Ερχεται το αναβαθμισμένο Honda Jazz e:HEV
i

© HONDA

Ερχεται το αναβαθμισμένο Honda Jazz e:HEV

Δημήτρης Μπαλής • 21:32 - 13.01.2023 / Ανανεώθηκε: 10:38 - 20.08.2024

Αισθητικές αλλαγές, περισσότερη ισχύ, βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά, νέα έκδοση εξοπλισμού Advance Sport

Τους πρώτους μήνες του 2023 η Honda πρόκειται να ξεκινήσει τις πωλήσεις των ανανεωμένων Honda Jazz και Jazz Crosstar, τα οποία έρχονται με αρκετές αλλαγές στην εμφάνιση, αλλά κυρίως στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Σχεδιαστικά, οι εκδόσεις Elegance και Advance διαθέτουν νέα μάσκα και πιο σκούρο ένθετο προβολέων. Οι πιο σμιλεμένοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω συμπληρώνονται από ανάγλυφα κάτω τμήματα, ενώ τοποθετούνται και νέες ζάντες αλουμινίου.

Το Jazz Crosstar διαθέτει επίσης αρκετές εξωτερικές αναθεωρήσεις που ενισχύουν την πιο περιπετειώδη εμφάνισή του. Η μάσκα έχει έντονη κυψελοειδή σχεδίαση και συνδυάζεται με αναθεωρημένους προφυλακτήρες, με ασημί ένθετα σχεδιασμένα να μοιάζουν με προστασία κάτω από το αμάξωμα και νέες πλαϊνές ποδιές.

© HONDA

Στο εσωτερικό, οι εκδόσεις Elegance και Advance έχουν φρεσκαρισμένες επιλογές χρωμάτων, υλικών και φινιρίσματος, ενώ το εσωτερικό του Crosstar διαθέτει νέες επενδύσεις καθισμάτων, ορισμένες αλλαγές στο ταμπλό, νέο φινίρισμα για το ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και το μινιμαλιστικό τιμόνι δύο αχτίνων.

Παράλληλα, η Honda εισάγει μια νέα έκδοση, την Advance Sport, διαθέσιμη σε νέο αποκλειστικό φινίρισμα βαφής, Urban Grey. Η έκδοση έχει διαφορετικό φινίρισμα στον μπροστινό προφυλακτήρα, σπορ δικτυωτή μάσκα καθώς και γυαλιστερούς μαύρους καθρέφτες και μοναδικές ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τα καθίσματα καλύπτονται από μια ταπετσαρία από μαύρο συνθετικό σουέτ και γκρι συνθετικό δέρμα, ενώ ο νέος τροχός τριών αχτίνων, το κεντρικό υποβραχιόνιο και οι κάρτες θυρών φέρουν κίτρινη βελονιά για αντίθεση.

© HONDA

Το ανανεωμένο Jazz e:HEV διατηρεί την υψηλής απόκρισης και υψηλής απόδοσης προηγμένη υβριδική τεχνολογία της Honda. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV, τελευταίας γενιάς, περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τρεις έξυπνους τρόπους οδήγησης. Πλέον, ο ηλεκτροκινητήρας έχει αυξηθεί σε ισχύ κατά 10 kW (14 hp), ανεβάζοντας τη συνολική του απόδοση στα 90 kW (122 hp), ενώ και η ισχύ του κινητήρα / γεννήτρια έχει αυξηθεί κατά 8 kW, φτάνοντας το μέγιστο των 78 kW ( 106 hp). Ο βενζινοκινητήρας 1.5 lt έχει κερδίσει κι αυτός 7 kW και πλέον παράγει μέγιστη ισχύ 79 kW (107 hp). Η ροπή παραμένει στα 131 Nm.

Πάντως, παρά την αύξηση της ισχύος, διατηρήθηκαν οι εκπομπές CO2 από 102 γρ./χλμ., και στην έκδοση Advance Sport από 106 γρ./χλμ.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Honda στο Jazz e:HEV, έχει επίσης αναθεωρηθεί για πιο ομαλή οδήγηση, ενώ έγινε και λίγο πιο εκρηκτικό στην επιτάχυνση. Για να διαφοροποιηθεί περαιτέρω η έκδοση Advance Sport, η χαρτογράφηση του πεντάλ γκαζιού έχει αναθεωρηθεί για να προσφέρει αυξημένη ισχύ και καλύτερη απόκρισης. Επιπλέον, ο έλεγχος γραμμικής αλλαγής ταχυτήτων έχει αλλάξει, για να δώσει στον βενζινοκινητήρα ένα νέο, υψηλότερο σημείο αλλαγής ταχυτήτων στις 6.300 σ.α.λ.

© HONDA

Παρεμβάσεις έγιναν και στην ανάρτηση της έκδοσης Advance Sport. Ο ρυθμός του εμπρός ελατηρίου έχει μειωθεί κατά 8% - με το πίσω μέρος να αυξάνεται κατά 20%. Αυτή η βελτιωμένη ισορροπία ακαμψίας εμπρός-πίσω, έχει μειώσει τις διαμήκεις δυνάμεις για πιο δυναμική κίνηση. Προστέθηκαν και νέοι πιο άκαμπτοι αποσβεστήρες, για αυξημένη πρόσφυση και ταχύτητα στις στροφές.

Επίσης, όλες οι εκδόσεις του μοντέλου, μπορούν να ρυμουλκήσουν έως 500 κιλά βάρος.

Το ανανεωμένο Jazz διατηρεί κορυφαία επίπεδα εσωτερικού χώρου, κυρίαρχο χαρακτηριστικό των προηγούμενων γενεών. Το κλειδί για τη μεγιστοποίηση του χώρου καμπίνας, είναι η τοποθέτηση της δεξαμενής καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα μπροστινά καθίσματα. Αυτό επιτρέπει στο Jazz να διατηρήσει τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic που αναδιπλώνονται ή αναποδογυρίζονται, ανάλογα με τον απαιτούμενο χώρο φόρτωσης.

Ως προς τα θέματα ασφάλειας, το Honda SENSING παρέχει ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων, με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης.

Χρησιμοποιώντας μια ευρύτερη γωνία, η κάμερα υψηλότερης ευκρίνειας «διαβάζει» καλύτερα τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος, ενώ τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχουν αναθεωρηθεί.

Η λειτουργία Traffic Jam Assist, έχει πλέον αναβαθμιστεί και υποστηρίζει τη διεύθυνση από τα 0 χλμ./ώρα, μειώνει την επιβάρυνση του οδηγού κατά την οδήγηση σε κυκλοφοριακό φόρτο και ενισχύει την ήδη εντυπωσιακή προστασία από τη σύγκρουση.

Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού συμπληρώνουν τους δέκα αερόσακους, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών αερόσακων για το γόνατο του συνοδηγού και των μπροστινών κεντρικών αερόσακων.

Καταλήγοντας, τα Jazz και Jazz Crosstar, έχουν λάβει τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP του 2020.

Tags: