Φινέτσα, εκρηκτικές επιδόσεις, αυτονομία έως 550 χλμ. και υπερ-πλούσιος εξοπλισμός.
Εάν οδηγείς τη Ford Mustang Mach-E και δε νιώσεις τα βλέμματα να σε κοιτούν και τα παράθυρα των αυτοκινήτων να ανοίγουν για να σε ρωτήσουν οδηγοί και συνεπιβάτες, τι «αμάξι είναι αυτό», τότε ή δεν καταλαβαίνεις σε τι αυτοκίνητο βρίσκεσαι ή είσαι αδιάφορος. Το δεύτερο μπορεί να συμβαίνει, όχι όμως και το πρώτο, διότι –εδώ που τα λέμε- είναι οξύμωρο σχήμα.
Ένα πραγματικό υπερ-αυτοκίνητο, ένα θηρίο ανήμερο –ας μου επιτραπεί η έκφραση-, ένα «εργαλείο» που βάζει φωτιά στον δρόμο, ένα σύγχρονο μοντέλο και βέβαια, μια αμιγώς ηλεκτρική Mustang. Μάλιστα, όταν με ρώτησαν δύο νεαροί τι κυβισμό έχει, «5 λίτρα ή παραπάνω», και τους είπα ότι τα άλογα είναι ηλεκτρικά, τότε γούρλωσαν τα μάτια, κι αν δεν άναβε το πράσινο φανάρι, θα είχαν παραμείνει και με το στόμα ανοικτό.
16:02 - 06.02.2023
Ισότιμα θα αγωνιστούν οι δύο οδηγοί της Ferrari
Λεκλέρ και Σάινθ θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες στο φετινό πρωτάθλημα, σύμφωνα με τον Φρεντερίκ Βασό.
Χωρίς μουγκρητά στην εκκίνηση και θόρυβο στο πέρασμα, αλλά με περίσσια δύναμη, εκρηκτικό ξεπέταγμα και απίστευτη άνεση, η Mustang Mach-E είναι το κάτι άλλο. Η καλογυμνασμένη σιλουέτα της, το μακρύ και ανασηκωμένο αμάξωμα των 4,713 μ., σε στυλ coupe Crossover, η κλειστή μάσκα με το άλογο που καλπάζει, οι ακμές στο καπό, και τα σικ μαύρα περιμετρικά προστατευτικά, δυναμιτίζουν την ατμόσφαιρα, με τα λεπτά φωτιστικά μπροστά και τα τρία ανεξάρτητα πίσω, να δημιουργούν μια μοναδική φωτεινή υπογραφή.
Στην καμπίνα, η απλότητα είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό και μάλιστα με ψηφιακή τεχνολογία. Η τεράστια οθόνη των 15,5 ιντσών, σαν κάθετο τάμπλετ, περιλαμβάνει τα πάντα σε λειτουργίες, ενώ μια ακόμα οθόνη 10,2 ιντσών, κάνει τη δουλειά του πίνακα οργάνων. Το μόνο περιστροφικό όργανο που θα βρεις, είναι για τον χειρισμό του κιβωτίου ταχυτήτων. Φυσικά η εκκίνηση γίνεται πατώντας ένα μπουτόν, ενώ τραβώντας ένα άλλο εμπλέκεται το χειρόφρενο. Πριν ξεκινήσεις, μπορείς μέσω του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας SYNC4 να προχωρήσεις σε ρυθμίσεις που επιθυμείς. Επιλέγεις ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης, Whisper, Active και Untamed, τα οποία μεταβάλλουν την απόκριση των μοτέρ, τα γραφικά, τον εσωτερικό φωτισμό και το τελευταίο πρόγραμμα τον ήχο, έτσι για να νιώθεις ότι οδηγείς ένα V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ουσιαστικά, στο πρώτο πρόγραμμα κινείσαι με τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, το δεύτερο σου δίνει γκάζι αλλά καταναλώνει περισσότερη ενέργεια, ενώ το τρίτο σου προσφέρει και τον ήχο.
Η άνεση στην καμπίνα είναι υποδειγματική, με ένα τεράστιο μεταξόνιο 2,984μ., ενώ στο πορτ-μπαγκάζ, του οποίου η πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, χωρούν 402 λίτρα όγκου αποσκευών, ενώ υπάρχει χώρος, αδιάβροχος, για ακόμα 100 λίτρα μπροστά, κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ένα θερμικό μοτέρ.
Πατώντας, λοιπόν, διακοπτάκια στις κολόνες των θυρών, αντί να τραβάς λεβιέδες, ανοίγεις και κάθεσαι σε ένα δερμάτινο σαλόνι που ναι μεν είναι όμορφο, όμως θα ήθελα πιο σπορτίφ να είναι τα μπροστινά καθίσματα, ώστε να συνάδουν περισσότερο με το ύφος του μοντέλου. Κι αφού καθίσεις, πατάς τον διακόπτη της εκκίνησης και χωρίς να περιμένεις κάποιο βρουμ, έφυγες κι έγινες καπνός, διότι με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, έναν σε κάθε άξονα, έχεις 351 άλογα ισχύ, με άμεση ροπή 580 Nm και 5,1 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα. Κι όταν λέμε άμεσα διαθέσιμη ροπή, το εννοούμε, καθώς με το που χαϊδέψεις το πεντάλ του γκαζιού, μην τον είδατε…
Βέβαια, μεγάλο ρόλο παίζει και η διαχείριση της ενέργειας, καθώς ναι μεν η μπαταρία είναι μεγάλη, με χωρητικότητα 98 kWh (καθαρή 88 kWh), ωστόσο αν θέλεις να πιάσεις το μέγιστο της αυτονομίας, δηλαδή κοντά στα 550 χλμ., τότε αυτό θα επιτευχθεί αν οδηγείς σε αστικές συνθήκες και με το πρόγραμμα οδήγησης Whisper. Διαφορετικά, δεν θα ξεπεράσεις τα 400 χλμ., ίσως ούτε και να τα πιάσεις αν είσαι συνεχώς στο πρόγραμμα Active. Πάντως, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, ακριβώς για να μην αδειάζει η μπαταρία, όταν οι οδηγοί «σανιδώνουν» το γκάζι.
Οδηγικά η Mustang Mach-E είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελες για την καθημερινότητά σου, αλλά και για το ταξίδι. Με εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης, εντελώς αθόρυβη λειτουργία, εκτός κι αν έχεις βάλει το πρόγραμμα Untamed που μοιάζει να ακούς εξατμίσεις ενός συμβατικού υπερ-αυτοκινήτου και πολιτισμένη ατμόσφαιρα. Εχει ξερό γκάζι και στα στροφιλίκια πρέπει να συνηθίσεις τα ξεπετάγματα. Το σύστημα διεύθυνσης υπακούει στις κινήσεις που κάνεις και τα φρένα είναι αποτελεσματικά.
Με πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, η αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E, αποτελεί ένα… must αυτοκίνητο αγοράς, εφόσον διαθέτεις και το οικονομικό αντάλλαγμα των 68.200 ευρώ, στην έκδοση δοκιμής, με τη βασική και τους 269 ίππους να κοστίζει από 55.800 ευρώ.