Πώς το ακυρωθέν γκραν πρι της Κίνας θα μπορούσε να επηρεάσει τη συνέχεια της σεζόν

Γκραν πρι Κίνας 2019

i

©Print Screen

Πώς το ακυρωθέν γκραν πρι της Κίνας θα μπορούσε να επηρεάσει τη συνέχεια της σεζόν

Άγγελος Φραγκισκάτος 18:38 - 12.04.2023 / Ανανεώθηκε: 17:10 - 14.08.2024

Οι Μαξ Φερστάπεν, Λιούις Χάμιλτον και Φερνάντο Αλόνσο έχουν την άποψη τους για το πώς οι τέσσερις εβδομάδες της Formula 1 μακριά από την πίστα θα μπορούσαν να επηρεάσουν το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η Red Bull έχει κάνει ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα στο 2023, αλλά θα επιτρέψει η διακοπή σε ομάδες όπως η Mercedes και η Ferrari να κερδίσουν έδαφος;

Παρά το γεγονός ότι η σεζόν της Formula 1 του 2023 είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του αθλήματος, η ακύρωση του Κινεζικού γκραν πρι σημαίνει ότι υπάρχει διακοπή τεσσάρων εβδομάδων μετά από μόλις τρεις αγώνες. Αλλά τι αντίκτυπο θα έχει η αυτή η μεγάλη διακοπή;

Υπάρχουν 20 διαφορετικές ιστορίες ύστερα από τρεις αγώνες στο Μπαχρέιν, τη Σαουδική Αραβία και την Αυστραλία, με 165 γύρους αγώνων να έχουν ολοκληρωθεί και κρίσιμους βαθμούς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα να έχουν ήδη κερδηθεί.

Τώρα υπάρχει μια παύση για ξεκούραση πριν από το γκραν πρι του Αζερμπαϊτζάν στο Μπακού στις 30 Απριλίου, λόγω της ακύρωσης του κινεζικού γκραν πρι λόγω των συνεχιζόμενων περιορισμών Covid-19 της χώρας.

Ενώ η αναμονή για την επιστροφή στη πίστα της Σανγκάης συνεχίζεται, το κενό στο πρόγραμμα παρέχει ένα σπάνιο εκτεταμένο διάλειμμα στην αρχή της σεζόν για ομάδες και οδηγούς.

Η διαφορά θα μπορούσε να αποδειχθεί ακόμη πιο καθοριστική, δεδομένου ότι, σε αντίθεση με τις καλοκαιρινές διακοπές του αθλήματος, όταν υπάρχει υποχρεωτική περίοδος διακοπής, οι ομάδες εργάζονται πυρετωδώς για να αποκομίσουν κέρδη από τους αντιπάλους τους.

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου αγώνα πριν από το διάλειμμα, το Grand Prix της Αυστραλίας, ρωτήσαμε τους οδηγούς για τις σκέψεις τους σχετικά με το διάλειμμα, πώς μπορεί να τους επηρεάσει και πώς σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο.

Φερστάπεν: Επικεντρώνεται στην επιστροφή της πλήρης φυσικής του κατάστασης

Ως πρωτοπόρος του πρωταθλήματος που έχει χάσει μόνο οκτώ βαθμούς, η φυσική σκέψη θα ήταν ότι ο Μαξ Φερστάπεν δεν θα ήθελε τίποτα περισσότερο από το να διατηρήσει το μομέντουμ καθώς κυνηγά τον τρίτο συνεχόμενο γι΄αυτόν τίτλο οδηγών, αλλά αυτό δεν ισχύει.

Αφού υπέφερε από μια ασθένεια πριν από το γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας που τον έκανε να αισθάνεται σαν να «έχασε έναν πνεύμονα» ενώ οδηγούσε στη Τζέντα, ο Ολλανδός παραδέχτηκε ότι ακόμα ταλαιπωρείται από την ασθένεια.

«Είναι λίγο περίεργο να έχεις τρεις εβδομάδες ρεπό, ειδικά στην αρχή της σεζόν», δήλωσε ο Φερστάπεν. «Πριν από μερικές εβδομάδες θα έλεγα ότι δεν ανυπομονούσα για αυτό, αλλά μετά αρρώστησα πραγματικά και ταλαιπωρούμαι λίγο από τότε. Έτσι, για μένα τώρα, αυτές οι τρεις εβδομάδες είναι απλά για να επιστρέψω σε πλήρη φυσική κατάσταση, να έχω ένα πλήρες πρόγραμμα». 

Ενώ ο team-mate του Ολλανδού, Σέρχιο Πέρες, είχε ένα φρικτό Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία, ήδη από το πρώτο μέρος των κατατακτήριων, η κυριαρχία του μονοθεσίου της Red Bull φάνηκε να υποδηλώνει ότι θα είναι μια μονομαχία μεταξύ των οδηγών που θα κρίνει το φετινό πρωτάθλημα οδηγών.

Έτσι, ίσως το διάλειμμα να επιτρέψει στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να «βρει τον άλλο του πνεύμονα», ενώ ο team mate του πρέπει να αντιμετωπίσει τέσσερις εβδομάδες σκεπτόμενος ένα άθλιο Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη, ανίκανος να κάνει τίποτα για να το αφήσει πίσω του ψυχολογικά. Αυτό μπορεί να ωφελήσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή.

Χάμιλτον: Μακάρι να αγωνιζόμασταν - Πρέπει να συγκεντρωθούμε στις αναβαθμίσεις

Τι γίνεται όμως αν αυτό το πρωτάθλημα δεν αφορά μόνο τις δύο Red Bull;

Ο μήνας χωρίς ταξίδια δίνει στους μηχανικούς χρόνο στο εργοστάσιο, εστιάζοντας σε ένα πράγμα, να γίνουν ταχύτεροι, και αν υπάρχει μια ομάδα που έχει καταστήσει σαφείς τις προθέσεις της να το κάνει, αυτή είναι η Mercedes.

Μετά από ένα θετικό Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία, το οποίο είδε τον Λιούις Χάμιλτον να παίρνει τη δεύτερη θέση πίσω από τον Φερστάπεν, καθώς η Mercedes ξεπέρασε την Aston Martin και τη Ferrari, ελπίζουν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον επιπλέον χρόνο τους στην αεροδυναμική σήραγγα έναντι της Red Bull για να προχωρήσουν ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στους πρωταθλητές κατασκευαστών.

Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είναι ο πρώτος οδηγός της Mercedes στο πρωτάθλημα, αλλά είχε ένα κακό ξεκίνημα στη σεζόν, συνειδητοποιώντας ότι είχε μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο, «χωρίζοντας» με την μακροχρόνια προπονήτρια Άντζελα Κάλεν και ξεπερνώντας τον team mate Τζορτζ Ράσελ και στους τρεις αγώνες.

Παρά τις προκλήσεις, ο Χάμιλτον δήλωσε ότι προσωπικά δεν χρειάζεται κάποιο χρόνο άδειας και δεν είναι σίγουρος για το πώς θα το χρησιμοποιήσει.

«Ειλικρινά, δεν νομίζω ότι χρειάζομαι ένα ψυχικό διάλειμμα αυτή τη στιγμή, αισθάνομαι αρκετά καλά. Ιδιαίτερα γύρω στον Αύγουστο είναι εκείνη η εποχή όπου μπορούμε να έχουμε χρόνο ξεκούρασης», είπε ο Βρετανός οδηγός.

Ο Αύγουστος είναι το παραδοσιακό καλοκαιρινό διάλειμμα, το οποίο, αυτή τη σεζόν, θα πραγματοποιηθεί μεταξύ του Βελγικού γκραν πρι στις 30 Ιουλίου και του Ολλανδικού στις 27 Αυγούστου.

«Νομίζω ότι είναι καλό για την ομάδα να καθίσει πραγματικά και να επικεντρωθεί στο να φέρει αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο», συνέχισε ο 38χρονος. Μακάρι να αγωνιζόμασταν, αλλά θα προσπαθήσω να το εκμεταλλευτώ όσο το δυνατόν καλύτερα, δεν έχω καταλάβει τι θα κάνω όλο αυτό το διάστημα».

