Πάνω από 200 κιλά βαρύτερα είναι τα μονοθέσια σήμερα, σε σχέση με το 2008.
Αν γυρίσουμε πίσω τον χρόνο, στα πρώτα χρόνια της Formula 1, τότε που τα μέταλλα ήταν βαριά, θα περίμενε κάποιος τα μονοθέσια να ζυγίζουν πολύ. Όμως, χωρίς αεροτομές και περιττά εξαρτήματα, ήταν πολύ ελαφριά και ίσως το πιο βαρύ υλικό να ήταν ο… οδηγός.
Ακόμα και στη νεότερη ιστορία της Formula 1, τα μονοθέσια ήταν σχετικά ελαφριά, καθώς δεν είχαν αναπτυχθεί πολύ τα ηλεκτρονικά συστήματα που φορτώθηκαν στα μονοθέσια, ενώ προϊόντος του χρόνου το θέμα της ασφάλειας και όσα εξόπλισαν τα μονοθέσια, αύξησαν το βάρος.
11:55 - 02.03.2023
Σούζι Βολφ: Η σύζυγος του Τότο σκοπεύει να φέρει γυναικεία επανάσταση στη Formula 1
Η Σούζι Βολφ, σύζυγος του διευθυντή της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes, αναλαμβάνει χρέη εκτελεστικής διευθύντριας στη πρωτάθλημα F1 Academy.
Κυρίως το θέμα της ασφάλειας, απασχόλησε πολύ περισσότερο μετά την Πρωτομαγιά του 1994, όταν έχασε στην Ιμολα τη ζωή του ο Αϊρτον Σένα και μια μέρα νωρίτερα ο Ρόναλντ Ράτζενμπεργκερ, στην ίδια πίστα.
Από εκείνο το σημείο και μετά, τα αυτοκίνητα κέρδιζαν σε ασφάλεια και απόδοση, μόνο που έχει φτάσει η στιγμή που αναρωτιούνται, πλέον, όλοι αν χρειάζεται να ξεπεραστεί το όριο των 800 κιλών.
Φέτος και μετά από πάρα πολλά χρόνια, θα υπήρχε μια ιστορική μείωση στο βάρος των μονοθεσίων. Όχι μεγάλη, αλλά θα ήταν κι αυτή μια αρχή. Από τα 798 κιλά θα μειώνονταν στα 796, αλλά οι νέες γόμες της Pirelli άλλαξαν τα σχέδια και ως εκ τούτου, το βάρος παρέμεινε το ίδιο. Όμως, όπως όλα δείχνουν, δύσκολα θα ξεπεραστούν τα 800 κιλά, καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος ή ακόμα και δυστυχήματος.
Το ελάχιστο βάρος ενός μονοθεσίου μετριέται όταν αυτό δεν έχει εφοδιαστεί με καύσιμο. Το ρεζερβουάρ χωράει 110 λίτρα, αν και οι περισσότεροι οδηγοί αγωνίζονται με μικρότερο φορτίο για να είναι γρήγοροι στον αγώνα. Το ελάχιστο βάρος των οδηγών, από την άλλη, ανέρχεται στα 80 κιλά, ένα μέτρο που πάρθηκε το 2019 για να εξισορροπήσει τις διαφορές των πιο ψηλών και των πιο κοντών οδηγών.
Σε αυτό, συμπεριλαμβάνονται η στολή, το κράνος και τα παπούτσια, και σε περίπτωση που είναι πιο λίγο, προστίθεται έρμα στο κόκ-πιτ.
Τα πιο σοβαρά μέτρα πάρθηκαν το 1995, λίγους μήνες μετά την απώλεια του Σένα. Τότε το ελάχιστο βάρος είχε οριστεί στα 585 κιλά, έως το 2009 όταν αυξήθηκε κατά 20 κιλά. Την τελευταία 10ετία μόνο, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί κατά 150 κιλά. Ενώ, λοιπόν, όλοι συμφωνούμε ότι η ασφάλεια έχει περάσει σε άλλο επίπεδο, μερικά από αυτά τα εξαρτήματα που φροντίζουν για τη ζωή των οδηγών, όπως το Halo, ζυγίζει 7 κιλά. Και κάπου εκεί έρχονται οι οδηγοί μέσω του Τζορτζ Ράσελ να εκφράσουν τις ανησυχίες τους.
Διότι διαφορετικό θα είναι να εμπλακούν σε ατύχημα δύο αυτοκίνητα 800 κιλών και διαφορετικό αν ζυγίζουν για παράδειγμα 700 κιλά. Η ορμή θα είναι διαφορετική. «Υπάρχουν πολλά θετικά από την αλλαγή του κανονισμού, αλλά το μεγάλο μας θέμα είναι το βάρος. Είναι πολύ μεγάλο. Αυτή τη στιγμή η απόδοση στις χαμηλές ταχύτητες δεν είναι και τίποτα το σπουδαίο. Συνεχίζουμε να κάνουμε ασφαλέστερα τα αυτοκίνητα, αλλά η σύγκρουση θα έχει μεγαλύτερη επίπτωση αν τα αυτοκίνητα ζυγίζουν 800-900 κιλά σε σχέση με πριν από 15 χρόνια, όταν το βάρος τους ήταν 650 κιλά. Είναι σαν να έχεις επαφή με ένα λεωφορείο και όχι με ένα αυτοκίνητο Smart. Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν αναλύσεις σχετικά με αυτή την ισορροπία, αλλά δεν ξέρουμε που βρίσκεται αυτή η γραμμή. Αν συνεχίζεις να αυξάνεις το βάρος, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο γερό, στην ουσία φτάνεις σε ένα σημείο όπου ξεπερνάς τη γραμμή, κάτι που σημαίνει πως το βαρύτερο δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι και ασφαλέστερο», ήταν τα λόγια του νεαρού οδηγού της Mercedes.
Για να πάρετε κι εσείς μια ιδέα για το βάρος των αυτοκινήτων, μαζί με τον οδηγό θα πρέπει να ζυγίζουν 798 κιλά. Ο κινητήρας ζυγίζει 150, η εμπρός πτέρυγα 10, το κιβώτιο 40, το τιμόνι 1,3 και οι ζάντες με τα ελαστικά 74.
Δείτε πόσο έχει αυξηθεί το βάρος από το 1995 έως και πέρυσι, με τον αριθμό της διαφοράς να φτάνει περίπου τα 210 κιλά.
Το βάρος των μονοθεσίων:
1995-2008: 585 κιλά
2009: 605 κιλά
2010: 620 κιλά
2011: 640 κιλά
2012: 640 κιλά
2013: 642 κιλά
2014: 691 κιλά
2015: 702 κιλά
2016: 702 κιλά
2017: 728 κιλά
2018: 734 κιλά
2019: 743 κιλά
2020: 746 κιλά
2021: 752 κιλά
2022: 798 κιλά
2023: 798 κιλά