Ενας ακόμα υγιεινός περίπατος για τον Φερστάπεν στην Αυστρία

Μια ακόμα άνετη νίκη του Φερστάπεν

Ενας ακόμα υγιεινός περίπατος για τον Φερστάπεν στην Αυστρία

Δημήτρης Μπαλής • 17:28 - 02.07.2023 / Ανανεώθηκε: 15:10 - 14.08.2024

Πόσο πιο άνετα μπορεί να κερδίσει ο Φερστάπεν όντας μπροστά από τον Λεκλέρ.

Ηταν η 42η νίκη του Μαξ Φερστάπεν στη Formula 1, η 7η φετινή, η 5η συνεχόμενη τη φετινή χρονιά και η 5η στην Αυστρία, στην έδρα της Red Bull, με τον Ολλανδό να προελαύνει και φέτος στο πρωτάθλημα.

Πριν από λίγο στην Αυστρία, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κέρδισε πολύ άνετα σε βαθμό να αναρωτιόμαστε για το πώς θα μπορούσε να χάσει φέτος. Βέβαια, ήδη έχουμε συμπληρώσει 9 γκραν πρι και απομένουν ακόμα 12 για το φινάλε της χρονιάς, όμως τίποτα δε δείχνει ότι μπορεί η Ferrari να απειλήσει τη Red Bull, πόσω μάλλον η Mercedes, ενώ η Aston Martin μετά το εντυπωσιακό ξεκίνημα και τα βάθρα του Αλόνσο τώρα είναι ένα βήμα πίσω.

Δεύτερος τερμάτισε ο Λεκλέρ με τη Ferrari να ανεβαίνει στο βάθρο για δεύτερη φορά φέτος μετά το Αζερμπαϊτζάν που ήταν 3ος.

Ο Πέρες επανήλθε στα βάθρα, που είχε να δει από το Μαϊάμι με τη 2η θέση, δίνοντας ακόμα περισσότερους βαθμούς στη Red Bull. Ξεκίνησε τον αγώνα από τη 15η θέση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και φέτος τον αγώνα επισκίασαν οι πολλές ποινές 5 δευτερολέπτων για παραβίαση των ορίων της πίστας, ποινές που δέχθηκαν οι Σάινθ, Χάμιλτον,

Στο ξεκίνημα του αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν έφυγε καθαρά μπροστά. Ο Λεκλέρ προσπάθησε να περάσει στη δεύτερη και τρίτη στροφή δίχως αποτέλεσμα.

Ο Τσουνόντα μπήκε στα πιτς να αλλάξει μπροστινή πτέρυγα και μόλις στον 2ο γύρο είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας.

Χάμιλτον, Αλόνσο και Χούλκενμπεργκ κέρδισαν από μια θέση. Στον επόμενο γύρο βγήκε στο αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Φερστάπεν έπαιζε το παιχνίδι μπροστά. Απέκτησε διαφορά 1,4 δευτ. από τον Λεκλέρ, και ακολουθούσαν Σάινθ και Χάμιλτον.

Ο Πέρες από την 13η θέση πέρασε τον Οκόν και ήταν πίσω από τον Ράσελ. Μια Red Bull και μια Mercedes στις πίσω θέσεις.

Ενώ ο Φερστάπεν είχε φύγει μπροστά, οι δύο Ferrari έδιναν μάχη μεταξύ τους. Μια ακόμα μάχη στον 10ο γύρο γινόταν ανάμεσα σε Πέρες και Ράσελ, με τον Μεξικανό να περνά και να ανεβαίνει 11ος. Την ίδια στιγμή ο Νόρις με τη McLaren πίεζε τον Χάμιλτον με τη Mercedes που ήταν 4ος. Από τους πρωτοπόρους μόνο ο Αλόνσο ήταν με τη σκληρή γόμα ελαστικών και οι υπόλοιποι με τη μεσαία.

Στον 14ο γύρο από τους 71 ο Χούλκενμπεργκ εγκατέλειψε από κινητήρα στη Haas και είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Τότε μπήκαν στα πιτς οι οδηγοί για αλλαγή ελαστικών.

Ο Σάινθ έχασε 3 θέσεις και παραπονιόταν στους μηχανικούς που τον έβαλαν στα πιτς, ενώ ο Χάμιλτον πήρε 5 δευτ. ποινή λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Καταστροφή διότι ήταν 4ος. Ιδια ποινή και για τον Τσουνόντα που ήταν 9ος.

Μπροστά ο Φερστάπεν από τον Λεκλέρ είχε 16,5 δευτ. διαφορά, ο Πέρες ανέβηκε τρίτος, ο Σάινθ πέρασε στον 20ό γύρο τον Χάμιλτον και ήταν 4ος. Ο Σάινθ με φρέσκα ελαστικά πέρασε και τον Πέρες για την 3η θέση, όμως ήταν 10 δευτ. πίσω από τον ομόσταβλό του Λεκλέρ, με μια στρατηγική που έβλαψε τον Ισπανό.

Στον 25ο γύρο μπήκε στα πιτς ο Φερστάπεν και βγαίνοντας ήταν πίσω από τον Σάινθ με τον Λεκλέρ μπροστά από τον Ισπανό στα 6,5 δευτ. Οι δύο Ferrari μπροστά και θα είχε ενδιαφέρον να δούμε αν η στρατηγική της να βάλει μαζί τα μονοθέσια για αλλαγή ελαστικών με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας θα μπορούσε να αποδώσει. Όμως, στον 26ο γύρο ο Φερστάπεν πέρασε τον Σάινθ δείχνοντας ότι δεν αστειεύεται. Λίγο αργότερα για παραβίαση των ορίων της πίστας πήρε ο Σάινθ 5 δευτ. ποινή, αλλά διατηρούσε την 3η θέση, καθώς ο Νόρις ήταν στα 6 δευτ. πίσω του.