Ο Χάμιλτον είναι ίσως ο πιο πολυάσχολος οδηγός της F1, οπότε ένα διάλειμμα είναι σαφώς παράξενο γι 'αυτόν, αλλά μετά από ένα θετικό Σαββατοκύριακο στην Αυστραλία, αυτός και η ομάδα του θα έχουν κίνητρο να αναζητήσουν περισσότερα κέρδη καθώς συνεχίζουν να εργάζονται στο πολυαναμενόμενο πακέτο αναβαθμίσεων που αναμένεται για το γκραν πρι στη πίστα της Εμίλια Ρομάνια (Ιταλία) από τις 19 έως τις 21 Μαΐου.

Φερνάντο Αλόνσο: Προτιμώ να συνεχίσω να αγωνίζομαι

Μια θέση μπροστά από τον Χάμιλτον στην κατάταξη των οδηγών, έχοντας τερματίσει τρίτος και στους τρεις αγώνες, είναι ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin.

Ο 41χρονος, τώρα με την πέμπτη ομάδα του στη Formula 1, φαίνεται να έχει κάνει επιτέλους μια καλή επιλογή στη καριέρα του, με την Aston Martin να «μεταμορφώνεται» πλήρως σε σχέση με την περασμένη σεζόν.

«Προτιμώ να συνεχίσω να αγωνίζομαι», ήταν η σύντομη απάντηση του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή για την μεγάλη διακοπή. Ωστόσο, λόγω της ολισθαίνουσας κλίμακας του χρόνου αεροδυναμικής σήραγγας, οι ομάδες με χαμηλότερες θέσεις τερματισμού την περασμένη σεζόν έχουν περισσότερο χρόνο για να βελτιώσουν το μονοθέσιό τους.

Η Aston Martin μπορεί να κάνει 355 περισσότερες διαδρομές αεροδυναμικής σήραγγας από τη Red Bull και 192 περισσότερες από τη Mercedes καθ 'όλη τη διάρκεια της σεζόν, και ο Αλόνσο θα είναι στο εργοστάσιο του βρετανικής ομάδας του Σίλβερστόουν. «Υποθέτω ότι (θα είμαι πολύ ώρα στο εργοστάσιο)», είπε. «Θα χρησιμοποιήσουμε (το διάλειμμα) για να προετοιμαστούμε για τον επόμενο αγώνα με καλύτερο τρόπο και να επανεξετάσουμε τους τρεις πρώτους αγώνες. Στην περίπτωσή μου, είναι μια νέα ομάδα, οπότε υπάρχουν μερικά πράγματα που θέλουμε να επανεξετάσουμε είναι εντάξει, αλλά είναι καλύτερο να το κάνουμε σε μια πίστα». Έτσι, ακούγεται ότι ο Ισπανός οδηγός εξακολουθεί να έχει κάποιους τομείς όπου αισθάνεται ότι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της νέας του ομάδας μετά από ένα ήδη πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα. 

Λεκλέρ: Το παίρνουμε (διάλλειμα) ως ευκαιρία

Ο Σαρλ Λεκλέρ πιθανότατα θα αναστενάζει με ανακούφιση καθώς θα έχει την ευκαιρία να ξεφύγει από αυτό που ήταν ένα καταστροφικό ξεκίνημα στη σεζόν. Ο οδηγός της Ferrari περιέγραψε τους τρεις πρώτους αγώνες της θητείας του για το 2023 ως το χειρότερο ξεκίνημα σε μια σεζόν, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη δεύτερη απόσυρσή του σε τρεις αγώνες μετά από σύγκρουση στον πρώτο γύρο στη Μελβούρνη

Η Ferrari ως ομάδα δεν τα πήγε πολύ καλύτερα, χάνοντας τη μάχη από τη Mercedes και την Aston Martin, πέφτοντας στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος. Ο Λεκλέρ κάλεσε την ομάδα του να χρησιμοποιήσει το διάλειμμα για να προχωρήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. «Στην κατάσταση που βρισκόμαστε ως ομάδα, παίρνουμε αυτή την ευκαιρία να δουλέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτού του διαλείμματος, προκειμένου να πάρουμε αναβαθμίσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να είμαστε όσο πιο ανταγωνιστικοί θέλουμε το συντομότερο σε αυτή τη σεζόν», δήλωσε ο Μονεγάσκος. 

