«Λόκαραν» την πρώτη γραμμή της εκκίνησης οι Red Bull με δεύτερο στο γκριντ τον Πέρες.
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, τις δύο προηγούμενες χρονιές, Μαξ Φερστάπεν, απέδειξε ότι όταν τα πράγματα σοβαρεύουν τότε βάζει το πόδι τέρμα στο γκάζι και το μυαλό στροφάρει περισσότερο από τις 15.000 στροφές του κινητήρα της Honda RBPTH001.
Ετσι, πριν από λίγο, έκανε τον καλύτερο χρόνο από όλους τους οδηγούς, καταλαμβάνοντας την πολ ποζίσιον για τον αυριανό, πρώτο αγώνα της χρονιάς (στις 5 το απόγευμα ώρα Ελλάδος).
Ηταν η 21η πολ ποζίσιον για τον Φερστάπεν, ο οποίος ξεκινά με στόχο τη νίκη, ώστε να τεθεί εξαρχής επικεφαλής στον φετινό μαραθώνιο του πρωταθλήματος.
Ήταν δεδομένο ότι η μάχη για την πολ ποζίσιον του γκραν πρι του Μπαχρέιν θα ήταν σκληρή. Αυτό είχαν δείξει, άλλωστε, τόσο ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin, όσο και οι Ferrari. Φυσικά κανείς δεν ξέγραψε τη Mercedes, μια ομάδα που γνωρίζει πώς να κάνει την ανατροπή. Όμως, όπως αποδείχτηκε ήταν πιο εύκολη στην πράξη για τις Red Bull, που έκαναν το 1-2 με Φερστάπεν και Πέρες, με τον Ολλανδό να κάνει το καλύτερο δώρο στον πατέρα του, καθώς σήμερα συμπληρώνει 51 χρόνια ζωής.
Πίσω από τους «ταύρους» βρέθηκαν οι Ferrari με τους Λεκλέρ και Σάινθ, ενώ τις Mercedes των Ράσελ και Χάμιλτον, χώρισε ο Αλόνσο.
Στον πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών (Q1) δεν συνέβη κάποια μεγάλη έκπληξη και όλοι οι οδηγοί των μεγάλων ομάδων δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στη δεύτερη διαδικασία. Λίγο μετά την έναρξη, πάντως, υψώθηκε η κόκκινη σημαία, καθώς κάποια κομμάτια από τον τροχό του Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκαν στην πίστα και, μάλιστα, σε επικίνδυνο σημείο.
Οι Ferrari είχαν τη μέση γόμα της Pirelli, επιλογή που δεν αποδείχτηκε καλή και ως εκ τούτου, αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα πιτ για να βάλουν τη μαλακή, όπως όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί. Τον καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Κάρλος Σάινθ, ευνοημένος από αυτό, και ακολούθησαν οι Τζορτζ Ράσελ, Σαρλ Λεκλέρ, Φερνάντο Αλόνσο και Λανς Στρολ. Εκτός Q2 τέθηκαν οι Λόγκαν Σάρτζεντ, Κέβιν Μάγκνουσεν, Πιερ Γκασλί, Όσκαρ Πιάστρι και Νικ ντε Βρίες.
Στη δεύτερη διαδικασία (Q2), με τους οδηγούς να εξακολουθούν να έχουν επιλέξει τη μαλακή γόμα για να κατεβάσουν κι άλλο τους χρόνους, τις δύο πρώτες θέσεις τις είχαν καταλάβει αρχικά οι δύο Mercedes με τους Λιούις Χάιλτον και Τζορτζ Ράσελ, αλλά αμέσως απάντησαν οι Red Bull με Φερστάπεν και Πέρες.
Εκείνη τη στιγμή, ο Αλόνσο ήταν πέμπτος. Όλοι τους εξασφάλισαν τη συμμετοχή τους για το Q3, απλά άλλαξε η σειρά, καθώς τον καλύτερο χρόνο έκανε ο Λεκλέρ και ακολούθησαν οι Φερστάπεν, Ράσελ, Χάμιλτον και Σάινθ. Εκτός συνέχειας τέθηκαν οι Λάντο Νόρις, Βάλτερι Μπότας, Γκιουάνου Ζου, Γιούκι Τσουνόντα και Άλεξ Άλμπον.
18:21 - 04.03.2023
Σημαντική αύξηση στα έσοδα της Formula 1
Η Liberty Media που ελέγχει το πρωτάθλημα της Formula 1 ανακοίνωσε έσοδα 2,5 δισ. δολάρια για το 2022 έναντι 2,1 δισ. δολαρίων.
Ως εκ τούτου, στο Q3, στη μάχη για την πολ ποζίσιον, μετείχαν δύο Red Bull, δύο Ferrari, δύο Mercedes, δύο Aston Martin, μία Haas και μία Alpine, αυτές των Χούλκενμπεργκ και Οκόν, αντίστοιχα. Πρώτες στην πίστα βρήκαν οι δύο Red Bull, με τον Φερστάπεν να σημειώνει χρόνο κάτω από το 1.30.000, κάτι που σήμαινε πως ήταν ο πρώτος που έκανε κάτι τέτοιο έως τώρα.
Ο Ολλανδός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.29.897 και περίμενε πλέον όλους τους άλλους. Ο Λεκλέρ προσπάθησε, σημειώνοντας επίδοση 1.30.000 ακριβώς και ενώ πολλοί περίμεναν πως θα συνέχιζε, πήγε στα πιτ και βγήκε από το μονοθέσιό του, κάτι που σήμαινε πως δεν θα συνέχιζε την προσπάθειά του. Λίγο αργότερα ανέφερε ότι δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα.
Στα τελευταία στάδια, ο Φερστάπεν προσπάθησε περισσότερο και σημείωσε χρόνο 1.29.708, επίδοση που ήταν καλύτερη από την καλύτερη των φετινών δοκιμών στο Μπαχρέιν (1.30.305 από τον Πέρες) και φυσικά καλύτερη από την περσινή πολ ποζίσιον (1.30.558 από τον Λεκλέρ). Δεύτερος ήταν ο Πέρες και από εκεί και πέρα ακολούθησαν οι Λεκλέρ, Σάινθ, Αλόνσο, Ράσελ, Χάμιλτον, Στρολ, Οκόν και Χούλκενμπεργκ, με τον Γερμανό οδηγό της Haas να μην κάνει κάποιο χρόνο.