O διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, ο Έλληνας αεροδυναμιστής Νικόλας Τομπάζης πιστεύει ότι είναι φυσικό οι νέοι κανονισμοί να αλλάξουν τις ισορροπίες στη Formula 1.
Η FIA παρουσίασε το απόγευμα της Πέμπτης (6/6) τους κανονισμούς που θα καθορίζουν το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2026 και μετά.
Οι αναθεωρημένοι κανονισμοί σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική θα «δουλεύουν» παράλληλα με τους νέους κανόνες για τις μονάδες ισχύος, οι οποίες περιλαμβάνουν αυξημένη δύναμη από την μπαταρία και χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων.
18:27 - 06.06.2024
Ο Στάινερ προειδοποιεί την Alpine να μην πάρει τον Σουμάχερ
Ο τέως επικεφαλής της Haas, Γκίντερ Στάινερ συμβουλεύει την Alpine να μην υπογράψει τον Μικ Σουμάχερ για το 2025.
Τα... αποκαλυπτήρια των νέων κανονισμών θα γίνουν στο Μόντρεαλ, εν όψει του κυριακάτικου (9/6) γκραν πρι του Καναδά, ενώ η... νομοθεσία του 2026 αναμένεται να επικυρωθεί από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στις 28 Ιουνίου.
Ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, ο Έλληνας αεροδυναμιστής Νικόλας Τομπάζης πιστεύει ότι είναι φυσικό οι νέοι κανονισμοί να αλλάξουν τις ισορροπίες στη Formula 1
«Δεν ξεκινάμε να διαμορφώσουμε τους κανονισμούς με τις ισορροπίες της κορυφής στο μυαλό μας. Δεν μπορούμε ποτέ να προβλέψουμε ποιος θα τους πετύχει σωστά και ποιος όχι. Αλλά όταν γίνονται μεγάλες αλλαγές, και αυτές είναι μεγάλες αλλαγές, όντως περιμένουμε να υπάρξει ένας κάποιος ανασχηματισμός. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε τη φύση του ανασχηματισμού αυτού, αλλά είναι φυσικό να τον περιμένουμε.
Αυτό είναι το δεύτερο σετ κανονισμών με τους οποίος οι ομάδες θα εξελίξουν τα μονοθέσιά τους υπό το όριο προϋπολογισμού. Κι αυτή είναι η ευκαιρία για ορισμένες από τις μικρότερες ομάδες να κλείσουν τη διαφορά.Οι μεγάλες ομάδες δεν μπορούν απλώς να ξοδέψουν ανεξέλεγκτα και προς όλες τις πιθανές κατευθύνσεις. Και όλες οι ομάδες θα πρέπει να θέσουν προτεραιότητες και να αποφασίσουν πού θα εστιάσουν τις προσπάθειές τους», πρόσθεσε ο Τομπάζης.
Στη συνέχεια ο Τομπάζης ανέφερε ότι οι νέοι κανονισμοί θα βελτιώσουν ορισμένα από τα σημεία ειδικά για τις μάχες μεταξύ των οδηγών στην πίστα.
«Πιστεύουμε ότι κάναμε ένα βήμα για πιο αμφίρροπες αγωνιστικές μάχες το 2022. Αλλά υπήρξαν και κάποια πράγματα στα οποία κάναμε λάθος, και τώρα προσπαθούμε να τα κάνουμε απόλυτα σωστά. Πιστεύουμε ότι οι αγώνες θα είναι πολύ πιο συναρπαστικοί, και οι μάχες μεταξύ των μονοθεσίων πιο στενές.
Οι ομάδες και οι οδηγοί ενεπλάκησαν εις βάθος στη διαδικασία. Είχαμε τακτικές συναντήσεις με τους τεχνικούς εκπροσώπους των ομάδων, και επιπρόσθετα ζητήσαμε από τις ομάδες να κάνουν προσομοιώσεις για εμάς, τόσο στην αεροδυναμική όσο και στον προσομοιωτή.
Υπήρξαν οδηγοί που δοκίμασαν διάφορες εκδοχές του αυτοκινήτου στον προσομοιωτή για να διαπιστώσουν αν συγκεκριμένες παράμετροι του αυτοκινήτου είναι σταθερές, κ.λπ. Όλα τα δεδομένα που αποκτήσαμε από τους οδηγούς και τις ομάδες ήταν θεμελιώδη για τη δημιουργία αυτών των κανονισμών».