Το 1-2 στους δύο πρώτους αγώνες μιας σεζόν Formula 1 είναι ένα πολύ σπάνιο φαινόμενο και έχει επιτευχθεί μόνο πέντε φορές στην ιστορία της Formula 1. Ας δούμε όμως, ποιες ομάδες πέτυχαν τον άθλο.
Κάθε ομάδα θέλει να ξεκινήσει ιδανικά τη σεζόν της με 1-2. Είναι κάτι που η Ferrari και η Red Bull είχαν την τύχη να πετύχουν τις δύο τελευταίες σεζόν, με τους Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ να φέρνουν αποτέλεσμα 1-2 στο Grand Prix του Μπαχρέιν το 2022 και τους Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρες να τερματίζουν πρώτοι και δεύτεροι στο Grand Prix του Μπαχρέιν το 2023.
Το 2023 είναι μόλις η 21η σεζόν της Formula 1, στην οποία μια ομάδα έχει ανοίξει τη χρονιά με αποτέλεσμα 1-2. Μόνο δέκα ομάδες έχουν πετύχει τον άθλο, με τη Ferrari να είναι η ομάδα που το έχει κάνει στις περισσότερες περιπτώσεις. Το Grand Prix του Μπαχρέιν το 2022 σηματοδότησε την έκτη φορά που η Scuderia τερμάτισε πρώτη και δεύτερη στο άνοιγμα της σεζόν. Το να τερματίσεις 1-2 και στους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν είναι πολύ πιο δύσκολο.
09:50 - 22.03.2023
Το Netflix ετοιμάζει σειρά για τον Άιρτον Σένα
Το Netflix ετοιμάζει μία σειρά που θα αποτελείται από 6 επεισόδια προς τιμήν του Άιρτον Σένα.
Ποιες ομάδες έχουν καταγράψει συνεχόμενα 1-2 τερματισμούς στην αρχή μιας σεζόν;
Είναι πολύ σπάνιο για μια ομάδα να καταγράψει 1-2 τερματισμούς σε κάθε έναν από τους δύο πρώτους γύρους της σεζόν. Στην πραγματικότητα, αυτό έχει συμβεί μόνο πέντε φορές στην ιστορία της Formula 1 για τη Williams το 1981 και το 1992, για τη McLaren το 1998, για τη Mercedes το 2019 και για τη Red Bull το 2023. Εντυπωσιακά, η Williams κατέγραψε 1-2 αποτελέσματα και στους τρεις πρώτους αγώνες το 1992, ενώ η Mercedes τερμάτισε 1-2 και στους πέντε πρώτους αγώνες της σεζόν 2019.
Williams 1981
Η Williams έγινε η πρώτη ομάδα που κατέγραψε αποτελέσματα 1-2 στους δύο πρώτους αγώνες μιας σεζόν το 1981. Ο Άλαν Τζόουνς κέρδισε το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών που άνοιξε τη σεζόν στο Λονγκ Μπιτς, με τον team mate του Κάρλος Ρόιτμαν στη δεύτερη θέση.
Ο Τζόουνς πέρασε τη γραμμή 35 δευτερόλεπτα μπροστά από τον πλησιέστερο αντίπαλο εκτός Williams και τελικό παγκόσμιο πρωταθλητή του 1981, Νέλσον Πικέ. Δύο εβδομάδες αργότερα, ήταν ο Ρόιτμαν που οδήγησε τον Τζόουνς στη δεύτερη θέση. Ήταν μια αμφιλεγόμενη νίκη, με τον Ρόιτμαν να αγνοεί μηνύματα από το pit lane για να παραχωρήσει το προβάδισμα στον ομόσταβλό του. Το δίδυμο των οδηγών της Williams τερμάτισε ένα ολόκληρο λεπτό μπροστά από τους άλλους αντιπάλους τους.
Williams 1992
Έντεκα χρόνια αργότερα, η Williams ήταν και πάλι κυρίαρχη στην αρχή της σεζόν. Το 1992, έγινε η πρώτη ομάδα που κατέγραψε διαδοχικά 1-2 τερματισμούς και στους τρεις πρώτους αγώνες της χρονιάς. Ο Νάιτζελ Μάνσελ κέρδισε και τους τρεις αυτούς αγώνες έχοντας ξεκινήσει από την pole position, με τον team-mate του Ρικάρντο Πατρέζε στη δεύτερη θέση.
Το σερί της βρετανικής ομάδας έλαβε τέλος στο Ισπανικό Grand Prix, όπου, με έντονη βροχόπτωση, ο Πατρέσε δεν μπόρεσε να τερματίσει στις δύο πρώτες θέσεις. Ο Μάνσελ κέρδισε και τους πέντε πρώτους αγώνες της χρονιάς και αργότερα στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής του 1992.
McLaren 1998
Ο τερματισμός της McLaren με 1-2 στο Αυστραλιανό Grand Prix του 1998 σίγουρα άφησε τους αντιπάλους τους να αισθάνονται ότι είχαν πολλή δουλειά να κάνουν.
Η McLaren ήταν σχεδόν το ίδιο κυρίαρχη στον δεύτερο αγώνα της σεζόν, καταγράφοντας ένα 1-2 για άλλη μια φορά, αυτή τη φορά με τον πλησιέστερο αντίπαλό τους Μίχαελ Σουμάχερ να τερματίζει πάνω από ένα λεπτό πίσω από τον νικητή του αγώνα Χάκινεν. Το νικηφόρο σερί της ομάδας τελείωσε στον επόμενο αγώνα - το Grand Prix της Αργεντινής - όπου κέρδισε ο Σουμάχερ, μπροστά από τον Χάκινεν.
Mercedes 2019
Η Mercedes απόλαυσε το πιο κυρίαρχο ξεκίνημα σε μια σεζόν Formula 1 στην ιστορία το 2019, με τους Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας να τερματίζουν πρώτοι και δεύτεροι σε όλους τους πρώτους πέντε αγώνες της χρονιάς.
Ο Χάμιλτον πήρε τρεις από αυτές τις νίκες, ενώ ο Μπότας κέρδισε στην Αυστραλία και το Αζερμπαϊτζάν. Το εντυπωσιακό σερί 1-2 της ομάδας έσπασε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος από τον Χάμιλτον στο Grand Prix του Μονακό το 2019.
Red Bull 2023
Η Red Bull έγινε η τελευταία ομάδα που κατέγραψε 1-2 τερματισμούς στους δύο πρώτους αγώνες μιας σεζόν το 2023. Ενώ ο Μαξ Φερστάπεν τερμάτισε πρώτος και ο Σέρχιο Πέρες δεύτερος στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν που άνοιξε τη σεζόν, ήταν ο Πέρες που κέρδισε από την pole position στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας του 2023.
Ο Φερστάπεν τερμάτισε δεύτερος στην Τζέντα έχοντας ξεκινήσει μόλις 15ος στο grid. Αυτοί οι τερματισμοί 1-2 σηματοδότησαν το πρώτο διαδοχικό αποτέλεσμα 1-2 της Red Bull από τη σεζόν 2009.
Ferrari 1950
Θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι η Ferrari κατέγραψε διαδοχικά αποτελέσματα 1-2 στους πρώτους γύρους των σεζόν 1952 και 1953. Ωστόσο, και τις δύο χρονιές, ο δεύτερος γύρος της σεζόν ήταν το Indianapolis 500 - ένα γεγονός που μέτρησε για το παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλά στο οποίο οι κανονικοί ανταγωνιστές της Formula 1 δεν αγωνίστηκαν.
Αν βγάλουμε το Indianapolis 500 το 1952, ο τελευταίος αγώνας της σεζόν - το Ιταλικό Grand Prix του 1952 - ήταν ο μόνος γύρος εκείνης της χρονιάς στον οποίο η Ferrari δεν κατέγραψε αποτέλεσμα 1-2. Το εντυπωσιακό σερί κυριαρχίας τους, τους είδε να καταγράφουν έξι συνεχόμενους τερματισμούς 1-2 στους πρώτους έξι αγώνες που μπήκαν τη σεζόν 1952.
Παρόμοια ήταν η ιστορία και το 1953, όταν και πάλι εξαιρουμένης του Indianapolis 500, η Scuderia κατέγραψε 1-2 αποτελέσματα και στα τρία πρώτα Grands Prix της χρονιάς.
Ποια ομάδα κατέχει το ρεκόρ για το μεγαλύτερο σερί τερματισμού 1-2 ποτέ στη Formula 1;
Το κυρίαρχο ξεκίνημα της Mercedes στη σεζόν του 2019 είναι στην πραγματικότητα ένα από τα μεγαλύτερα σερί τερματισμών 1-2 από οποιοδήποτε άλλο για μια ομάδα στην ιστορία της Formula 1. Καμία ομάδα δεν έχει πάρει στο παρελθόν περισσότερα από πέντε διαδοχικά αποτελέσματα 1-2.
Η Ferrari και η Mercedes είναι οι μόνες ομάδες που έχουν πάρει μέχρι και πέντε σερί 1-2. Η ιταλική ομάδα έχει πετύχει τον άθλο δύο φορές (το 1952 και το 2002), ενώ η Mercedes το έχει κάνει τρεις φορές (το 2014, το 2016 και το 2019).
Έχουν υπάρξει 41 περιπτώσεις στις οποίες μια ομάδα έχει πάρει διαδοχικά αποτελέσματα 1-2. Στην αρχή της σεζόν του 2023, η πιο πρόσφατη φορά που συνέβη ήταν για τη Mercedes στο Grand Prix της Πορτογαλίας και στην Ιταλία στη πίστα της Ίμολα το 2020.