Το 74ο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά αυτή την Κυριακή 5 Μαρτίου.
Όλα έτοιμα για να αρχίσουν να σβήνουν, ένα ένα τα κόκκινα φώτα στο γκριντ, για την εκκίνηση του πρώτου γκραν πρι της χρονιάς για τη Formula 1, την ερχόμενη Κυριακή 5 Μαρτίου.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος έγιναν μερικές αλλαγές σε κανονισμούς, οδηγούς, ομάδες, πίστες, πρόγραμμα και άλλα πολλά, αναγκαίες -αν το καλοσκεφτεί κανείς- αφού η κάθε ομάδα ζητά το καλύτερο. Βέβαια, το καλύτερο αναζητούν και οι φίλοι του σπορ και περιμένουμε να δούμε αν πράγματι φέτος θα υπάρξει περισσότερο θέαμα και ανταγωνισμός. Διότι πέρυσι η κυριαρχία του Φερστάπεν, ήταν καθολική.
Οι ομάδες δεν έχουν αλλάξει. Όσες αγωνίστηκαν πέρυσι αγωνίζονται και φέτος, ενώ ορισμένοι οδηγοί αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν για τον έναν ή τον άλλον λόγο, δίνοντας τη θέση τους σε πιο νέους, που το... αίμα τους βράζει. Σαφώς υπήρξαν μετακινήσεις, όπως αυτή του Φερνάντο Αλόνσο στην Aston Martin, αλλά σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι παρέμειναν εκεί που βρίσκονταν.
10:51 - 02.03.2023
Formula 1, Μπαχρέιν: Όλο το πρόγραμμα του αγωνιστικού τριήμερου (vid)
Το πρωτάθλημα της Formula 1 2023 ξεκινά, με εναρκτήριο Grand Prix αυτό του Μπαχρέιν. Αναλυτικά το πρόγραμμα για τα FP1, FP2 και FP3, το Qualifying και τον αγώνα της Κυριακής.
Θα έχει πραγματικά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις η Red Bull, καθώς λόγω του μειωμένου μπάτζετ που είχε, επειδή το ξεπέρασε (2021) μειώθηκε ο χρόνος εξέλιξης του νέου μονοθεσίου. Πάντως, ο Πέρες στις δοκιμές που έγιναν για τρεις ημέρες στο Μπαχρέιν, την περασμένη εβδομάδα, έκανε το καλύτερο χρόνο. Ίδωμεν.
Ferrari και Mercedes καραδοκούν και φαίνεται να αύξησαν την ισχύ των κινητήρων τους κατά 30 και 16 ίππους αντίστοιχα, έναντι 10 ίππων των Αυστριακών, κάτι που θα έχουν στο νου τους τόσο ο παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν όσο και ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Κρίστιαν Χόρνερ. Βασικοί ανταγωνιστές των πρωταθλητών θα είναι κατά τα φαινόμενα οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον, αν και η αλήθεια είναι ότι αυτοί οι τρεις οδηγοί ξεκινούν από ίση... απόσταση σε σχέση με τους ομολόγους τους: Σέρχιο Πέρες, Κάρλος Σάινθ και Τζορτζ Ράσελ.
Τουλάχιστον για τη Ferrari και τη Mercedes, αυτό ισχύει περισσότερο και λιγότερο για τη Red Bull. Πολλά, βέβαια, ίσως να αλλάξουν αν στην πορεία ξεχωρίσει κάποιος εξ αυτών, με τις εντολές που θα δοθούν από τις ομάδες.
Από εκεί και πέρα, θα γίνει μάχη για τη best of the rest ομάδα. Alpine, McLaren, Aston Martin και λιγότερο η Alfa Romeo, θα προσπαθήσουν να κάνουν κάτι καλύτερο, συγκριτικά με πέρυσι, ενώ αναφορικά με τις Alpha Tauri, Haas και Willliams έχουν πολλούς στόχους για φέτος και δεν επιθυμούν απλά να κοσμήσουν με την παρουσία τους τις τελευταίες θέσεις της βαθμολογίας.
