Ο Μαξ Φερστάπεν στην πολ ποζίσιον και στο Μονακό

Απιαστος και σήμερα ο Μαξ Φερστάπεν

i

© Pirelli

Ο Μαξ Φερστάπεν στην πολ ποζίσιον και στο Μονακό

Δημήτρης Μπαλής • 18:17 - 27.05.2023 / Ανανεώθηκε: 16:00 - 14.08.2024

Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull οδήγησε απίστευτα στο μικρό πριγκιπάτο

Ένας εκπληκτικός, για μια ακόμα φορά, Μαξ Φερστάπεν παρουσιάστηκε στο Μονακό, πετυχαίνοντας μια ακόμα πολ ποζίσιον σε ένα σιρκουί που όποιος ξεκινά μπροστά έχει πλεονέκτημα και στον αγώνα. Ο Αλόνσο έμεινε δεύτερος, αλλά στην πρώτη σειρά της εκκίνησης με την Aston Martin, ενώ η Ferrari είδε τον Λεκλέρ να είναι τρίτος. 

Καταστροφικές κατατακτήριες δοκιμές για τον Πέρες, ο οποίος ενώ ήταν δεύτερος το μεσημέρι στο τρίτο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών, 11 λεπτά πριν την ολοκλήρωση των 18 λεπτών της διαδικασίας κατάταξης, έχασε το πίσω μέρος της Red Bull με αποτέλεσμα να διαλύσει την πίσω ανάρτηση στον προστατευτικό τοίχο. Ίσως προσπάθησε να ανοίξει τη γραμμή του, για να αποφύγει καλύτερα τη Williams του Άλμπον.

Κατά συνέπεια ο Πέρες θα ξεκινήσει αύριο τον αγώνα τελευταίος. Η κόκκινη σημαία σταμάτησε τη διαδικασία, για λίγα λεπτά, ενώ με την επανεκκίνηση ο Φερστάπεν παραλίγο να χτυπήσει αλλά έμεινε με τον καλύτερο χρόνο. Ο Τσουνόντα τον δεύτερο, ο Άλμπον τον τρίτο, ενώ Σάινθ και Χάμιλτον μόλις που μπόρεσαν και μπήκαν στους 15 που θα συνέχιζαν στην επόμενη φάση της διαδικασίας κατάταξης. Σάρτζεντ, Μάγκνουσεν, Χούλκενμπεγκ, Ζου και Πέρες, που χτύπησε το μονοθέσιο, έμειναν εκτός συνέχειας. 

Στο Q2, ο Φερστάπεν κρατούσε την πρώτη θέση, με τον Αλόνσο να ανεβαίνει δεύτερος, ενώ οι δύο Alpine με Γκασλί και Οκόν έκαναν φοβερή εμφάνιση με 3ο και 4ο χρόνο. Σάινθ και Λεκλέρ ακολουθούσαν με τις Ferrari, με Νόρις και Πιάστρι να ακολουθούν με τις δύο McLaren. Οι δύο Mercedes δεν είχαν ρυθμό με Χάμιλτον και Ράσελ σε 10η και 12η θέση. Πλησιάζοντας στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, ο Ράσελ ανέβηκε τρίτος και ο Λεκλέρ δεύτερος. Ο Χάμιλτον είχε θέμα με την ισορροπία του αυτοκινήτου και προσπαθούσε να μπει απεγνωσμένα στην τελική δεκάδα, κάτι που κατάφερε στα τελευταία δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή ο Νόρις χτύπησε την μπροστινή αριστερή ανάρτηση της McLaren και μπήκε στα πιτς. Εκτός δεκάδας έμειναν οι Πιάστρι, Ντε Βρίες, Άλμπον, Στρολ και Μπότας

Στο Q1, ο Μαξ Φερστάπεν που ήταν ταχύτερος τόσο στο Q3 όσο και στο Q2, βγήκε πρώτος στον δρόμο, όμως ο Αλόνσο που βγήκε μετά έκανε καλύτερο χρόνο και πέρασε πρώτος. Αναμενόταν μεγάλη μάχη, αδυσώπητη για την πολ ποζίσιον. Ο Φερστάπεν απάντησε σχεδόν αμέσως, ενώ ο Χάμιλτον ανέβηκε στην 3η θέση. Προς έκπληξη όλων κι ενώ απέμεναν 3 λεπτά για το τέλος της διαδικασίας, ο Οκόν με την Alpine έκανε ένα απίθανο χρόνο για να πάρει την πρώτη θέση. Όμως ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είχε πει την τελευταία λέξη, παίρνοντας μια ακόμα πολ ποζίσιον, με δεύτερο τον Αλόνσο.

Ο Φερστάπεν χαμογέλασε και πάλι τελευταίος – πολ ποζίσιον στο Μονακό Εξωφρενικά πράγματα συνέβησαν στις κατατακτήριες δοκιμές του Πριγκιπάτου, εκεί όπου ο Ολλανδός πρωταθλητής κατάφερε να τα φέρει όλα... τούμπα, στο τέλος. Αυτό που έγινε στις επίσημες δοκιμές για τον αγώνα που θα γίνει αύριο στο Μονακό, ίσως να μην έχει προηγούμενο. Στο Q3 έγιναν πράγματα και θαύματα, αφού η πρώτη θέση άλλαξε χέρια πάρα πολλές φορές. Πότε ο Φερστάπεν, πότε ο Αλόνσο, πότε ο Λεκλέρ και πότε ο Οκόν, βρίσκονταν να την κρατούν με το ένα χέρι, με τον Ολλανδό πρωταθλητή τελικά να την κατακτά, βρίσκοντας τρία δέκατα στο τέλος. Δεύτερος ξεκινά ο Αλόνσο, τρίτος ο Λεκλέρ, τέταρτος ο Οκόν, με τους Σάινθ, Χάμιλτον, Γκασλί, Ράσελ, Τσουνόντα και Νόρις να ακολουθούν. 

Αναλυτικά 

Στο Q1 όλα έδειχναν ιδανικά για τη Red Bull, καθώς Φερστάπεν και Πέρες κατείχαν από νωρίς τις δύο πρώτες θέσεις, με τις Aston Martin των Αλόνσο και Στρολ να ακολουθούν. Όμως, για κακή τύχη του Πέρες, προσέκρουσε με το αριστερό πλευρό στη Σεντ Ντεβό, κάτι που σημαίνει πως ο Μεξικανός οδηγός θα ξεκινήσει από τις τελευταίες θέσεις του γκριντ, ό,τι χειρότερο για τον ίδιο και την προσπάθεια που καταβάλει να κατακτήσει τον τίτλο. Υψώθηκε κόκκινη σημαία και λίγο μετά τη στιγμή του συμβάντος, οι τρεις πρώτες θέσεις είχαν καταληφθεί από τις McLaren (Νόρις-Πιάστρι) και τον Ζου. Με το που δόθηκε η συνέχεια των κατατακτήριων, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο αν οι Χάμιλτον και Σάινθ θα μπορούσαν να προκριθούν στο Q2. 

Αμφότεροι βρίσκονταν κάτω από τη 15η θέση, αλλά τόσο ο Βρετανός όσο και ο Σάινθ βρήκαν τα δέκατα που χρειάζονταν, καταφέρνοντας να μετάσχουν στην επόμενη φάση. Πάντως, δεν φαινόταν εκείνη τη στιγμή τόσο δυνατή η Mercedes, καθώς αν ο Χάμιλτον δεν είχε άλλο γύρο, πολύ απλά δεν θα τα κατάφερνε. Αποκλείστηκαν οι Σάρτζεντ, Μάγκνουσεν, Χούλκενμπεργκ, Ζου και Πέρες, με τον Μεξικανό βάση χρόνων, να εκκινεί την Κυριακή (28/5), τελευταίος. Αξίζει να τονιστεί πως στην πρώτη τριάδα βρέθηκαν οι Φερστάπεν, Τσουνόντα και Άλμπον, με Red Bull, Aplha Tauri και Williams αντίστοιχα.

Στο Q2 ο Φερστάπεν τέθηκε από την αρχή επικεφαλής, καταφέρνοντας να βρεθεί εμπρός φυσικά από τις Ferrari που βρίσκονταν στην πέμπτη και έκτη θέση και τις Mercedes που ήταν αρκετά πιο κάτω, στην ένατη και την 11η. Εν τέλει, ο Ράσελ μπόρεσε να αναρριχηθεί τρίτος και 10ος ο Χάμιλτον, πριν ο Λεκλέρ καταφέρει να βρεθεί πίσω μόνο από τον Φερστάπεν

Εκτός συνέχειας τέθηκαν οι Πιάστρι, Ντε Βρίες, Άλμπον, Στρολ και Μπότας, ενώ υπήρξε και ένα άσχημο συμβάν με τον Νόρις στην Ταμπάκ. Φερστάπεν, Λεκλέρ, Αλόνσο, Ράσελ και Χάμιλτον συνέθεσαν την πρώτη πεντάδα. Στο Q3, όμως, έγινε το έλα να δεις, αφού η κορυφή άλλαξε χέρια τόσες πολλές φορές που χάθηκε το μέτρημα. 

Ο Φερστάπεν τέθηκε νωρίς επικεφαλής, αλλά η απάντηση του Αλόνσο ήταν πολύ ηχηρή. Ακολούθησαν οι Λεκλέρ και Οκόν που πήραν την κατάσταση στα χέρια τους, αλλά την τελευταία λέξη την είπε ο Ολλανδός, που στην τελευταία του προσπάθεια κατάφερε να κατακτήσει ακόμα μια πολ ποζίσιον, που αποτελεί την τρίτη φετινή και πρώτη μετά την Αυστραλία. Ο αγώνας ξεκινά την Κυριακή (28/5) στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Tags: