Ήταν ο διασημότερος Έλληνας ραλίστας και η οικογένεια του είχε το Ακρον Ήλιον Κρυστάλ – Η σοκαριστική ιστορία και ο θάνατος του Μεϊμαρίδη

Γιάννης Μεϊμαρίδης

i

© PrtScr

Ήταν ο διασημότερος Έλληνας ραλίστας και η οικογένεια του είχε το Ακρον Ήλιον Κρυστάλ – Η σοκαριστική ιστορία και ο θάνατος του Μεϊμαρίδη

Γιώργος Ραφαήλ Γκόγκος 11:45 - 23.06.2023 / Ανανεώθηκε: 15:23 - 14.08.2024

Ο φρικτός θάνατος του κορυφαίου Έλληνα ραλίστα Γιάννη Μεϊμαρίδη, ο οποίος βύθισε σε πένθος ολόκληρη την οικογένεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τα αίτια της σύγκρουσης, που δεν έχουν ξεκαθαρίσει μέχρι και σήμερα.

Μία από τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είναι δίχως αμφιβολία ο ακαριαίος θάνατος του Γιάννη Μεϊμαρίδη την πρώτη Κυριακή του Οκτώβρη του 1971. Ο κορυφαίος και διασημότερος Έλληνας ραλίστας εκείνης της εποχής, έχασε τη ζωή του καθώς προσέκρουσε στα τείχη της Ρόδου με 130 χλμ. σε αγώνα ταχύτητας. Το συγκεκριμένο γεγονός πήρε τεράστιες διαστάσεις κι έγινε πρώτο θέμα στις εφημερίδες, ενώ μέχρι και σήμερα δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τα αίτια της σύγκρουσης.

Ποιός ήταν ο Γιάννης Μεϊμαρίδης;

Ο Γιάννης Μεϊμαρίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945 και μεγάλωσε σε μία εύπορη οικογένεια, όντας γόνος εκείνης που είχε στην κατοχή της την εταιρία «Άκρον-Ίλιον-Κρυστάλ». Η «τρέλα» του με τα αυτοκίνητα από πολύ μικρή ηλικία, έδειχνε σε όλους τους ανθρώπους του κύκλου του πως δεν θα μπορούσε να ασχοληθεί με κάτι άλλο. Η αγωνιστική του καριέρα ξεκίνησε το 1962, όταν και πήρε για πρώτη φορά μέρος ως συνοδηγός σε ένα Skoda Octavia στο εαρινό Ράλι. 

Επίσης, ο «Μαύρος», όπως ήταν το παρατσούκλι του είχε κι έναν αδερφό τον Γιώργο, ο οποίος έγραψε την δικιά του ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με το παρατσούκλι «Κόκκινος» και «Μέλας». Ο Γιάννης Μεϊμαρίδης αποτέλεσε έναν από τους κορυφαίους του είδους του. Ο επαγγελματισμός του, η αφοσίωση, η σκληρή δουλειά, η ιδιαίτερη αυτοκινητιστική του κουλτούρα και ο στόχος της επιτυχίας τον έκαναν γνωστό, όμως η τύχη δεν του χαμογέλασε, με αποτέλεσμα να έρθει ένα άδοξο τέλος.

Τίτλοι

Το 1966 ήταν μία από τις καλύτερες χρονιές για τον Μεϊμαρίδη, καθώς κατάφερε να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα και να πετύχει τους πρώτους του στόχους. Με την Giullia Faccetti πανηγύρισε το πρώτο του πρωτάθλημα ταχύτητας, ενώ την ίδια σεζόν κέρδισε και το πρώτο του σιρκουί στη Ρόδο, έπειτα από αγώνα τακτικής απέναντι στην πολύ πιο ισχυρή Jaguar E-Type.

Την επόμενη χρονιά πήρε ξανά τον τίτλο στο τιμόνι της αγαπημένης του Α. Romeo GTA, ενώ κατέκτησε επίσης και το πρωτάθλημα τουρισμού, το όποιο ήταν και το τελευταίο που πανηγύρισε μέχρι τον θάνατό του.

Ο μοιραίος Οκτώβρης του 1971

Η πρώτη Κυριακή του Οκτώβρη του 1971, έμελλε να είναι και η τελευταία για τον διασημότερο ραλίστα εκείνης της εποχής. Με το αγαπημένο του Alfa Romeo, ο Μεϊμαρίδης πήρε μέρος σε αγώνα ταχύτητας στη Ρόδο και πραγματοποίησε την τελευταία του αγωνιστική «βόλτα», καθώς προσέκρουσε στα τείχη με 130 χιλιόμετρα. Εκείνη τη στιγμή, κανένας από τους παρευρισκόμενους δεν κατάλαβε τι προκάλεσε αυτή η σφοδρή σύγκρουση. «Το αυτοκίνητο του Μεϊμαρίδη αφού χτύπησε στο αριστερό πεζοδρόμιο βρέθηκε στη δεξιά πλευρά του δρόμου και με την κεκτημένη ταχύτητα που είχε αναπτύξει, καρφώθηκε κυριολεκτικά στα Μεσαιωνικά τείχη», είχε γράψει χαρακτηριστικά η εφημερίδα «Το Βήμα», περιγράφοντας το δυστύχημα.

Μετά το μοιραίο συμβάν, ο «Μαύρος» μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο της Ρόδου για τις εξετάσεις, ωστόσο η ανεπανόρθωτη βλάβη εγκεφάλου τον έστειλε στην «Πολυκλινική» της Αθήνας, εκεί που άφησε και την τελευταία του πνοή.

Τα πιθανά αίτια του δυστυχήματος

Από την επόμενη μέρα ξεκίνησαν οι έρευνες από τις αρμόδιες αρχές, με σκοπο να βρεθεί τι προκάλεσε τη σύγκρουση. Πολλοί ήταν αυτοί που υποστήριζαν πως το λάθος ήταν του άτυχου ραλίστα, ενώ υπήρχε και η αντίθετη άποψη, η οποία αναφερόταν σε ευθύνη άλλου οδηγού.

«Το ατύχημα του Μεϊμαρίδη συνέβη στο 55΄ του αγώνος, όταν μετά την αποχώρηση του προπορευόμενου με μεγάλη διαφορά αυτοκινήτου, ο «Μαύρος» είχε αναλάβει την πρωτοπορία. Τη στιγμή εκείνη προσπάθησε να κάνει προσπέραση, αλλά τα δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν», είχε γράψει χαρακτηριστικά η εφημερίδα «Το Βήμα».

Το τι πραγματικά συνέβη εκείνη τη μέρα παραμένει άγνωστο μέχρι και σήμερα, ενώ οι πιέσεις που ασκήθηκαν για να βγει ένα άμερο πόρισμα ήταν μεγάλες. Η Ελληνική Λέσχη Περιηγήσεων και Αυτοκινήτου (ΕΛΠΑ) κατέγραψε στην επίσημη θέση της πως ο θάνατος του Μεϊμαρίδη οφειλόταν σε συρροή ατυχέστατων συγκυριών.

Σε κάθε περίπτωση, το πόρισμα της ΕΛΠΑ ήταν «βαρύς πέλεκυς» για τον οδηγό του άλλου αυτοκινήτου, ο οποίος αποβλήθηκε δια βίου από τους αγώνες ταχύτητας.

Μπορεί μέχρι και σήμερα 52 χρόνια μετά να μην έχει υπάρξει οριστική εξέλιξη, όμως αυτό που έχει σημασία είναι το άδοξο τέλος του κορυφαίου ραλίστα. Ο «Μαύρος» έφυγε από τη ζωή μέσα στο αγαπημένο του αυτοκίνητο. Πολλοί θεωρούσαν πως ο λόγος που επέλεξε αυτή τη δουλειά ήταν για να περνάει καλά, όντας ένας από τους πιο ευκατάστατους οδηγούς. Ωστόσο ο ίδιος, κατάφερε να χρησιμοποιήσει την οικονομική του άνεση με επαγγελματικά πρότυπα και να γράψει τη δική του ιστορία στον μηχανοκίνητο χώρο.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως με αφορμή αυτό το δυστύχημα, πάρθηκε η απόφαση να καταργηθούν όλα τα σιρκουί εντός των πόλεων, ενώ προς τιμήν του Μεϊμαρίδη στήθηκε μία προτομή στην Κηφισιά.