Αν θέλουμε να δώσουμε σε κάποιες από τις επτά (μετά τις μεγάλες) κάποιο προβάδισμα, λογικά Alpine και Aston Martin θα μονομαχήσουν σκληρά, καθώς η πρώτη έλυσε τα προβλήματα αξιοπιστίας που είχε με τον κινητήρα, ενώ η δεύτερη κατάφερε να αποσπάσει την υπογραφή ενός σπουδαίου και πανέξυπνου οδηγού, του Φερνάντο Αλόνσο. Όσον αφορά στο νέο... αίμα της Formula 1, δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε δύο ταλαντούχους οδηγούς. Πρόκειται για τους Νικ ντε Βρίες και Όσκαρ Πιάστρι, με τον δεύτερο να έχει πολύ καλό παρελθόν, καλές συστάσεις και πολύ μέλλον μπροστά του.
Η Honda επιστρέφει
Η ιαπωνική εταιρεία που προμήθευε, προμηθεύει και θα προμηθεύει με κινητήρες τις Red Bull και Alpha Tauri, θα δει πλέον το όνομά της ως Honda RBPT. Αρχικά, η Red Bull Powertrains προγραμματιζόταν να έχει στη διαχείρισή της τη συναρμολόγηση και τη συντήρηση των κινητήρων από φέτος, αλλά αργότερα επετεύχθη συμφωνία ώστε η Honda να συνεχίσει τη στήριξή της αποκλειστικά στις δύο ομάδες.
Ποιος πήγε πού
Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ αποχώρησε από τη Formula 1 μετά από 16 χρόνια. Άφησε κενή τη θέση στην Aston Martin, την οποία κάλυψε ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός οδηγούσε για δύο χρόνια στην Alpine, η οποία τον αναπλήρωσε με τον Πιερ Γκασλί. Το κενό του Γάλλου, από την άλλη, κάλυψε ο πρωταθλητής του 2019 στη Formula 2 και τιτλούχος το 2020-21 στη Formula E, Νικ ντε Βρίες.
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αποχώρησε από τη McLaren και θα είναι τρίτος οδηγός στη Red Bull. Για τα «ασημένια βέλη» θα οδηγεί ο Όσκαρ Πιάστρι, ενώ παρελθόν από το σπορ αποτελεί ο Νίκολας Λατίφι. Ως εκ τούτου, η Williams απέκτησε τον Λόγκαν Σάρτζεντ, ενώ ο Μικ Σουμάχερ έφυγε από τη Haas και αντικαταστάθηκε από τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, του οποίου η τελευταία συμμετοχή στη Formula 1 ήταν το 2019 με τη Renault.
Αναλυτικά οι ομάδες και οι οδηγοί
Alfa Romeo F1 Team Stake: Γκιουάνου Ζου (24 – νούμερο στο αυτοκίνητο), Βαλτέρι Μπότας (77)
Scuderia Alpha Tauri: Νικ ντε Βρίες (21), Γιούκι Τσουνόντα (22)
BWT Alpine F1 Team: Πιερ Γκασλί (10), Εστεμπάν Οκόν (31)
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team: Φερνάντο Αλόνσο (14), Λανς Στρολ (18)
Scuderia Ferrari: Σαρλ Λεκλέρ (16), Κάρλος Σάινθ (55)
MoneyGram Haas F1 Team : Κέβιν Μάγκνουσεν (20), Νίκο Χούλκενμπεργκ (27)
McLaren F1 Team: Λάντο Νόρις (4), Όσκαρ Πιάστρι (81)
Mercedes-AMG Petronas F1 Team: Λιούις Χάμιλτον (44), Τζορτζ Ράσελ (63)
Oracle Red Bull Racing: Μαξ Φερστάπεν (1), Σέρχιο Πέρες (11)
Williams Racing: Λόγκαν Σάρτζεντ (2), Αλεξάντερ Άλμπον (23)
*Τα μονοθέσια των Red Bull, Alpha Tauri εφοδιάζονται με κινητήρα Honda. Alfa Romeo, Ferrari και Haas φορούν Ferrari, Aston Martin, McLaren, Mercedes και Williams διαθέτουν μοτέρ Mercedes και η Alpine της Renault.
Πρόγραμμα
-Το γκραν πρι του Κατάρ επέστρεψε μετά το 2021. Μαζί με εκείνο της Σαουδικής Αραβίας, είχαν προγραμματιστεί αρχικά να γίνουν σε νέες πίστες, προτού διατηρηθούν τελικά σε Λοσάιλ και Τζέντα, αντίστοιχα.
-Το Λας Βέγκας επιστρέφει και πρόκειται για αγώνα πόλης, όπως είναι του Μονακό και του Αζερμπαϊτζάν, για παράδειγμα. Η τελευταία φορά που διεξήχθη εκεί αγώνας για τη Formula 1 ήταν το 1982. Επίσης, για πρώτη φορά από τότε, οι ΗΠΑ φιλοξενούν τρεις αγώνες στην ίδια χρονιά. Τότε έλαβαν χώρα σε: Λος Άντζελες, Ντιτρόιτ και Λας Βέγκας, ενώ φέτος είναι σε: Μαϊάμι, Όστιν και Λας Βέγκας.
-Το ρωσικό γκραν θα διεξαγόταν στην Ιγκόρα, αντί του Σότσι, αλλά εν τέλει δεν θα γίνει καθόλου, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.
-Εκτός έμεινε το γαλλικό γκραν πρι, αλλά και το κινεζικό, καθώς οι Αρχές των Ασιατών είχαν προχωρήσει σε πολλά lock-down λόγω του Covid-19 και ως εκ τούτου, οι φετινοί αγώνες μειώθηκαν σε 23.
Αναλυτικά
05 Μαρτίου: Μπαχρέιν (17:00)
19 Μαρτίου: Σαουδική Αραβία (19:00)
02 Απριλίου: Αυστραλία (08:00)
30 Απριλίου: Αζερμπαϊτζάν (14:00)
07 Μαΐου: Μαϊάμι (22:30)
21 Μαΐου: Ίμολα (16:00)
28 Μαΐου: Μονακό (16:00)
04 Ιουνίου: Βαρκελώνη (16:00)
18 Ιουνίου: Καναδάς (21:00)
02 Ιουλίου: Αυστρία (16:00)
09 Ιουλίου: Αγγλία (17:00)
23 Ιουλίου: Ουγγαρία (16:00)
30 Ιουλίου: Βέλγιο (16:00)
27 Αυγούστου: Ολλανδία (16:00)
03 Σεπτεμβρίου: Μόντσα (16:00)
17 Σεπτεμβρίου: Σιγκαπούρη (15:00)
24 Σεπτεμβρίου: Ιαπωνία (08:00)
08 Οκτωβρίου: Κατάρ (17:00)
22 Οκτωβρίου: Τέξας (22:00)
29 Οκτωβρίου: Μεξικό (22:00)
05 Νοεμβρίου: Βραζιλία (19:00)
18 Νοεμβρίου: Λας Βέγκας (08:00)
26 Νοεμβρίου: Άμπου Ντάμπι (15:00)
*Όλες οι ώρες έναρξης, είναι ώρες Ελλάδας
Ζώνες DRS και αλλαγές
Για φέτος, οι ζώνες του DRS θα αλλάξουν στις πίστες των: Μπαχρέιν, Ζάντβουρτ, Μαϊάμι, Τζέντα και Αυστραλίας, καθώς θα κριθεί από τη FIA αν ευνοεί ή δυσκολεύει το προσπέρασμα. Μια τέταρτη ζώνη θα έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί στην Αυστραλία, ενώ η επιφάνεια του οδοστρώματος σε Μπακού και Μαϊάμι ασφαλτοστρώθηκε με νέο υλικό. Στην Τζέντα έγιναν κάποιες αλλαγές για να βελτιωθεί η ορατότητα για τους θεατές και η ασφάλεια των οδηγών, ενώ στην πίστα του Λοσάιλ στο Κατάρ, το κυβερνόν σώμα είπε στους διοργανωτές να κατασκευάσουν νέα πιτ και paddock, κάτι που θα γίνει. Τέλος, στο Ζάντβουρτ θα μεγαλώσει η απόσταση που έχουν τα πιτ των ομάδων. Η εν λόγω πίστα είναι... old school και χρειαζόταν μια μορφή ανανέωσης.
Καλή αρχή λοιπόν…