Στον 35ο γύρο ο Φερστάπεν πέρασε ξανά πρώτος, αποδεικνύοντας ότι ουσιαστικά έχει αντίπαλο μόνο τον εαυτό του.

Στον 60ό γύρο ο Πέρες προσπαθούσε να περάσει τον Σάινθ για την 3η θέση, με τον Φερστάπεν να είναι κιόλας 20 δευτ. μπροστά από τον Λεκλέρ.

Στον προτελευταίο γύρο ο Φερστάπεν έκανε και… πλάκα, μπαίνοντας στα πιτς να αλλάξει ελαστικά, για να κάνει ταχύτερο γύρο και να πάρει έναν ακόμα πόντο!

Στη βαθμολογία ο Φερστάπεν έχει 229 βαθμούς και ακολουθούν: Πέρες 148, Αλόνσο 129, Χάμιλτον 108.

Αναλυτικά

Στην αρχή του αγώνα οι περισσότεροι είχαν επιλέξει τη μέση γόμα της Pirelli και με το που δόθηκε η εκκίνηση, δεν άλλαξαν πολλά. Το 1-2-3 είχαν οι Φερστάπεν, Λεκλέρ και Σάινθ, με τον Χάμιλτον να ανεβαίνει τέταρτος. Μόλις στον 1ο γύρο είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω επαφών των Γιούκι Τσουνόντα, Κέβιν Μάγκνουσεν και Νικ ντε Βρίες και όταν στον 4ο το γκραν επανεκκίνησε, ο Φερστάπεν είχε αποσπάσει διαφορά 1,7 δευτερολέπτων από τον Λεκλέρ. Στον 12ο ο Πέρες που ανέβαινε σιγά σιγά πίεζε τον Ράσελ και ο Σάινθ τον ομόλογό του.

Μπορεί να ήταν αρχή του αγώνα, αλλά στον 13ο γύρο είχε υψωθεί ασπρόμαυρη σημαία στον Χάμιλτον για υπέρβαση των ορίων της πίστας, κάτι που έγινε αργότερα σε πάρα πολλούς οδηγούς, όπως τους: Τσουνόντα, Σάινθ, Ντε Βρίες, Εστεμπάν Οκόν, Γκασλί και Νόρις. Μερικοί, μάλιστα, τιμωρήθηκαν και με ποινή πέντε δευτερολέπτων για αυτό. Στον 15ο γύρο έκανε την «εμφάνισή» το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και από το γεγονός αυτό άδραξαν την ευκαιρία για αλλαγές ελαστικών οι Χάμιλτον και άλλοι «πιλότοι».

Οι μόνοι από τους πρώτους που δεν μπήκαν ήταν οι δύο Red Bull, του πρώτου εκείνη τη στιγμή Φερστάπεν και του τρίτου Πέρες. Στον 19ο ο Σάινθ πέρασε τον Χάμιλτον για την τέταρτη θέση, αλλά και τον Πέρες για την τρίτη, με τον Λεκλέρ από τη μεριά του να έχει μειώσει την απόσταση από τον Φερστάπεν στα 13 δευτερόλεπτα. Όταν έφτασε η ώρα για τις αλλαγές των Red Bull, ο πρωταθλητής τοποθέτησε τη σκληρή γόμα και ο Μεξικανός τη μέση.

Αμέσως-αμέσως, ο Φερστάπεν πέρασε τον Σάινθ και άρχισε το κυνήγι στον Λεκλέρ, που δεν αντιστάθηκε πολύ και έπεσε δεύτερος στον 35ο γύρο. Με τους Σάινθ, Οκόν, Γκασλί και Χάμιλτον να εκτίουν τις ποινές τους στα πιτ, ο πρώτος εξ αυτών κατάφερε να περάσει αμέσως τον Νόρις για την τέταρτη θέση, με τους οδηγούς της Red Bull να κάνουν το δεύτερο και τελευταίο πιτ στοπ τους στον 49ο γύρο ο Μαξ και στον 51ο ο Πέρες, βάζοντας τούτη τη φορά τη μέση και τη σκληρή αντίστοιχα.

Στον 57ο ο Μεξικανός πάλεψε σκληρά με τον Ισπανό της Ferrari για τέσσερις γύρους, τον πέρασε τελικά στον 61ο, αλλά ο Σάινθ εξακολουθούσε να μην τα παρατά, έως ότου αποδεχτεί τελικά την ήττα του. Λίγο πριν το τέλος και ενώ ο Φερστάπεν είχε πολύ μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο Λεκλέρ, μπήκε στα πιτ να βάλει τη μαλακή γόμα, για να πάρει τον ταχύτερο γύρο και τα κατάφερε, αφαιρώντας τον πόντο από τον ομόλογό του.

Έτσι, η Φερστάπεν έφτασε σε μία ακόμα νίκη, αφήνοντας πίσω του τους Λεκλέρ και Πέρες που πλαισίωσαν το βάθρο, τους Σάινθ και Νόρις που συμπλήρωσαν την πρώτη 5άδα και τους Νόρις, Αλόνσο, Χάμιλτον, Ράσελ, Γκασλί και Στρολ, που ολοκλήρωσαν τη βαθμολογούμενη 10άδα.

Επόμενο γκραν πρι στο Σίλβερστοουν στις 9 Ιουλίου.

Tags: