Παράσταση για έναν ρόλο στο γκραν πρι της Κίνας, άνετη νίκη του Φερστάπεν

Μαξ Φερστάπεν

i

©Photo by Lintao Zhang/Getty Images

Παράσταση για έναν ρόλο στο γκραν πρι της Κίνας, άνετη νίκη του Φερστάπεν

Άγγελος Φραγκισκάτος 11:50 - 21.04.2024 / Ανανεώθηκε: 08:53 - 29.05.2024

Ο Μαξ Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει στο γκραν πρι της Κίνας την 4η φετινή του νίκη σε 5 αγώνες και την 58η της καριέρας του.

Η επιστροφή της Formula 1 στη Σαγκάη για το γκραν πρι της Κίνας, που ήταν ο πέμπτος φετινός αγώνας του πρωταθλήματος συνοδεύτηκε από την άνετη επικράτηση του Μαξ Φερστάπεν.

Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει την 4η φετινή του νίκη σε 5 αγώνες και την 58η της καριέρας του. Ο Λάντο Νόρις βρέθηκε στη 2η θέση με τη McLaren, ενώ το τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε η έτερη Red Bull του Σέρχιο Πέρες.

Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Μαξ Φερστάπεν δεν αντιμετώπισε καμία δυσκολία και κράτησε την πρώτη θέση. Πίσω του ο ομόσταβλός του, Σέρχιο Πέρες είχε πρόβλημα, καθώς έχασε την θέση του από τον Φερνάντο Αλόνσο, με αποτέλεσμα να πέσει στην 3η.

Καλή εκκίνηση έκανε και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, ο οποίος πέρασε τις δύο Ferrari, των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ. Ωστόσο αμφότεροι τον ξαναπέρασαν για να πάρουν τις θέσεις 7 και 8 αντίστοιχα.

Ο Λιούις Χάμιλτον δεν ξεκίνησε καλά, καθώς έμεινε στην 18η θέση της κατάταξης, που είχε καταλάβει από τις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές της Σανγκάης.

Ο Αλόνσο δεν είχε την ταχύτητα για να μπορέσει να υπερασπιστεί την 2η θέση. Έτσι ο Πέρες κατάφερε να πάρει ξανά τη θέση από την εκκίνησε τον αγώνα. Αυτή μονομαχία μεταξύ των δύο, είχε ως αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να ανοίξει τη διαφορά του στα πέντε δευτερόλεπτα.

Το κακό για τον Αλόνσο συνεχίστηκε, καθώς λίγο μετά τον πιλότο της Red Bull έχασε και την 3η θέση από τον Λάντο Νόρις. Ο Πιάστρι και ο Ράσελ δεν έδειχναν να αποτελούν απειλή για τον Αλόνσο, όμως είχαν να ανησυχούν για τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος της Ferrari πέρασε τον Ράσελ και ανέβηκε στην 6η θέση.

Στο μεταξύ, ο Χάμιλτον είχε ανεβάσει την απόδοσή του και κέρδιζε θέσεις, όμως όταν μπήκε στα pits για να αλλάξει ελαστικά ήταν στην 15η. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής άλλαξε τα μαλακά ελαστικά και έβαλε τα μεσαία.

Την ίδια ώρα, ο Λεκλέρ πέρασε τον Πιάστρι, ενώ ο Σάινθ έκανε την επίθεσή του στον Ράσελ. Ο Μονεγάσκος αφού προσπέρασε τον Αυστραλό της McLaren είχε μπροστά τον Αλόνσο. Όμως δεν χρειάστηκε να του επιτεθεί, καθώς μπήκε στα pit, όπως έκανε στον ίδιο γύρο και ο Ράσελ Έτσι οι πιλότοι της Scuderia βρέθηκαν στις θέσεις 4 και 6.

Βλέποντας οι άνθρωποι της Red Bull η διαφορά του Φερστάπεν από τον Πέρες να είναι σε διψήφιο αριθμό, κάλεσαν και τους δύο στα pit. Το διπλό pit stop δεν αποτέλεσε κανένα πρόβλημα για την αυστριακή ομάδα και οι δύο οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα χωρίς να χάσουν χρόνο.

