Πότε θα μπορούσε ο Φερστάπεν να κερδίσει τον τρίτο του τίτλο;

Μαξ Φερστάπεν

i

©Getty Images

Πότε θα μπορούσε ο Φερστάπεν να κερδίσει τον τρίτο του τίτλο;

Άγγελος Φραγκισκάτος 18:50 - 24.08.2023 / Ανανεώθηκε: 14:01 - 14.08.2024

Ο Μαξ Φερστάπεν φαίνεται ότι έχει το πλεονέκτημα για να υπερασπιστεί τον τίτλο του για άλλη μια χρονιά στη Formula 1.

Με πλεονέκτημα 125 πόντων έναντι του δεύτερου στη κατάταξη Σέρχιο Πέρες, ο Μαξ Φερστάπεν φαίνεται να έχει το πλεονέκτημα για να διατηρήσει τον τίτλο του πρωταθλήματος για άλλη μια χρονιά. 

Ο Ολλανδός πιλότος μπήκε στην καλοκαιρινή διακοπή του σπορ με δέκα νίκες, οι οποίες οι οκτώ από αυτές είναι συνεχόμενες. Έτσι, αν όλα συνεχίσουν όπως πριν, η Red Bull δεν θα αργήσει πολύ για να σφραγίσει από αυτόν το τρίτο πρωτάθλημα του. 

Το συντριπτικό του πλεονέκτημα πόντων ισοδυναμεί με πέντε νίκες σε αγώνες, οπότε για να τον προλάβει, ο Σέρχιο Πέρες θα έπρεπε να τερματίσει πρώτος πέντε φορές, υποθέτοντας ότι ο υπερασπιστής πρωταθλητής δεν σημείωσε καμία από αυτές. Ακόμα κι έτσι, για να τον περάσει θα χρειαζόταν τον ταχύτερο πόντο γύρου ή θα συνεχίσει την καλή πορεία μπροστά από τον ομόσταβλό του. Αυτό είναι ένα υποθετικό και μη ρεαλιστικό σενάριο αφού ο Φερστάπεν έχει τερματίσει στο βάθρο σε όλα τα γκραν πρι που έγιναν μέχρι τώρα. 

Αν και όλα δείχνουν ότι πρακτικά το έχει πάρει, τα μαθηματικά συνεχίζουν να δίνουν επιλογές σε περισσότερους από τους μισούς οδηγούς στο grid, ανεξάρτητα από το πόσο απίθανο είναι. Η λίστα των πιθανών υποψηφίων φτάνει μέχρι τον ενδέκατο στην κατάταξη Όσκαρ Πιάστρι. Όμως τώρα το ερώτημα είναι το εξής, πότε θα μπορούσε να σφραγίσει μαθηματικά τον τίτλο;

Τα σενάρια για το πότε θα μπορέσει ο Φερστάπεν να κατακτήσει το πρωτάθλημα 

Εάν ο Φερστάπεν κερδίσει τα επόμενα τέσσερα γκραν πρι και ο Πέρες τερματίσει χαμηλότερα από την έβδομη θέση, ο τίτλος θα είναι ήδη εξασφαλισμένος στο τέλος του γκραν πρι της Ιαπωνίας. Έτσι, το σενάριο να ανακηρυχθεί πρωταθλητής για τρίτη συνεχόμενη φορά θα μπορούσε να είναι το ίδιο με το οποίο το έκανε για δεύτερη φορά πέρυσι. 

Με αυτή τη νίκη, θα ισοφάριζε επίσης τον αριθμό των νικών που είχε πέρυσι 14, με τις οποίες είχε καταρρίψει ένα ρεκόρ που θα μπορούσε να έχει την ευκαιρία να ξεπεράσει φέτος με δέκα αγώνες για να τελειώσει τη σεζόν. Εάν ο Φερστάπεν κερδίζει κάθε αγώνα αλλά ο Πέρες τερματίζει δεύτερος, η «σαμπάνια» θα πρέπει να περιμένει μέχρι το γκραν πρι του Κατάρ. Εκεί, ακόμα κι αν έκαναν το 1-2 σε όλους τους αγώνες, ο Ολλανδός θα έπαιρνε τον τίτλο. Σε περίπτωση που ο Μεξικανός ήταν τρίτος και όχι δεύτερος, το σενάριο θα ήταν το ίδιο. 

Θα μπορούσε να πάρει τον τίτλο χωρίς να κερδίσει ξανά αγώνα;

Βλέποντας πώς κύλησε το πρώτο μισό της σεζόν, φαίνεται απίθανο να συμβεί αυτό, αλλά αν υποθέσουμε ότι η νίκη στο γκραν πρι του Βελγίου ήταν η τελευταία της σεζόν για τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, θα είχε ακόμα την ευκαιρία να κερδίσει τον τίτλο. 

Για να γίνει αυτό, ο Φερστάπεν θα έπρεπε να τερματίζει δεύτερος πίσω από τον Πέρες σε κάθε αγώνα και σπριντ. Με αυτόν τον τρόπο, ο τίτλος δεν θα ερχόταν παρά μόνο στη Βραζιλία, όταν απομένουν δύο αγώνες για να τεθεί τέλος σε μια σεζόν ξεκάθαρης κυριαρχίας της Red Bull. Σε περίπτωση που τερματίσει τρίτος και όχι δεύτερος, θα μπορούσε να είναι πρωταθλητής, αλλά θα έπρεπε να περιμένουμε το Άμπου Ντάμπι. 

Και η Red Bull, πότε θα πιστοποιούσε τον τίτλο των κατασκευαστών;

Εκτός από τον Φερστάπεν, η Red Bull θέλει να υπερασπιστεί τον τίτλο της. Η αυστριακή ομάδα φαίνεται επίσης να μην αντιμετωπίζει ιδιαίτερη δυσκολία, προκειμένου να κρατήσει το στέμμα της. Όπως και ο οδηγός της, η ομάδα έχει μεγάλο πλεονέκτημα στην κατάταξη των κατασκευαστών με διαφορά 256 πόντων έναντι της δεύτερης Mercedes. Ωστόσο, όπως και στο πρωτάθλημα οδηγών, έξι ομάδες έχουν ακόμα μαθηματικές επιλογές για να κερδίσουν τον τίτλο από τώρα έως το τέλος της σεζόν: Alpine, McLaren, Ferrari, Aston Martin και Mercedes

Συνολικά, είναι θέμα χρόνου να καταφέρουν να πιστοποιήσουν το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο. Θα μπορούσε ακόμη και πριν από τον τίτλο του Φερστάπεν, στο γκραν πρι της Μόντσα. Για να συμβεί αυτό, η αυστριακή ομάδα θα πρέπει να έχει τερματισμό στο βάθρο και τον ταχύτερο γύρο, τόσο στο Ζάντφορτ όσο και στη Μόντσα. Επιπλέον, οι αντίπαλοί τους δεν μπορούσαν να κερδίσουν πόντους, κάτι αρκετά εξωπραγματικό. 

Με τη Mercedes πίσω τους, η Red Bull θα μπορούσε να εξασφαλίσει τη νίκη με τους μέγιστους πόντους από τώρα έως το γκραν πρι της Σιγκαπούρης, ακόμα κι αν τα «ασημένια βέλη» εξασφαλίσουν την τρίτη και την τέταρτη θέση.