Η Mercedes σκέφτεται να αντιγράψει την Aston Martin μετά την επιτυχία του Αλόνσο

Mercedes

i

© Getty Images

Η Mercedes σκέφτεται να αντιγράψει την Aston Martin μετά την επιτυχία του Αλόνσο

Άγγελος Φραγκισκάτος 17:00 - 10.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:59 - 14.08.2024

Η Mercedes, τέταρτη αυτή τη στιγμή στην βαθμολογία των κατασκευαστών, σκέφτεται να αντιγράψει την Aston Martin για να πιάσει τη Red Bull, ενώ η Ferrari είναι σίγουρη για το πρότζεκτ της.

«Μπορούν να κερδίσουν και τους 23 αγώνες». Η ειλικρινής και σκληρή κρίση του Τζορτζ Ράσελ (Mercedes), μετά τον πρώτο αγώνα του 2023 ήταν εντυπωσιακή, «Η Red Bull βρίσκεται σε άλλο πλανήτη, μου θυμίζει όταν βάζαμε τους πάντες δεύτερους στην ακμή μας» πρόσθεσε ο Τότο Βολφ, διευθυντής της ομάδας, που σάρωσε με οκτώ συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών με την Mercedes, αλλά αυτή τη στιγμή η γερμανική ομάδα βρίσκεται στην 4η θέση στην βαθμολογία.

Χρησιμοποιώντας την ίδια αεροδυναμική με την Aston Martin κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στο Μπαχρέιν, ενώ η Mercedes το έκανε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αλλά στο στρατόπεδο της γερμανικής ομάδας κολλάνε με τις δικές τους ρυθμίσεις στο μονοθέσιο, που ακόμα δεν δίνουν απόδοση. «Δεν νομίζω ότι αυτό το πακέτο θα είναι ανταγωνιστικό», είπε ο Βολφ, το ίδιο με τον Λιούις Χάμιλτον ήδη μετά την πρώτη ελεύθερη δοκιμή της Παρασκευής στη πίστα του Σακχίρ. «Δεν υπάρχει πρόβλημα ούτε με τον κινητήρα, ούτε με το κιβώτιο ταχυτήτων, ούτε με την ανάρτηση», επέμεινε ο Τότο

Ο Λιούις τερμάτισε έξι δέκατα από την pole position και 50 δευτερόλεπτα πίσω από την 1η θέση στον αγώνα και ακόμη πιο πίσω από τον Ράσελ ενώ και οι δύο ηττήθηκαν στην πίστα από τον Αλόνσο και την Aston Martin του, οι οποίες έχουν βελτιωθεί κατά 2,4 δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Στη Γερμανία, ο Τύπος γύρω από το Auto Motor Und Sport προτείνει ότι η Mercedes συγκρίνει ήδη δύο διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις στην αεροδυναμική σήραγγα και πρέπει να λάβει μια γρήγορη απόφαση. Και μάλιστα την σωστή. «Διαφορετικά, αυτή η σεζόν τελειώνει πρόωρα και η επόμενη σεζόν κινδυνεύει ήδη, επειδή το ανώτατο όριο προϋπολογισμού δεν θα μας περιορίσει. Απλά πρέπει να πάρουμε την απόφαση τώρα προς ποια κατεύθυνση θα πάμε και στη συνέχεια να κάνουμε τα δεδομένα να λειτουργήσουν».

Ο Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος βιάζεται λιγότερο από τον συμπατριώτη του, είναι πρόθυμος να θυσιαστεί για φέτος να έχει ένα σπουδαίο μονοθέσιο το 2024. Αλλά δεν πιστεύει στα αντίγραφα. «Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι αυτό το sidepod είναι το καλύτερο πράγμα και, για να είμαι ειλικρινής, αν βάλουμε ένα sidepod τύπου Red Bull την επόμενη εβδομάδα, δεν νομίζω ότι θα το κάνει καλύτερο. Δεν νομίζω ότι θα μας δώσει ξαφνικά μισό δευτερόλεπτο. Νομίζω ότι η ζημιά  γίνεται από το πάτωμα και άλλες περιοχές του αυτοκινήτου που δεν μπορούμε να δούμε».

Λιγότερη βιασύνη στη Ferrari

Στο Μαρανέλο, είναι σαν τη Mercedes, μόνο μπροστά, και μάχονται με την Aston Martin για τη 2η θέση. Δεν είναι το ίδιο δράμα, παρόλο που ο Σάινθ τερμάτισε 48 δευτερόλεπτα μακριά από τον πρώτο. Ο Ισπανός εκτιμά ότι η Red Bull στις κατατακτήριες είναι ένα βήμα μπροστά, αλλά στον αγώνα ενάμιση βήμα. «Δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου ένα μονοθέσιο που είναι γρήγορο σε έναν γύρο και για κάποιο λόγο δεν είναι γρήγορο σε ρυθμό αγώνα. Η άποψή μου με την SF-23 είναι ότι είναι ένα πρόβλημα εγκατάστασης αυτοκινήτου, δεν νομίζω ότι είναι θέμα ιδέας και δεν πρέπει να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαι πεπεισμένος ότι όλα έχουν να κάνουν με το στήσιμο και κάποιες επιλογές που έχουμε κάνει στο μονοθέσιο».

Χρειάζονται περισσότεροι αγώνες γιατί κάποιοι απαιτούν πολύ περισσότερα από τον κινητήρα και θα είναι λιγότερο σκληροί στην υποβάθμιση των ελαστικών. Συνολικά, η Aston Martin έχει φέρει σε δύσκολη θέση δύο ιστορικές ομάδες μονομιάς και χωρίς να έχει τελειώσει ούτε την ομάδα ούτε το εργοστάσιο. Για μια άλλη ιστορική ομάδα όπως η McLaren, επίσης με κινητήρα Mercedes, είναι καλύτερα να μην μιλήσουμε για αυτήν.