Στο Μονακό η Red Bull δείχνει ότι δεν θέλει να αμφισβητείται.
Εύκολη δουλειά είχαν στην FP3 του Μονακό οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρες, που δεν δυσκολεύτηκαν να κάνουν το 1-2. Πολύ καλός ο Λανς Στρολ με την τρίτη καλύτερη επίδοση, μέσα στην πρώτη 10άδα οι Ferrari που δεν εντυπωσίασαν, όπως, άλλωστε και ο Φερνάντο Αλόνσο που κινήθηκε σε ρηχά νερά. Άτυχος ο Λιούις Χάμιλτον από τη μεριά του, καθώς λίγο πριν το τέλος είχε μια επαφή στα προστατευτικά, τελειώνοντας στην ουσία τη διαδικασία. Μάλιστα, ο Βρετανός τιμωρήθηκε με πρόστιμο επειδή ξεπέρασε το όριο ταχύτητας στα πιτ.
Οι συνθήκες ήταν πάρα πολύ καλές στο Μονακό και η θερμοκρασία του αέρα άγγιζε τους 27 βαθμούς και αυτή της ασφάλτου τους 44. Επικρατούσε άπνοια και πρώτος στην πίστα βγήκε ο Λανς Στρολ, αλλά πριν ολοκληρώσει τον γύρο του, μπήκε στα πιτ και έβγαλε τη μέση γόμα. Τοποθέτησε τη σκληρή και στη συνέχεια βγήκε ξανά εκτός.
09:14 - 27.05.2023
Τελικά χωρούν τα μονοθέσια στο Μονακό;
Η ίδια πίστα στα 70 και πλέον χρόνια στο μικρό πριγκιπάτο και η αύξηση του μεγέθους των μονοθεσίων θέτουν το ερώτημα.
Λίγο αργότερα, περίπου 10 λεπτά μετά την έναρξη της FP3, ο Εστεμπάν Οκόν σταμάτησε μέσα στο τούνελ, όχι στην αγωνιστική γραμμή, καθώς από την Alpine φάνηκαν να βγαίνουν καπνοί. Ευτυχώς, ο Σέρχιο Πέρες που προσπαθούσε για την καλύτερη επίδοση δεν επηρεάστηκε και μπόρεσε να σημειώσει χρόνο 1:15:641, για να τον μειώσει ακόμα περισσότερο στο 1:14:950 λίγο αργότερα.
Ενδιάμεσα, ο Οκόν μπήκε στα πιτ και φαίνεται πως είχε απώλεια ισχύος, λόγω προβλημάτων με τα υδραυλικά. Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ έκαναν προς το παρόν το 2-3 για τη Ferrari αντίστοιχα και όλοι περίμεναν τι θα έκαναν οι Μαξ Φερστάπεν, Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ που δεν είχαν βγει ακόμα στην πίστα. Με το που πάτησε άσφαλτο, πάντως, ο Ολλανδός, σημείωσε χρόνο 1:13:794, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο κατάφερε να περάσει πρώτος με τη σειρά του, πριν οι Πέρες και Φερστάπεν τον περάσουν σχετικά εύκολα.
Ο Ράσελ από την πλευρά του ήταν έκτος και ο Χάμιλτον... 16ος, αλλά είχε μειώσει ταχύτητα σε κάποιο σημείο. Ακριβώς μισή ώρα μετά την έναρξη της FP3, ο Φερστάπεν ξαναπέρασε στην κορυφή, δείχνοντας πως αυτόν τον οδηγό θα πρέπει να περάσουν όλοι. Εν συνεχεία, όταν ο Χάμιλτον συμπλήρωσε τον κανονικό ταχύ του γύρο, βρέθηκε πέμπτος, την ώρα που οι δύο Red Bull, εναλλάσσονταν στην κορυφή, με τον Φερστάπεν να διατηρείται πρώτος, ενώ κάποια προβλήματα που αντιμετώπισε στον έλεγχο του αυτοκινήτου του ο Λεκλέρ, τον ανάγκασαν να επιστρέψει στα πιτ της Ferrari.
Περίπου 18 λεπτά πριν το τέλος, ο Στρολ χώριζε τις δύο Red Bull από τις δύο Ferrari, με τον έτερο οδηγό της Aston Martin, τον Αλόνσο, να μην βρίσκει ρυθμό και να βρίσκεται 12ος. Κάπου εκεί σταμάτησαν όλα. Όχι διότι δεν θα μπορούσαν να βελτιωθεί το γυρολόγιο, αλλά επειδή έλαβαν χώρα κάποια συμβάντα, που εμπόδισαν τους οδηγούς να ολοκληρώσουν τις προσπάθειές τους.
Αρχικά, ο Κέβιν Μάγκνουσεν βρέθηκε εκτός στη Σεντ Ντεβό, κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα, αλλά σταμάτησε οριστικά στην είσοδο της Πορτιέ. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ανάγκασε τους οδηγούς να μειώσουν κατά 40% την ταχύτητά τους και μετά από 3,5 λεπτά που κράτησε το όλο συμβάν, υψώθηκε κόκκινη σημαία.
Αφορμή στάθηκε η απώλεια του πίσω μέρους της W14 του Χάμιλτον στη Μιραμπό, που ελάχιστα μέτρα μετά, ακούμπησε τα προστατευτικά με την εμπρός του πτέρυγα, δίχως να παθαίνει μεγάλη ζημιά. Σαν να μην έφτανε αυτό, τιμωρήθηκε με πρόστιμο από τους κριτές, καθώς ξεπέρασε το όριο ταχύτητας στα πιτ.
Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η FP3, με την 10άδα να απαρτίζεται από τους Φερστάπεν, Πέρες, Στρολ, Σάινθ, Νόρις, Γκασλί, Λεκλέρ, Χάμιλτον, Οκόν και Μπότας. Οι κατατακτήριες δοκιμές ξεκινούν στις 17:00 ώρα Ελλάδας.