Τέτοια μέρα πριν δύο χρόνια πραγματοποιήθηκε ο τελικός της Formula 1 για εκείνη τη σεζόν, στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι. «Μονομάχοι» οι Μαξ Φερστάπεν και Λούις Χάμιλτον,οι οποίοι ξεκίνησαν τον αγώνα ισόβαθμοι. O Oλλανδός είχε πάρει την pole position στο συγκεριμένο GP, ωστόσο η αστραπιαία εκκίνηση του Βρετανού τον έριξαν δεύτερο και ακολούθησαν 58 συναρπαστικοί γύροι.
Ακριβώς δύο χρόνια πριν έλαβε χώρα ένα από τα πιο δραματικά φινάλε σεζόν της Formula 1. Η κόντρα ανάμεσα σε Φερστάπεν και Χάμιλτον στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, παραμένει ανεξίτηλα χαραγμένη σε όλους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και γενικώς σε όσους παρακολούθησαν τον αγώνα εκείνη τη μέρα.
Οι δύο πιλότοι άρχισαν τον αγώνα ισοβαθμώντας, με αποτέλεσμα όποιος νικούσε να κατακτούσε και το πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς. Σε εκείνον τον αγώνα ο Λούις Χάμιλτον είχε την πρωτοπορία σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, έχοντας αποκτήσει και μία καλή διαφορά από τον δεύτερο Μαξ Φερστάπεν, της τάξης των 16 δευτερολέπτων.
Κι εκεί που όλα έδειχναν ότι o Χάμιλτον θα φτάσει στην όγδοη κατάκτηση πρωταθλήματος, που θα τον ανέβαζε μόνο πρώτο με τα περισσότερα πρωταθλήματα F1, ήρθε η έξοδος από την πίστα του Νικόλας Λατίφι να γκρεμίσει τα όνειρα του Βρετανού. Με πέντε γύρους να απομένουν το αυτοκίνητο ασφαλείας εισήλθε στην πίστα, η Mercedes «κράτησε» στην πίστα τον Χάμιλτον ενώ ο Φερστάπεν μπήκε στα pits για αλλαγή ελαστικών.
Όλα έδειχναν πως ο αγώνας θα τελειώσει πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και ο Χάμιλτον θα έσπαγε το ρεκόρ τίτλων στην F1. Ωστόσο, στον 57ο από τους 58 γύρους, τα μονοθέσια που ήταν ένα γύρο πίσω και ανάμεσα στους δύο διεκδικητές πήραν εντολή να προσπεράσουν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, ενώ ο αγώνας θα συνεχιζόταν για έναν μόλις γύρο.
Έτσι κι έγινε. Η πράσινη σημαία κυμάτισε με τον Φερστάπεν να έχει τεράστιο αβαντάζ λόγω των καινούριων ελαστικών που είχαν τοποθετηθεί στο μονοθέσιο του και με ευνοϊκή πρόσφυση εξαιτίας αυτών προσπέρασε τον Χάμιλτον και κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο, έπειτα από μία τιτάνια μάχη 22 αγώνων.
Ωστόσο οι αποφάσεις του τότε Διευθυντή Αγώνα, Μάικλ Μάσι, προκάλεσαν τεράστιες αντιδράσεις. Η Mercedes υπέβαλε ένσταση για τον αγώνα επικαλούμενη παραβίαση των κανονισμών από τη Διεύθυνση Αγώνα. Οι αγωνοδίκες την απέρριψαν και το κλίμα που δημιουργήθηκε τις επόμενες ημέρες ήταν άκρως τεταμένο
16:07 - 10.12.2023
Ο Νόρις παραμένει πιστός στη McLaren
Ο Λάντο Νόρις είναι το πρόσωπο των ημερών, καθώς το όνομά του ακούγεται έντονα για τις Ferrari και Red Bull. Ωστόσο ο Βρετανός παραμένει πιστός στην ομάδα με την οποία έκανε ντεμπούτο στη Formula 1.
Η Mercedes εν τέλει αποφάσισε να μην διεκδικήσει το πρωτάθλημα στα δικαστήρια, ωστόσο αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι υπήρξαν λάθη από τη Διεύθυνση Αγώνα στην εφαρμογή κανονισμών, που επηρέασαν την έκβαση του τίτλου. Κάπως έτσι ο Μαξ Φερστάπεν έκανε την αρχή σε μία τριετή κυριαρχία πρωταθλημάτων και μένει να φανεί, αν με τη νέα σεζόν που ξεκινά στις 2 Μαρτίου 2024 κάποιος πιλότος «κατεβάσει» τον Ολλανδό από τον θρόνο του.