέγξουν τον ρυθμό του αγώνα, στους δρόμους του Μονακό. Μάλιστα, εκεί που οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες, οι οδηγοί κατάφεραν να κάνουν συνολικά 116 προσπεράσεις, κάτι ομολογουμένως εντυπωσιακό.
Ο Κάσιντι, οδήγησε καταπληκτικά και ήδη ήταν επικεφαλής στον αγώνα από τον 7ο γύρο. Όταν ο μηχανικός του έδωσε το πράσινο φως για έναν τερματισμό σπριντ σε έξι γύρους, ο Κάσιντι δεν κοίταξε πίσω και αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία.
Ο Έβανς είχε σκαρφαλώσει από την έκτη θέση στο γκριντ στη δεύτερη, μέχρι το φινάλε και πραγματικά το να βλέπουμε δύο Νεοζηλανδούς οδηγούς στο 1-2 στο βάθρο, είναι ρεκόρ για τη Formula E, να έχουμε, δηλαδή, δύο οδηγούς από την ίδια χώρα.
Ο Τζέικ Ντένις (Avalanche Andretti) έκανε μεγάλο κατόρθωμα που τερμάτισε τρίτος, από την 11η θέση στο γκριντ.
Πολύ καλός τερματισμός και για τον Σάσα Φενεστράζ (Nissan) ο οποίος ενώ είχε τον καλύτερο χρόνο στις δοκιμές κατάταξης, έχασε την πολ ποζίσιον από τον Τζέικ Χιούτζ, επειδή δέχθηκε ποινή ότι ξεπέρασε τα 350kW ισχύος που ήταν το ανώτατο όριο στα δοκιμαστικά.
Ο μέχρι το Μονακό ηγέτης του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Οδηγών Πασκάλ Βεχρλάιν, ξεκίνησε 12ος αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να τερματίσει μια θέση παραπάνω και χωρίς να πάρει βαθμό να υπολείπεται στη βαθμολογία.
Ο άλλος διεκδικητής του τίτλου Ζαν – Ερίκ Βερνιέ, τερμάτισε στην έβδομη θέση, ξεκινώντας 22ος και τελευταίος τον αγώνα, μετά τις παραβιάσεις στην πίεση των ελαστικών της DS PENSKE, με τον ομόσταβλό του και νυν πρωταθλητή Στόφελ Βαντόρν, από 21ος να τερματίζει 9ος.
Στη Βαθμολογία: Κάσιντι 121, Βεχρλάιν 100, Ντένις 96, Εβανς 94, Βερνιέ 87. Στις ομάδες: Envision 182, Porsche 168, Jaguar 157. Το πρωτάθλημα συνεχίζεται στην Τζακάρτα, με δύο αγώνες, στις 3 και 4 Ιουνίου.