Με το που βγήκε από τα pit ο Φερστάπεν πέρασε τον Λεκλέρ, ο οποίος δεν είχε αλλάξει ακόμα ελαστικά, ενώ ο Πέρες προσπέρασε τον Σάινθ, λίγο πριν ο Ισπανός της Ferrari μπει στα pit. 

Η εμφάνιση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας στον 22ο γύρο λόγω της εγκατάλειψης του Βάλτερι Μπότας από κινητήρα, ήταν η ευκαιρία του Λεκλέρ να κάνει ένα «φθηνό» pit stop. Μάλιστα την ίδια τακτική ακολούθησε και ο Νόρις στον επόμενο γύρο.

Οι άνθρωποι της πίστας δεν μπόρεσαν να βγάλουν το μονοθέσιο του Μπότας από την πίστα, με αποτέλεσμα να κάνει την εμφάνισή του το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Αυτή η εξέλιξη ήταν η ευκαιρία για τη Red Bull και για τους υπόλοιπους να φωνάξουν τους οδηγούς τους στα pit για αλλαγή ελαστικών.

Όταν βγήκαν οι οδηγοί από τα pits ο Φερστάπεν παρέμεινε στην πρώτη θέση και ακολούθησαν οι Νόρις, Λεκλέρ, Πέρες, Σάινθ και Αλόνσο. Ωστόσο με την επανεκκίνηση του αγώνα στις πίσω θέσεις έγινε μεγάλος χαμός.

Ο Στρολ έπεσε πάνω στον Ρικιάρντο και έσπασε την εμπρός πτέρυγα, ενώ σε άλλο περιστατικό ο Μάγκνουσεν είχε επαφή με τον Τσουνόντα, που έστειλε τον Ιάπωνα εκτός πίστας με κλαταρισμένο πίσω ελαστικό.

Όταν απομακρύνθηκαν τα ακινητοποιημένα μονοθέσια, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα και ο αγώνας ξαναξεκίνησε. Ο Φερστάπεν για ακόμα μά φορά εξαφανίστηκε από τους άλλους οδηγούς, προτού καν ολοκληρωθεί ένας γύρος. Κάτι παρόμοιο συνέβη και με τον Νόρις στη 2η θέση με τον Λεκλέρ, ο οποίος αμέσως άρχισε να δέχεται έντονη πίεση από τον Πέρες. Τελικά ο Μεξικανός της Red Bull κατάφερε να περάσει τον Λεκλέρ για την 3η θέση.

Η μεγαλύτερη μάχη έγινε για την τελευταία θέση του αγώνα, ανάμεσα στους Στρολ και Μάγκνουσεν, που πήγαν τροχό με τροχό για αρκετούς γύρους, μέχρι να επικρατήσει ο Καναδός με ένα εξαιρετική κίνηση.

Όταν ήρθε η ώρα του Αλόνσο να βγάλει τα μαλακά ελαστικά και να βάλει τα μεσαία, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής επέστρεψε στην πίστα στην 12η θέση. Ο Ισπανός της Aston Martin έχοντας φρέσκα ελαστικά κατάφερε να κάνει διαδοχικά προσπεράσματα στους Άλμπον και Οκόν και να μπει στην βαθμολογούμενη δεκάδα.

Ο Αλόνσο συνέχισε με τον ίδιο ρυθμό και στη συνέχεια πέρασε τον Χούλεκνμπεργκ, ενώ λίγο μετά ξεπέρασε και το εμπόδιο του Χάμιλτον για την 7η θέση.

Στο μεταξύ, ο Μαξ Φερστάπεν δεν απειλήθηκε από κανέναν και έτσι πανηγύρισε μία άνετη νίκη, την 4η φετινή σε 5 αγώνες και 58η στην καριέρα του. Ο Λάντο Νόρις τερμάτισε στην 2η θέση, ενώ το τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Σέρχιο Πέρες.

Ακολούθησαν οι Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari), Κάρλος Σάινθ (Ferrari), Τζορτζ Ράσελ (Mercedes), Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin), Όσκαρ Πιάστρι (McLaren), Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) και Νίκο Χούλκενμπεργκ (Haas).

Επόμενος αγώνας για τον μαγικό κόσμο της Formula 1 είναι το GP του Μαϊάμι το τριήμερο 3-5 Μαΐου.

Tags: