Ένα πρωτότυπο crossover, με ηλεκτρικό quattro σύστημα πρόωσης, που μετατρέπεται σε pickup.
Η Audi, κυριολεκτικά, μας έχει εντυπωσιάσει, παρουσιάζοντας πρωτότυπα μοντέλα που αποδεικνύουν ότι το μέλλον είναι εδώ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πολλά από τα χαρακτηριστικά των πρωτότυπων μοντέλων –και όχι μόνο της Audi- περνούν στα μοντέλα παραγωγής.
Η Audi, λοιπόν, παρουσιάζει το τέταρτο μοντέλο της πολύ ενδιαφέρουσας σειράς sphere. Μετά το skysphere roadster που παρουσιάστηκε το 2021, αλλά και τα grandsphere και urbansphere που έλαμψαν τον Απρίλιο του 2022, ιδού το activesphere, ένα τετράθυρο crossover coupe με μήκος 4,98 μ., πλάτος 2,07 μ. και ύψος 1,60 μ., εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος (20,8 εκ.) και μεγάλες ζάντες 22 ιντσών, που αναδεικνύουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες (γωνία προσέγγισης 18,9 μοίρες και 28,1 μοίρες γωνία διαφυγής).
Ταυτόχρονα, με το πάτημα ενός διακόπτη το sportback πίσω μέρος του activesphere μπορεί να μετατραπεί σε ένα pickup, με active-back χώρο φόρτωσης – ιδανικό για τη μεταφορά εξοπλισμού αναψυχής, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα ή εξοπλισμό για καλοκαιρινά και χειμερινά χόμπι.
Χαρακτηριστικό του πρωτότυπου μοντέλου, είναι ότι ενώ το τιμόνι και τα πεντάλ επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει ενεργά το αυτοκίνητο, μπορούν να… εξαφανιστούν, καθώς υπάρχει προηγμένου επίπεδου αυτόνομη οδήγηση για πιο χαλαρές διαδρομές.
Με τεχνολογία προηγμένης ηλεκτροκίνησης και ιδιαίτερα ταχεία φόρτιση χάρη στη μεταβλητή πλατφόρμα PPE της Audi, το activesphere έχει αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, ενώ εκπλήσσουν οι εξαιρετικά σύντομοι χρόνοι φόρτισης χάρη στην τεχνολογία 800 Volt.
13:37 - 14.01.2023
Ακόμα πιο αεροδυναμικό το Nissan GT-R
Αποκαλύφθηκε στην Ιαπωνία και σε εκδόσεις Nissan GT-R Premium edition T-spec και Nissan GT-R NISMO Special edition.
Το καινοτόμο Audi Dimension συνδυάζει τον φυσικό με τον εικονικό κόσμο (δηλαδή, κάτι σαν μία μικτή πραγματικότητα) προβάλλοντας ψηφιακό περιεχόμενο στα οπτικά πεδία των επιβαινόντων σε πραγματικό χρόνο. Τα high-tech ακουστικά προσφέρουν μια εικόνα του πραγματικού περιβάλλοντος και της διαδρομής, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζουν περιεχόμενο 3D και διαδραστικά στοιχεία – τα οποία είναι ανεξάρτητα διαμορφώσιμα για οδηγούς και επιβάτες.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εμφανιστούν όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τον οδηγό, όπως η κατάσταση οδήγησης και η πλοήγηση. Ταυτόχρονα, οι χρήστες των ακουστικών μπορούν να δουν τις περιοχές ελέγχου και άλλες εικονικές απεικονίσεις σε ένα εύτακτο, μινιμαλιστικό σχέδιο. Η μικτή πραγματικότητα δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να αλληλοεπιδρούν ακριβώς με αυτές τις πραγματικές, αλλά κρυφές από το μάτι και ευαίσθητες στην αφή ζώνες, καθώς τα ακουστικά απεικόνισης εμφανίζουν και εκτελούν λειτουργίες αντιδρώντας σε πραγματικό χρόνο κάθε φορά που οι χρήστες τις αγγίζουν.
Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,97 μ., διασφαλίζει μέγιστο χώρο για τα πόδια των επιβατών, ενώ οι κοντοί εμπρός και πίσω πρόβολοι, συνθέτουν μια πολύ πιο συμπαγή και δυναμική εμφάνιση.
Οι μεγάλοι τροχοί 22 ιντσών (ελαστικά 285/55) διαθέτουν μεταβλητά τμήματα: για χρήση εκτός δρόμου, ανοίγουν για βέλτιστο αερισμό, ενώ στην άσφαλτο κλείνουν για βέλτιστη αεροδυναμική. Επίσης, οι κομψοί εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες στις δύο μπροστινές πόρτες, ελαχιστοποιούν τον συντελεστή οπισθέλκουσας.
Ξεχωρίζουν οι γυάλινες επιφάνειες και η εμβληματική Singleframe μάσκα της μάρκας, που εν μέρει είναι διάφανη για να προσφέρει στους επιβάτες ανεμπόδιστη θέα μέσα από το μεγάλο frunk (το μπροστινό αποθηκευτικό χώρο).
Γυάλινες επιφάνειες υπάρχουν και στα χαμηλά πλαϊνά στις πόρτες, η φαρδιά, κυρτωμένη πόρτα του χώρου αποσκευών έχει ένα μεγάλο κρύσταλλο για βέλτιστο φωτισμό, ενώ ακόμη και η ίδια η οροφή είναι ελεγχόμενα διαπερατή, αφήνοντας να περάσει το άπλετο φως της ημέρας στην καμπίνα.
περάσει το άπλετο φως της ημέρας στην καμπίνα. Το activesphere είναι το πρώτο με Sportback hatchback στιλ, που ενσωματώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία και τον τεχνολογικό εξοπλισμό ενός allroad και γι αυτό η Audi αποκαλεί τη νέα εκδοχή αμαξώματος «active Sportback».
Όπως και στο πρωτότυπο grandsphere της Audi, έτσι και οι πόρτες του activesphere είναι προσαρτημένες στις μπροστινές και πίσω κολόνες (αντίθετο άνοιγμα), καθώς δεν υπάρχουν μεσαίες κολόνες.
Στο activesphere, το κάτω, κάθετο τμήμα του πίσω μέρους αναδιπλώνεται οριζόντια ώστε να δημιουργηθεί ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης που ονομάζεται active back και διαθέτει βραχίονες π.χ. για την τοποθέτηση ηλεκτρικών ποδήλατων. Μια σχάρα για σκι είναι ενσωματωμένη στο κέντρο της οροφής και είναι σε τόσο διακριτική θέση που πρακτικά την καθιστά αόρατη και εκτείνεται μόνο όταν απαιτείται, έτσι ώστε τα σκι να μπορούν να προσδεθούν και να μεταφερθούν με ασφάλεια.
Στο εσωτερικό, το σημείο αναφοράς είναι -κατά μία έννοια- η σφαίρα διαβίωσης και εμπειρίας των επιβαινόντων. Οι ζώνες στο εσωτερικό διαθέτουν οριζόντια χρώματα αντίθεσης όταν το κυρίαρχο κεντρικό στοιχείο είναι οι επιφάνειες καθισμάτων, η πόρτα και η μπροστινή επένδυση σε ζεστό κόκκινο λάβας. Οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με το σκοτεινό εξωτερικό ακόμα και όταν κοιτάζει κανείς μέσα από τα πλευρικά παράθυρα. Τα τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα μοιάζουν σα να αιωρούνται ως προεκτάσεις της ψηλής κεντρικής κονσόλας. Οι σχεδιαστές οραματίστηκαν τις επιφάνειες των καθισμάτων, της πλάτης και των προσκέφαλων, ως τρία ξεχωριστά στοιχεία.
Όταν το Audi activesphere concept κινείται στο αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης, το ταμπλό, το τιμόνι και τα πεντάλ εξαφανίζονται από το οπτικό πεδίο των επιβατών, και προσφέρεται ένα καθαρό οπτικό πεδίο με ανεμπόδιστη θέα προς το δρόμο. Εάν ο οδηγός θέλει να αναλάβει δράση και να πιάσει το τιμόνι, τότε το ταμπλό, μαζί με το τιμόνι αναδιπλώνεται από τη χωνευτή του θέση κάτω από το παρμπρίζ – κάθε οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ιδανικά την εργονομική θέση που θέλει. Τα χειριστήρια MMI στις πόρτες είναι αφής και πάντα προσβάσιμα, για πλήρη έλεγχο των παραθύρων και των ρυθμίσεων των καθισμάτων.
Επίσης, η διεπαφή μεταξύ του αυτοκινήτου, του χρήστη και του περιβάλλοντος, δημιουργεί έναν νέο κόσμο: την Audi Dimension, με καινοτόμα ακουστικά μεικτής πραγματικότητας, για κάθε επιβαίνοντα ξεχωριστά. Κι ακόμη, το activesphere της Audi είναι το πρώτο που χρησιμοποιεί μια πρωτοποριακή εκδοχή της επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ ο οδηγός μπορεί με χειρονομίες να ελέγξει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Στο πρωτότυπο Audi activesphere η μπαταρία περίπου 100 kWh και μπορεί να φορτιστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 270 kW, προσφέροντας αυτονομία έως 600 χλμ.
Καταλήγοντας, οι ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα του τετρακίνητου Audi activesphere αποδίδουν συνδυαστικά 325 kW και 720 Nm ροπής. Οι εμπρός και πίσω τροχοί έχουν ανάρτηση πέντε συνδέσμων και αερανάρτηση Audi με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ.