Αν φοβάται έναν αγώνα στο καλεντάρι ο Μαξ Φερστάπεν, αυτός είναι του Πριγκιπάτου, καθώς όπως λέει, δεν αποκλείεται να υπάρξουν εκπλήξεις.
Στο Μονακό, το τριήμερο 26-28 Μαΐου δίνεται η συνέχεια του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 μετά την αναβολή στην Ίμολα. Η πίστα είναι η πιο αργή και η πιο ιδιαίτερη του προγράμματος, καθώς δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια προσπέρασης. Αυτό, ευνοεί τα μονοθέσια που καταγράφουν καλούς γύρους όταν προσπαθούν να κάνουν τον καλύτερο χρόνο και όχι αν ένα αυτοκίνητο είναι γρήγορο σε ρυθμό αγώνα, όπως η Red Bull.
Μάλιστα, η αυστριακή εταιρεία έχει δει κατά καιρούς τις Ferrari και τις Aston Martin να έχουν πολύ καλούς χρόνους στον έναν γύρο, κάτι το οποίο ίσως δυσκολέψει τις προσπάθειες του Μαξ Φερστάπεν και του Σέρχιο Πέρες να εξασφαλίσουν την πολ ποζίσιον και ίσως, τη νίκη. Διότι όλοι ξέρουμε τι σημαίνει να έχεις καταλάβει την πρώτη θέση στην εκκίνηση στο Μονακό.
12:25 - 24.05.2023
Και τώρα Μονακό – οι πιο απίστευτες στιγμές στην ιστορία του (vid)
Το πιο γκλάμορους γκραν πρι κάθε χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 γίνεται στο μικρό πριγκιπάτο.
Γράφοντας για τον χρόνο του ενός γύρου, ο Σαρλ Λεκλέρ με Ferrari έχει καταφέρει να αποτελέσει τον μοναδικό έως τώρα οδηγό που έχει εξασφαλίσει πολ ποζίσιον εκτός Red Bull, με τον Φερστάπεν από την πλευρά του να γνωρίζει τις ιδιοτροπίες της πίστας, λέγοντας πως ενδέχεται να υπάρξουν μερικές εκπλήξεις. «Πιστεύω πως για εμάς τα πράγματα θα είναι κάπως πιο δύσκολα, αλλά διαθέτουμε καλό αυτοκίνητο και προσπαθούμε να παίρνουμε πάντα ό,τι περισσότερο μπορούμε. Ξέρουμε πως ο χρόνος στον έναν γύρο δεν είναι το πιο δυνατό μας σημείο, αλλά εμείς θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο», είπε ο Ολλανδός.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, ίσως φέτος το Μονακό να αποτελέσει την πρώτη φορά που την καρό σημαία του τερματισμού θα την αντικρίσει πρώτο, αυτοκίνητο άλλης ομάδας. Και ίσως να είναι η πρώτη φορά που μια RB19 θα αναγκαστεί να κυνηγήσει άλλα μονοθέσια, μην έχοντας πολλά περιθώρια προσπέρασης. Το Μονακό είναι μια πίστα που απαιτείται μάξιμουμ επίπεδα κάθετης δύναμης, δεν έχει πολλές ευθείες, ενώ η ζώνη DRS είναι μόλις μία. Επίσης, η RB19 δεν μπορεί να επιβάλλει τον... νόμο της σε αργές στροφές, κάτι το οποίο το γνωρίζει πάρα πολύ καλά ο Φερστάπεν.
«Οι στροφές είναι πολύ κλειστές και στενές, άρα πρέπει να περιμένεις να συμπεριφερθεί διαφορετικά το αυτοκίνητο σε σχέση με τις κανονικές πίστες. Επίσης, ο τρόπος που το οδηγείς, ίσως να μην είναι οι ιδανικές για το Μονακό», πρόσθεσε ο οδηγός της Red Bull.
Το Πριγκιπάτο είναι τόσο στενό, που για να προσπεράσει κάποιος είτε θα πρέπει όντως να διαθέτει ένα πάρα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο είτε να είναι αρκετά γενναίος. Έτσι, ακόμα και αν η Red Bull διαθέτει ομολογουμένως το καλύτερο μονοθέσιο, οι συνθήκες της πίστας ίσως να μην την ευνοήσουν, έστω και αν υπάρχει μία ζώνη DRS. Όμως, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η πρόβλεψη του καιρού κάνει λόγο για βροχή, άρα αν ο αγώνας χαρακτηριστεί βρόχινος και οι οδηγοί αναγκαστούν να τοποθετήσουν τα ενδιάμεσα ή τα βρόχινα ελαστικά, αυτό σημαίνει πως η ζώνη DRS παύει να ισχύει για λόγους ασφαλείας. Αν λοιπόν βρέχει κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο ή στον αγώνα την Κυριακή, τότε η RB19 θα αρκεστεί μόνο στην ταχύτητά της και όχι στο DRS, που τόσο τη βοηθάει.
Κρίμα που η Honda πάει με την Aston Martin
Εν τω μεταξύ, η ανακοίνωση της Honda ότι τελικά μένει στη Formula 1 από το 2026 και θα συνεχίσει με την Aston Martin, δεν έγινε αποδεχθεί με καλά σχόλια από τον Φερστάπεν. Η Honda δουλεύει από το 2019 με τη Red Bull με θαυμαστά αποτελέσματα, όμως το 2021 ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την F1. Η Red Bull ξεκίνησε η ίδια να κατασκευάζει κινητήρα, με την συνεχή υποστήριξη της Honda, η οποία θα παραμείνει κοντά της έως το 2025 που θα ισχύουν οι παρόντες κανονισμοί κινητήρων.
Όμως, από το 2026 θα έχουμε νέα δεδομένα στα μοτέρ, ακόμα πιο εξηλεκτρισμένα κι αυτό έκανε τη Honda να αλλάξει τις σκέψεις της και να παραμένει στο σπορ αλλά με την Aston Martin, ενώ η Red Bull έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα συνεργαστεί με τη Ford, η οποία επιστρέφει στο σπορ μετά από χρόνια.
«Πάντα είχαμε πολύ καλή σχέση μαζί τους, και μετά να τους βλέπεις να πηγαίνουν στην Aston Martin είναι λίγο κρίμα. Πριν από μερικά χρόνια νομίζαμε ότι θα φύγουν, τώρα μένουν και πάνε με την Aston Martin. Για την Aston Martin, είναι πολύ καλό, έχουν έναν υπέροχο κινητήρα, όλοι το ξέρουμε. Εμείς, πάντως, είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι για τη συνέχεια, από το 2026 και μετά για να δούμε τι πρόκειται να συμβεί μαζί με τη Ford.»