Η FIA παρουσίασε τους κανονισμούς της F1 για το 2026 (vid & pics)

Μονοθέσιο της Formula 1 από το 2026

i

©FIA

Η FIA παρουσίασε τους κανονισμούς της F1 για το 2026 (vid & pics)

Άγγελος Φραγκισκάτος 16:55 - 06.06.2024 / Ανανεώθηκε: 20:16 - 06.06.2024

Η FIA και ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της Ομοσπονδίας Νικόλας Τομπάζης, αποκάλυψαν το νέο μονοθέσιο της Formula 1 για το 2026.

Οι νέοι κανονισμοί για τη σεζόν της Formula 1 του 2026 επιβεβαιώθηκαν επίσημα το απόγευμα της Πέμπτης (6/6) από τη FIA.

Με επίκεντρο το να κάνουν τα αυτοκίνητα πιο «ευκίνητα», οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί στοχεύουν στη βελτίωση της αγωνιστικότητας και των «κοντινότερων αγώνων».

Η νέα γενιά αυτοκινήτων θα είναι 30 κιλά ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους, ενώ θα λειτουργούν με 100% βιώσιμα καύσιμα. Σε μια προσπάθεια να μειωθεί το βάρος των αυτοκινήτων, το μεταξόνιο μειώνεται από 3600mm σε 3400mm, ενώ το πλάτος των μονοθεσίων μειώνεται στα 1900mm από 2000mm.

Οι τροχοί θα εξακολουθήσουν να έχουν διάσταση 18 ιντσών, όμως το πλάτος των ελαστικών θα μειωθεί κατά 25 και 30 χιλιοστά, εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Συνολικά, οι αλλαγές στους κανονισμούς θα μειώσουν τη συνολική κάθετη δύναμη των αυτοκινήτων κατά 30% και την αντίσταση κατά 55%.

©FIA

Θεωρητικά, αυτό θα πρέπει να επιτρέπει στα αυτοκίνητα να ακολουθούν το ένα το άλλο και να επιτρέπουν καλύτερους αγώνες. Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν μια επανασχεδιασμένη μονάδα ισχύος με περίπου 300% περισσότερη ισχύ μπαταρίας σε όλη την εσωτερική καύση και την ηλεκτρική ενέργεια, ολόκληρη η ενεργή αεροδυναμική επιστρέφει για να «ταιριάζει στις απαιτήσεις διαχείρισης ενέργειας των νέων μονάδων ισχύος».

©FIA

Η FIA επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξουν νέες ευκαιρίες προσπέρασης μέσω της «χειροκίνητης λειτουργίας παράκαμψης» για να δώσει περισσότερη ηλεκτρική ανάπτυξη όταν τρέχει πίσω από έναν αντίπαλο. Περαιτέρω πρόοδος έχει σημειωθεί όσον αφορά την ασφάλεια μέσω ισχυρότερων δομών αυτοκινήτων και αυστηρότερων δοκιμών.

Η εφαρμογή των νέων κανονισμών από το 2026 αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον της Formula 1.

Tags: