Ο Ολλανδός οδηγός, Μαξ Φερστάπεν στέφθηκε για τέταρτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής στο Λας Βέγκας μετά από μια θεαματική σεζόν όπου απέδειξε ότι είναι ο καλύτερος για άλλη μια φορά.
2021, 2022, 2023... και τώρα, 2024. Τέσσερις σεζόν συντριπτικής κυριαρχίας, μιας αυξανόμενης απόδοσης και της αίσθησης ότι το ταβάνι της απόδοσής του είναι άπειρο. Σε μια εποχή που οι ήρωες σπανίζουν στη Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν έδειξε για άλλη μια χρονιά ότι είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής της ασφάλτου.
Στο Λας Βέγκας, ο Ολλανδός υπερασπίστηκε το στέμμα του για τέταρτη φορά στην καριέρα του, σε έναν τρομερό αγώνα που δεν επιτρέπει τον ανταγωνισμό... μέχρι ο ίδιος ο πιλότος να αποφασίσει να παραιτηθεί. Μέχρι τότε, ζήτω ο «Βασιλιάς Φερστάπεν»!
09:44 - 24.11.2024
Εγραψε ιστορία ο Φερστάπεν: Για 4η διαδοχική φορά Παγκόσμιος Πρωταθλητής!
Ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε ιστορία καθώς σκαρφάλωσε ξανά στην κορυφή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, κατακτώντας τον 4ο διαδοχικό του τίτλο μετά και την κούρσα στο Λας Βέγκας.
Το 2024 ήταν η επιβεβαίωση ότι ο Μαξ Φερστάπεν δεν είναι μόνο ένας από τους καλύτερους οδηγούς στην ιστορία, αλλά ότι βρίσκεται στο δρόμο για να γίνει ο καλύτερος οδηγός που οδήγησε ποτέ οδηγός της Formula 1. Το επιχείρημα πολλών που κατηγόρησαν το παγκόσμιο πρωτάθλημα του Ολλανδού για την απόδοση της Red Bull του έχει πέσει στο... κενό, σε μια χρονιά όπου η αυστριακή ομάδα ήταν κάθε άλλο παρά η ταχύτερη.
Ένας πρωταθλητής από άλλο πλανήτη
Αρκεί να κοιτάξει κανείς τη θέση του Σέρχιο Πέρες, όγδοος πίσω από τις Mercedes, Ferrari και McLaren - για να αξιολογήσει την αξία ενός Φερστάπεν που ήταν ο μεγάλος πρωταωνιστής της Red Bull αυτή τη σεζόν. Όταν ο συμπαίκτης του του έκανε εμφανείς τις αδυναμίες ενός μονοθεσίου πολλές φορές χαμηλότερο από τον ανταγωνισμό, ο Ολλανδός ελαχιστοποίησε τη ζημιά με κατορθώματα... εξωγήινου.
Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε να έχει ένα μέτριο πρώτο μέρος του πρωταθλήματος για να εξασφαλίσει το προβάδισμά του στην κορυφή της βαθμολογίας καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Το πρωτάθλημα θα έπρεπε να κινδυνεύει δεδομένης της απόδοσης του μονοθεσίου του, αν και όταν το μονοθέσιό του δεν ανταποκρινόταν, ο Φερστάπεν φρόντισε να μην χάσει το πλεονέκτημα από τους ανταγωνιστές του μέχρι να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής για τέταρτη φορά.
Ο Χάμιλτον και ο Σουμάχερ
Στο Λας Βέγκας, ο Φερστάπεν έγραψε ιστορία κι έφτασε στην τέταρτη σερί κατάκτηση πρωταθλήματος στη Formula 1. Ο Ολλανδός ισούται με άλλους θρύλους όπως ο Σεμπάστιαν Φέτελ και Αλέν Προστ με τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα και έχει μόνο άλλους τρεις θρύλους μπροστά του. Τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, με πέντε πρωταθλήματα και του Λιουίς Χάμιλτον και Μίκαελ Σουμάχερ, αμφότεροι με επτά.
Σε ηλικία μόλις 27 ετών στη δέκατη σεζόν του στη Formula 1, ο Ολλανδός μπαίνει στον Όλυμπο της Formula 1 με μια ολόκληρη καριέρα μπροστά του. Κέρδισε το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα σε ηλικία 24 ετών. Ο τέταρτος το πέτυχε με 27. Η καριέρα του είναι παρόμοια με αυτή την έννοια με τον Φέτελ. Ο Γερμανός κέρδισε το τέταρτο πρωτάθλημά του σε ηλικία 26 ετών μετά από τέσσερα χρόνια συντριπτικής κυριαρχίας της Red Bull. Ωστόσο, ο Γερμανός δεν πάλεψε ποτέ για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα χωρίς να έχει το καλύτερο μονοθέσιο στο grid, κάτι που ο Φερστάπεν έχει κάνει φέτος με τη Red Bull ως τρίτη δύναμη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Έχει ήδη το πέμπτο του πρωτάθλημα στο στόχαστρό του το 2025 πριν από την πολλά υποσχόμενη αλλαγή κανονισμών το 2026. Αν κάτι φαίνεται προφανές, είναι ότι η προσβλητική κυριαρχία της Red Bull ανήκει στο παρελθόν, αν και όσο ο Max βρίσκεται σε αυτό το επίπεδο - και οι αντίπαλοί του χάνουν την ευκαιρία να έχουν ένα μονοθέσιο ταχύτερο από το δικό του - όλα είναι πιθανά. Στην ηλικία του, το να τελειώσει την καριέρα του ως οδηγός με τα περισσότερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στην ιστορία δεν φαίνεται καθόλου ουτοπία.