Από τα χιόνια της Σουηδίας στη ζέστη του Μεξικού το τρίτο ράλι της χρονιάς (vid)

Ράλι Μεξικού

i

©Toyota Gazoo Racing

Από τα χιόνια της Σουηδίας στη ζέστη του Μεξικού το τρίτο ράλι της χρονιάς (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 15:53 - 16.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:51 - 14.08.2024

Ξεκινά σήμερα το τρίτο ράλι της χρονιάς, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στο μεγαλύτερο υψόμετρο που υπάρχει στο καλεντάρι.

Μετά τον ευρωπαϊκό… χειμώνα, πάμε στη ζέστη για το ράλι Γκουαναχουάτο του Μεξικού (16 - 19 Μαρτίου), που επιστρέφει στο ημερολόγιο για πρώτη φορά από το 2020 και αποτελεί τον τρίτο γύρο του πρωταθλήματος.

Ο κορυφαίος σταρ της M-Sport Ford, ο Οτ Τάνακ, ο οποίος είναι επικεφαλής στη βαθμολογία, μετά τη νίκη στη Σουηδία, γνωρίζει ότι έχει δύσκολη αποστολή στο Μεξικό. Ο οδηγός του Puma καλείται να πληρώσει το αντίτιμο καθώς θα μπαίνει πρώτος στις ειδικές διαδρομές στα βουνά γύρω από την πόλη Λεόν, καθαρίζοντας τον δρόμο από τις πέτρες, στο πρώτο σκέλος της Παρασκευής. Οσο πιο καθαρός είναι ο δρόμος, τόσο καλύτεροι χρόνοι μπορούν να επιτευχθούν.

Μολονότι ο ίδιος προσεύχεται για βροχή, για να μαλακώσουν οι δρόμοι, εντούτοις προβλέπεται ηλιόλουστος καιρός με θερμοκρασίες που κυμαίνονται στους 30 βαθμούς Κελσίου.

«Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ήταν η πρώτη μου φορά στο χώμα με το Puma Rally1 και ήταν πολύ σημαντικό να ανακαλύψω όσο το δυνατόν περισσότερα. Η ομάδα εργάζεται σκληρά για να συνεχίσει να βελτιώνεται, αλλά για να καταλάβουμε πραγματικά πού βρισκόμαστε τώρα, πρέπει πρώτα να κάνουμε ένα ράλι στο χώμα», είπε ο Τάνακ.

Ούτε ο Κάλε Ροβάνπερα ούτε ο Τιερί Νεβίλ θα ωφεληθούν τόσο πολύ, καθώς θα μπαίνουν δεύτερος και τρίτος στη σειρά. Όμως, ένας άλλος, ομόσταβλος του Ροβάνπερα με το Toyota GR Yaris, ο Σεμπαστιάν Οζιέ, έξι φορές νικητής του ράλι Μεξικού, ξεκινάει πέμπτος.

Ο οκτώ φορές πρωταθλητής WRC οδηγεί σε επιλεγμένους αγώνες φέτος, αλλά ήδη έχει μια νίκη στο Μόντε Κάρλο τον Ιανουάριο.

«Όταν ήξερα ότι το Μεξικό επέστρεφε, έπρεπε να το σημειώσω στο ημερολόγιό μου ως ένα γεγονός που θα ήταν ωραίο να το ξανακάνω. Εκεί ξεκίνησαν όλα για μένα στο WRC, καθώς στην πραγματικότητα έκανα το ντεμπούτο μου το 2008», είπε ο Γάλλος.

Ο Ντάνι Σόρντο ενώνει τους Νεβίλ και Εσαπέκα Λάπι στη γκάμα των τριών δυνατών Hyundai i20 N, και θα είναι ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους στο δρόμο. Θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει στο έπακρο την επιπλέον πρόσφυση για να τεθεί στην καλύτερη δυνατή θέση για τα δύο τελευταία σκέλη, όταν οι αγωνιζόμενοι ξεκινούν με αντίστροφη σειρά κατάταξης.

«Αν το καταφέρουμε σωστά, πιστεύουμε ότι μπορούμε να είμαστε στη μάχη για τη νίκη, αλλά θέλουμε να είμαστε στο βάθρο, στο ελάχιστο», είπε ο Σόρντο που εναλλάσσεται στο πρωτάθλημα με τον Κρεγκ Μπριν.

Ο Ελφιν Εβανς, τέταρτος στη βαθμολογία, οδηγεί επίσης ένα GR Yaris, όπως και ο Τακαμότο Κατσούτα - αν και ο Ιάπωνας οδηγός δεν θα προσφέρει βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, παρόντος του Οζιέ.

Οι διαδρομές ξετυλίγονται σε υψόμετρο άνω των 2.700 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, όπου οι κινητήρες παραδοσιακά… αγωνίζονται να «αναπνεύσουν» στον πιο αραιό αέρα και χάνουν το 20% της ισχύος τους. Ωστόσο, οι υβριδικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων Rally1 δίνουν ώθηση εξαιτίας της μπαταρίας, η οποία δεν επηρεάζεται από την έλλειψη αέρα, γεγονός που σημαίνει ότι ίσως δούμε ένα από τα ταχύτερα ράλι στο Μεξικό. Το ράλι ξεκινά σήμερα Πέμπτη το βράδυ (πρωινές ώρες Ελλάδος) με δύο εμβληματικές διαδρομές δρόμου μέσα από τις πρώην σήραγγες εξόρυξης του Γκουαναχάουτο. Ακολουθούν τρεις ακόμη ημέρες δράσης στα βουνά Σιέρα ντε Λόμπος και Σιέρα νε Γκουαναχάουτο, πριν τον τερματισμό το απόγευμα της Κυριακής στη Λεόν μετά από 23 ετάπ που καλύπτουν 320,23 χλμ.

Tags: