Η Επιτροπή Δεοντολογίας της FIA αθώωσε τον Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ, μετά από καταγγελία που έγινε για δύο περιπτώσεις παράβασης καθήκοντος.
Η Επιτροπή Δεοντολογίας της FIA είχε εξετάσει τις κατηγορίες που έγιναν εναντίον του Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ από έναν πληροφοριοδότη σχετικά με δύο διαφορετικά περιστατικά που συνέβησαν το 2023.
Η πρώτη αφορούσε μια πρόταση ότι είχε παρέμβει στην απόφαση των αγωνοδικών να ανατρέψουν ένα πέναλτι που επιβλήθηκε στον Φερνάντο Αλόνσο στο γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας.
Το δεύτερο περιστατικό ήταν στο γκραν πρι του Λας Βέγκας και αφορούσε ισχυρισμούς ότι ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA) πίεσε ώστε η FIA να μην εγκρίνει την είσοδο του GP στο καλεντάρι της Formula 1.
Ωστόσο, μετά από έρευνα από την Επιτροπή Δεοντολογίας της FIA, ανακοινώθηκε την Πέμπτη (21/3) ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις ότι ο Σουλαγιέμ είχε ενεργήσει ανάρμοστα. Οι έρευνες της FIA διήρκεσαν 30 ημέρες για να ολοκληρωθούν και περιλάμβαναν συνεντεύξεις με 11 μάρτυρες. «Εκτιμήθηκε ιδιαίτερα το γεγονός ότι ο Πρόεδρος έδειξε σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας πλήρη συνεργασία, διαφάνεια και συμμόρφωση».
Η ανακοίνωση της FIA αναφέρει ότι «η Επιτροπή Δεοντολογίας έκρινε ομόφωνα ότι δεν υπήρξαν στοιχεία που να τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς για παρέμβαση οποιουδήποτε είδους που να αφορά τον Πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ. Οι ισχυρισμοί ήταν αβάσιμοι και παρουσιάστηκαν ισχυρά στοιχεία πέραν κάθε αμφιβολίας που υποστήριξαν την απόφαση της Επιτροπής.
Το περιστατικό στη Σαουδική Αραβία σχετίζεται με τον Μπεν Σουλαγιέμ που κατηγορήθηκε ότι προσπάθησε να ανατρέψει το πέναλτι του Αλόνσο. Λέγεται ότι κάλεσε τον Σεΐχη Αμπντουλάχ Μπιν Χαμάντ Μπιν Ισά αλ Χαλίφα, αντιπρόεδρο της FIA αρμόδιος για τον αθλητισμό για την περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής και στενό του σύμμαχο, ο οποίος ήταν «παρών» στον αγώνα, για να τον βοηθήσει να προωθήσει τα πράγματα.
Ο Μπεν Σουλαγιέμ ήταν επίσης ανοιχτός σχετικά με το ότι η έγκριση για την πίστα του Λας Βέγκας ήταν δική του ευθύνη και είπε ότι αν ήθελε να μην δοθεί το «πράσινο φως», τότε είχε τη δύναμη να το κάνει μόνος του.
Μιλώντας πρόσφατα στο περιοδικό GP Racing, είπε: «Ο πρόεδρος της FIA είναι αυτός που υπογράφει την έγκριση για τη νέα πίστα ή για όλες τις πίστες. Το υποστήριξα. Θα μπορούσα να είχα πει όχι, (γιατί δεν ήταν έτοιμο έγκαιρα για επιθεώρηση). Αλλά μόλις η ομάδα μου είπε ότι ήταν ασφαλές... επειδή είμαι οδηγός, νοιάζομαι για την ευημερία των πιλότων και των ανθρώπων γύρω τους, του προσωπικού μας και των κριτών. Το έκανα. Ήταν μεγάλο πράγμα. Αν έλεγα όχι, θα ήταν καταστροφικό (για την F1). Αλλά θα ήταν νόμιμο. Όμως είμαι προσεκτικός γιατί μου αρέσει το άθλημα».