«Είναι ακόμα μια πολύ, πολύ μεγάλη σεζόν. Έχουμε μεγάλο κίνητρο να επιστρέψουμε στον σωστό δρόμο και θα προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις εβδομάδες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο». Για τον Λεκλέρ, λοιπόν, η διακοπή, αυτό προσφέρει σε αυτόν και την ομάδα του, την ευκαιρία να ξεκινήσουν ξανά τη σεζόν τους, και με το μονοθέσιο να έχει δείξει δείγματα ρυθμού και δυνατοτήτων.

Ζου: Είναι ο μόνος οδηγός που δεν έχει αγωνιστεί σε γκραν πρι στη χώρα του

Ο Γκουάνγιου Ζου της Alfa Romeo είναι ο οδηγός που αναστατώθηκε περισσότερο από το διάλειμμα του μήνα, καθώς είναι ο πρώτος πιλότος στο πρωτάθλημα που ακόμη δεν έχει αγωνιστεί στο γκραν πρι της πατρίδα του. «Δεν θέλω να έχω αυτό το διάλειμμα, γιατί ξέρετε ποιος αγώνας λείπει από αυτό το διάλειμμα», είπε ο 23χρονος. 

Ωστόσο, ο οδηγός της ελβετικής ομάδας, ο οποίος διανύει τη δεύτερη σεζόν του στην F1, παραδέχτηκε ότι θα απολαύσει λίγο χρόνο ξεκούρασης. «Αλλά νομίζω ότι με ένα τόσο φορτωμένο πρόγραμμα θα απολαύσουμε τον ελεύθερο χρόνο. Δεν πρόκειται μόνο για διαφορετικά αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, αλλά και για πολλές δραστηριότητες με την ομάδα και χορηγίες. Νομίζω ότι είναι πάντα ωραίο να έχουμε κάποια περίοδο άδειας, για τους περισσότερους οδηγούς να προσπαθήσουν να προετοιμαστούν για τους επόμενους αγώνες και να δουλέψουν πάνω στις αδυναμίες τους», είπε.

Πιάστρι: Επαναφορά της McLaren για το υπόλοιπο της χρονιάς

Ένας οδηγός που κατάφερε να κάνει το πρώτο του γκραν πρι στην πατρίδα του, ήταν ο Αυστραλός πρωτάρης της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι. Ο πρωταθλητής της Formula 2 και της Formula 3 έχει συνηθίσει να αγωνίζεται σε μια σεζόν με μεγάλα διαλείμματα μετά τη νίκη του στις κατηγορίες junior κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, ο οποίος λέει ότι βλέπει το διάλειμμα ως ευκαιρία να προβληματιστεί και να διορθώσει τα λάθη του. «Για μένα είναι μια ωραία ευκαιρία να κοιτάξω πίσω στους τρεις πρώτους αγώνες της καριέρας μου στην F1 και να δω τι πήγε καλά και τι δεν πήγε τόσο καλά. Είναι μια μικρή επαναφορά για το υπόλοιπο της χρονιάς, οπότε νομίζω ότι θα είναι ωραίο για όλους. Προφανώς, θέλεις να διατηρήσεις αυτή τη δυναμική αν πας καλά, αλλά είναι μια καλή ευκαιρία να κάνεις την επαναφορά, οπότε νομίζω ότι θα το χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας».

Αυτό υποδηλώνει, αυτό που ήταν ξεκάθαρο η McLaren υπέμεινε δύο δύσκολους αγώνες με ένα μείγμα προβλημάτων αξιοπιστίας και περιστατικών στην πίστα που κράτησαν και τα δύο μονοθέσια εκτός βαθμών μέχρι τη Μελβούρνη. Μετά το δύσκολο ξεκίνημά τους, η βρετανική ομάδα και ο Πιάστρι ελπίζουν ότι η διακοπή θα τους δώσει την ευκαιρία να πιάσουν τα άλλα μονοθέσια μπροστά τους, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Mercedes και της Aston Martin. Η διακοπή αυτή θα προσφέρει επίσης σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές στη διοίκηση μετά την απόλυση του τεχνικού διευθυντή Τζέιμς Κέι, οπότε ίσως η McLaren μπορεί να επιστρέψει, ξεκινώντας από το Μπακού.