Η Formula 1 ανακοίνωσε τη διεξαγωγή ενός νέου γκραν πρι στην Ιβηρική Χερσόνησο, αυτή τη φορά στους δρόμους της Μαδρίτης. Τι ισχύει με τον αγώνα της Βαρκελώνης.
Η Formula 1 ανακοίνωσε ότι το Ισπανικό γκραν πρι θα διεξάγεται στη Μαδρίτη από τη σεζόν του 2026, με το μέλλον του αγώνα της Βαρκελώνης να είναι αβέβαιο.
Ως μέρος μιας πολυετούς συμφωνίας που θα διαρκέσει έως το 2035, μια πίστα δρόμου μήκους 5,47 χιλιομέτρων στο ψυχαγωγικό συγκρότημα IFEMA, κοντά στο αεροδρόμιο Μπαράχας, πρόκειται να ενταχθεί στο καλεντάρι της F1, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η Βαρκελώνη έχει εγκαταλειφθεί οριστικά και πρόκειται να διεξαχθούν συζητήσεις. για το μέλλον της πίστας που φιλοξενεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα κάθε χρόνο από το 1991.
Ο τελευταίος αγώνας που έγινε στην περιοχή της Μαδρίτης ήταν το 1981, στην πίστα της Γιαράμα, ενώ αγώνα στη χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου έχουν φιλοξενήσει και η Χέρεθ, η Βαλένθια κι αισίως η Βαρκελώνη.
Επίσης, το διάστημα 2008-12 το ισπανικό γκραν πρι διεξήχθη στο σιρκουί του Μονμελό, στη Βαρκελώνη, ενώ η πίστα της Βαλένθια, η οποία κατασκευάστηκε γύρω από το λιμάνι της πόλης, «στέγασε» το GP της Ευρώπης.
Μάλιστα για τη συμφωνία που στέλνει την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην πρωτεύουσα της Ισπανίας, μίλησε ο CEO της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι.
«Η Μαδρίτη είναι μία απίστευτη πόλη, με φοβερή αθλητική και πολιτιστική κληρονομιά. Η σημερινή ανακοίνωση ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη Formula 1 στην Ισπανία», δήλωσε.
Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος της πόλης, Χοσέ Λουίς Μαρίνες Αλμέιδα, ανέφερε: «Ξέρουμε πως η F1 είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας αγώνας και αποτελεί μία ανεπανάληπτη ευκαιρία να δώσει περαιτέρω ώθηση στη μεταμόρφωση της Μαδρίτης, ώστε να δείξουμε στον κόσμο τι μπορούμε να πετύχουμε.
Είμαι σίγουρος πως θα ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις, όχι μόνο γιατί δικαιούμαστε ένα θέμα με το μέγεθος της F1 αλλά κι επειδή η F1 αξίζει μία πόλη με την ενέργεια, τον χαρακτήρα και το πάθος της Μαδρίτης».
Μάλιστα προβλέπεται ότι θα έχει χωρητικότητα για να φιλοξενήσει περισσότερους από 110.000 θεατές ανά ημέρα, ενώ υπάρχουν σχέδια να αυξηθεί η χωρητικότητα της πίστας στις 140.000 στο πρώτο μισό της συμφωνίας, καθιστώντας το σιρκουί της Μαδρίτης ως μια από τις μεγαλύτερες πίστες στο αγωνιστικό πρόγραμμα της Formula 1.