Η Alpine βρίσκεται σε συζητήσεις με αντίπαλες ομάδες, ώστε να προμηθεύεται από αυτές μονάδες ισχύος από το 2026, εγκαταλείποντας την εργοστασιακή μονάδα της Renault.
Η Alpine θα μπορούσε να εγκαταλείψει τον εργοστασιακό κινητήρα της Renault υπέρ του να γίνει ομάδα πελατών της Formula 1 από το 2026, σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Το Autosport αναφέρει ότι η Alpine εξετάζει αυτή την κατεύθυνση και έχει ήδη «ξεκινήσει συνομιλίες με αντίπαλους κατασκευαστές σχετικά με τη δυνατότητα εξασφάλισης συμφωνίας πελατών».
17:00 - 17.06.2024
Αυτοί είναι οι πέντε καλύτεροι οδηγοί της ιστορίας της F1 κατά τον Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν άφησε έξω τον εαυτό του όταν ρωτήθηκε για τους πέντε που ο ίδιος ξεχωρίζει. Ποιοι είναι οι πέντε καλύτεροι οδηγοί κατά τον Ολλανδό.
Μια τέτοια κίνηση θα έβλεπε την Alpine να κλείνει τη λειτουργία της μονάδας ισχύος της Renault, η οποία εδρεύει στο Βιρύ-Σατιγιόν στα προάστια του Παρισιού. Η Renault έχει αγωνιστεί με την απόδοση της μονάδας ισχύος για αρκετά χρόνια και αυτή τη στιγμή υστερεί σε σχέση με τους ανταγωνιστές κατασκευαστές κινητήρων F1.
Σύμφωνα με το Autosport, ο επικεφαλής της ομάδας της Alpine, Μπρούνο Φαμέν, «εξετάζει την κατάσταση τις τελευταίες εβδομάδες» και βρίσκεται στη διαδικασία στάθμισης εναλλακτικών επιλογών.
Η Alpine θα μπορούσε να επιδιώξει να κάνει μια συμφωνία με τη Red Bull Powertrains, η οποία θα προμηθεύσει τόσο τη Red Bull όσο και την RB όταν τεθούν σε ισχύ νέοι κανονισμοί κινητήρων από το 2026. Η Mercedes θα μπορούσε να είναι μια εναλλακτική επιλογή για την Alpine, καθώς ο Γερμανός κατασκευαστής θα χάσει έναν πελάτη το 2026, όταν η Aston Martin μεταβεί στην ισχύ της Honda.
Η Mercedes προμήθευσε προηγουμένως την Alpine με το προηγούμενο πρόσχημα της Lotus το 2015. Η Honda, η οποία επιστρέφει στην F1 από το 2026 για να τροφοδοτήσει την Aston Martin, θα μπορούσε να είναι μια άλλη λύση για την Alpine. Εν μέσω φημών για πιθανή πώληση, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα Ντε Μέο, επανέλαβε πρόσφατα τη δέσμευσή του για το μέλλον της Alpine.
«Δεν είναι το στυλ μου. Δεν θα πουλήσουμε ούτε ένα μέρος αυτού του πράγματος. Δεν χρειαζόμαστε τα χρήματα», δήλωσε ο Ντε Μέο και συνέχισε: «Είχα ανθρώπους να κάνουν προσφορές δεξιά και αριστερά και μετά να μιλούν στον Τύπο γι' αυτό. Αλλά δεν μας ενδιαφέρει. Θα ήταν ηλίθιο και δεν θα το κάνω».
Ωστόσο, ο Γάλλος παραδέχτηκε ότι η ανταγωνιστικότητα της μονάδας ισχύος της Renault έχει μειωθεί από τότε που ξεκίνησε η υβριδική εποχή V6 το 2014.
«Όταν μπήκαμε στην υβριδική εποχή (σ.σ. το 2014) ο κινητήρας μας δεν απέδιδε. Ήμασταν παγκόσμιοι πρωταθλητές με τη Red Bull, αλλά με τα υβριδικά τα πράγματα πήγαν στραβά. Ακόμα και με τους κινητήρες που εξελίξαμε το 2021 μειονεκτούσαμε κατά 0,2 έως 0,5 δευτερόλεπτα στον γύρο. Και φέτος τα θαλασσώσαμε και με το αυτοκίνητο. Αν τα συνδυάσουμε όλα αυτά, απέχουμε περίπου 1,5 δευτερόλεπτο (στο γύρο) από το επίπεδο που πρέπει να βρισκόμαστε.
Για φέτος και το 2025 θα προσπαθήσουμε τα υπάρχοντα δεδομένα, και μετά θα πιέσουμε για να κάνουμε τα πράγματα σωστά με τον επόμενο κύκλο. Αυτή είναι μια πρόκληση. Αλλά θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να γίνουμε ανταγωνιστική ομάδα», κατέληξε ο Ντε Μέο.
Η Alpine διανύει μια δύσκολη σεζόν το 2024 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται όγδοη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, έχοντας συγκεντρώσει μόλις πέντε βαθμούς στους πρώτους εννέα αγώνες.