Ο Οκόν καταγγέλλει τα «αυτοκτονικά» πρότυπα οδήγησης της Formula 1, μετά την σύγκρουσή του στην επανεκκίνηση του αγώνα

Εστεμπάν Οκόν

i

©Photo by Eric Alonso/Getty Images

Ο Οκόν καταγγέλλει τα «αυτοκτονικά» πρότυπα οδήγησης της Formula 1, μετά την σύγκρουσή του στην επανεκκίνηση του αγώνα

Άγγελος Φραγκισκάτος 18:11 - 02.04.2023 / Ανανεώθηκε: 17:26 - 14.08.2024

Ο Εστεμπάν Οκόν λέει ότι η σύγκρουση του στο Αυστραλιανό Γκραν Πρι του 2023 θα μπορούσε να είχε προκληθεί από οποιονδήποτε «αυτοκτονικό» οδηγό της Formula 1 παρά από τον team-mate του στην Alpine, Πιερ Γκασλί.

Στο αποκορύφωμα ενός χαοτικού και αμφιλεγόμενου αγώνα, ο Πιερ Γκασλί ξεκίνησε πέμπτος στη δεύτερη επανεκκίνηση με κόκκινη σημαία, αλλά μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 1 για να αποφύγει την σύγκρουση με την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο.

Αυτό τον ανάγκασε να διασχίσει τη χωμάτινη απορροή και καθώς επανήλθε στην πίστα «συναντήθηκε» με τον Οκόν, ο οποίος περνούσε εκείνη τη στιγμή από το σημείο εκείνο, έχοντας επανεκκινήσει από την 10η θέση, και συγκρούστηκε μαζί του, βγάζοντας και τα δύο αυτοκίνητα εκτός αγώνα.

Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας διακόπηκε ξανά, γεγονός που επέτρεψε στους άλλους οδηγούς που είχαν επανεκκινήσει, να ανακτήσουν τις προηγούμενες θέσεις τους, οι δύο Alpine υπέστησαν πολύ σοβαρές ζημιές και δεν μπόρεσαν συνεχίσουν.

Αλλά ο Οκόν δεν κατηγόρησε τον Γκασλί, ο οποίος ζήτησε από τον team mate συγγνώμη, λέγοντας ότι δεν έγινε τίποτα και ότι οποιοσδήποτε οδηγός θα μπορούσε να έχει δημιουργήσει τη σύγκρουση.

Η άποψή του ήταν: «Προφανώς ήταν μια πολύ χαοτική επανεκκίνηση, ειλικρινά, θα μπορούσε να ήταν οποιοδήποτε αυτοκίνητο με το οποίο θα είχα συγκρουστεί. Υπήρχαν αυτοκίνητα που επέστρεφαν στην πίστα, προφανώς ο Πιερ ήταν ένας από αυτούς. Δεν μπορώ να κατηγορήσω κανέναν. Ήρθε και ζήτησε συγγνώμη και όπως είπα, θα μπορούσε να ήταν οποιοσδήποτε».

Ωστόσο, ο Οκόν δεν μάσησε τα λόγια του για τους υπόλοιπους οδηγούς, όμως αναφέρθηκε και στην οργάνωση του αγώνα και ιδιαίτερα στην τελική επανεκκίνηση, όταν η καθυστερημένη διαδικασία δημιούργησε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, που εμπόδισαν την ορατότητα.

Αποκάλεσε τον Nικ Ντε Βρις «αυτοκτονικό» στην πρώτη στροφή, αν και ο Οκόν μπορεί να έκανε λάθος αφού ήταν ο άλλος οδηγός της AlphaTauri, ο Γιούκι Τσουνόντα που πήρε την εσωτερική στη Στροφή 1.

Ο Ντε Βρις ήταν πιο πίσω μαζί με την εναπομείνασα Williams του Λόγκαν Σάρτζεντ.

Ο Οκόν συνέχισε: «Τα ελαστικά μου ήταν ζεστά. Δεν ένιωθα ότι γλυστρούσα. Αλλά αυτό που ήταν δύσκολο ήταν το λίγο το φως που υπήρχε, γιατί δεν μπορούσαμε πραγματικά να δούμε τόσο καλά. Αλλά μερικοί οδηγοί ήταν λίγο αυτοκτονικοί στη στροφή 1, όπως ο Nικ στην εσωτερική. Ήταν πολύ κοντά και προφανώς υπάρχουν πολλά να κερδίσουμε εκείνη τη στιγμή, αλλά λίγο περισσότερα για ορισμένους οδηγούς».

Το μόνο που θα πω είναι ότι σήμερα δεν περιμέναμε να παλέψουμε με μία Ferrari και να έχουμε τον Φερνάντο και τον Λιούις στο πλευρό μας στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Αυτό ήταν μη αναμενόμενο, αλλά ένιωσα πολύ άνετα στο αυτοκίνητο. Οπότε αυτό είναι πολύ θετικό. Για το τέλος του αγώνα, δεν θέλω να αναφέρω τίποτα για την κόκκινη σημαία στην επανεκκίνηση. Είμαι τόσο απογοητευμένος που δεν θέλω να πω κάτι άλλο».

Το περιστατικό μεταξύ Γκασλί και Οκόν είναι υπό διερεύνηση. Ο 27χρονος (Γκασλί) απέχει δύο βαθμούς ποινής από τον αποκλεισμό από έναν αγώνα, οπότε μια ποινή θα μπορούσε να τον αναγκάσει να χάσει τον επόμενο αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν.