Γκραν πρι Formula 1 Μαϊάμι: Ένας αγώνας για σκληρό ροκ… (vid)

Το σιρκουί του Μαϊάμι

i

© Pirelli

Γκραν πρι Formula 1 Μαϊάμι: Ένας αγώνας για σκληρό ροκ… (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 18:33 - 04.05.2023 / Ανανεώθηκε: 16:36 - 14.08.2024

Το στάδιο Hard Rock στο Miami Gardens μετατρέπεται σε μια πίστα F1 από άλλο πλανήτη.

(Formula 1) born in the USA! Μόνο αυτό δεν έχει τραγουδήσει ο Μπρους Σπρίνγκστιν, αλλά έτσι όπως το πάει η Liberty Media, η αμερικανική εταιρεία που έχει την εμπορική εκμετάλλευση του σπορ, βάζοντας τρεις αγώνες στο καλεντάρι της Formula 1 το 2023, μπορεί να δούμε και περισσότερους, ξεχνώντας ότι η καρδιά και η ψυχή της F1 είναι η Ευρώπη, σε ένα σώμα που περιφέρεται στις 4 από τις 5 ηπείρους, καθώς στη Νότιο Αφρική δεν έχουμε γκραν πρι, όπως παλιά στο Κιαλάμι.

Στις ΗΠΑ λοιπόν, τρία γκραν πρι φέτος, το 2023: Μαϊάμι, Οστιν και Τέξας, με πρώτο στη σειρά αυτό στο ονομαστό Μαϊάμι, κυρίως από τις ταινίες που έχουν γυριστεί εκεί.

Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που από το 1982 φιλοξενούν τρεις αγώνες σε μία χρονιά, σε μια χώρα και στην ίδια περιοχή! Καμία χώρα δεν έχει διοργανώσει τόσους αγώνες όσους οι ΗΠΑ, με τον πρώτο να διεξάγεται το 1950 στην Ιντιανάπολις, αλλά υπό τους κανονισμούς του Indy 500 και όχι της Formula 1. Έκτοτε, ακολούθησαν οι πίστες σε Σέμπρινγκ στη Φλόριντα, Ρίβερσαϊντ στην Καλιφόρνια, Γουότκινς Γκλεν στη Νέα Υόρκη, Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια, Λας Βέγκας στη Νεβάδα, Ντιτρόιτ στο Μίσιγκαν, Ντάλας στο Τέξας, Φίνιξ στην Αριζόνα, Ιντιανάπολις ξανά σε σιρκουί δρόμου και τέλος, Όστιν στο Τέξας.

Οσα ξέρουμε για το γκραν πρι του Μαϊάμι

-Το περσινό γκραν πρι, του 2022 ήταν το νεότερο που φιλοξένησαν οι ΗΠΑ από το 2012, όταν τότε το Όστιν προστέθηκε στο πρόγραμμα

-Οι οδηγοί θα τρέξουν σε μερικές από τις πιο εικονικές τοποθεσίες, όπως το λιμάνι, το Μπέιφροντ Παρκ και την American Airlines Arena

Το σιρκουί του Μαϊάμι © Pirelli

-Το συμβόλαιο της πίστας έχει ισχύ έως το 2031

-Η τελευταία φορά που διοργανώθηκε γκραν πρι στη Φλόριντα, εκτός της περσινής, ήταν το 1959 στο Σέμπρινγκ

-Μετά τις Όστιν, Ιντιανάπολις, Φίνιξ και Γουότκινς Γκλεν, το Μαϊάμι αποτελεί την πέμπτη πόλη των ΗΠΑ που διοργανώνει γκραν πρι

-Όσον αφορά στις πίστες, αυτή του Μαϊάμι είναι η 11η που φιλοξενεί αγώνα της Formula 1

-Το Μαϊάμι αποτελεί τη μόνη μεγάλη πόλη των ΗΠΑ που ιδρύθηκε από γυναίκα. Το όνομα αυτής είναι Τζούλια Τατλ, επιχειρηματίας, άγαλμα της οποίας βρίσκεται στο Μπέιφορντ Παρκ

Η ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω από την κατασκευή της πίστας

Από τη στιγμή που η Liberty Media ανέλαβε τα δικαιώματα της Formula 1 το 2017, ένας από τους βασικούς στόχους ήταν να εξασφαλιστεί ένα δεύτερο γκραν πρι στις ΗΠΑ. Μήνες μετά την εξαγορά, ο τότε πρόεδρος της F1, Τσέιζ Κάρεϊ, ονομάτισε τις: Μαϊάμι, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες και Λας Βέγκας ως έναν εκ των επόμενων προορισμών της Formula 1. Ανάμεσα στο 2017 και την ανακοίνωση ότι το γκραν πρι θα διεξαχθεί στο Μαϊάμι, κατατέθηκαν περίπου 75 lay out σιρκουί, με τα 36 από αυτά να προσομοιώνονται. Μια ιδέα που «έπεσε στο τραπέζι», αλλά δεν ήταν βιώσιμη, αφορούσε πως ένα μέρος της πίστας θα περνούσε το τούνελ του λιμανιού, όπως γίνεται στη μαρίνα του Μονακό.

Τα πράγματα δυσκόλεψαν, στη συνέχεια, λόγω αντιδράσεων της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά εν τέλει τα όποια εμπόδια υπερκεράστηκαν και αποφασίστηκε πως η πίστα θα κατασκευαστεί γύρω από την περιοχή Biscayne Boulevard και την American Airlines Arena. Παρά το φεστιβάλ F1 που έγινε εκεί τον Οκτώβριο του 2018, όπου συγκεντρώθηκαν 80.000 θεατές, τα πλάνα για τη διεξαγωγή ενός αγώνα F1 στο Μαϊάμι παρέμειναν στα χαρτιά έως τον Απρίλιο του 2019.

Τότε, ανακοινώθηκε πως η πίστα θα κατασκευαστεί σε νέο σημείο, με τη συμφωνία να δίνει τη δυνατότητα στους υπεύθυνους να την κατασκευάσουν στο Miami Gardens, κοντά στο στάδιο Hard Rock. Στις αρχές του 2020 είχαν ετοιμαστεί όλα τα σχέδια, είχαν καμφθεί οι όποιες αντιστάσεις, μόνο που έγιναν και μερικές παραχωρήσεις, καθώς η 199η οδός αφαιρέθηκε από το lay out, διότι την Παρασκευή στην FP1, στα ελεύθερα δοκιμαστικά, η διαδικασία συνέπεφτε με το σχόλασμα των μαθητών, άρα τα λεωφορεία που θα τους μετέφερναν, πολύ απλά δεν θα μπορούσαν να κινηθούν. Ως εκ τούτου, τον Απρίλιο του 2021, επιβεβαιώθηκε πως το γκραν πρι του Μαϊάμι θα διεξαγόταν το 2022, προστέθηκε τότε στο πρόγραμμα και να λοιπόν που φέτος θα έχουμε τη νέα διεξαγωγή του.

Το σιρκουί του Μαϊάμι © Pirelli

Δεν ήταν, πάντως, το 2022 η πρώτη φορά που η πόλη φιλοξένησε αγώνα ταχύτητας. Ο πρώτος έλαβε χώρα το 1926 και η πίστα ήταν ξύλινη, κεκλιμένη και οβάλ. Τις δεκαετίες του '10 και '20, γίνονταν πολλοί αγώνες επάνω σε σανίδες, ενώ αυτός που έγινε στο Φούλφορντ, δεν επαναλήφθηκε ποτέ, καθώς οι εγκαταστάσεις καταστράφηκαν από τυφώνα, επτά μήνες μετά την πρώτη διεξαγωγή του. Από τότε το Μαϊάμι έχει αποτελέσει «μητέρα πόλη» των αγώνων πάρα πολλές φορές και ως πίστα επέστρεψε στο Πέιφορντ Παρκ το 1983. Άλλοι αγώνες, όπως των CART και IndyCar διεξάγονταν στα: Ταμιάμι Παρκ, Μιουζίμ Παρκ και Χόμστεντ.

Το γκραν πρι του 2023

Ο Μάικλ Ντάγκλας δίνει το βραβείο της πολ ποζίσιον στον Σαρλ Λεκλέρ το 2022 © Pirelli

Όλοι ετοιμάζονται για το πέμπτο γκραν πρι της σεζόν, που θα διεξαχθεί για δεύτερη συνεχή χρονιά στο Μαϊάμι των ΗΠΑ. Την Κυριακή 7 Μαΐου 2023 στις 22.:30 ώρα Ελλάδας, όλος ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα περιμένει να δει ποιος οδηγός θα πάρει την πρώτη στροφή για να ηγηθεί της κούρσας και σχεδόν 1,5 ώρα αργότερα θα γνωρίζει τον νικητή. Όπως σε κάθε πίστα των ΗΠΑ, έτσι και σε αυτή, οι Αμερικανοί έχουν διοργανώσει τα πάντα στην εντέλεια προκειμένου ακόμα και ο πιο απλός φίλαθλος να περάσει μερικές από τις καλύτερες ημέρες της ζωής του.

Η βάση των ομάδων θα είναι το στάδιο Hard Rock στο Miami Gardens. Η πίστα των 5,7 χιλιομέτρων περιλαμβάνει 19 στροφές με θέα στην παραλία, τη μαρίνα, τους φοίνικες, πάμπολλες fan zones και 11 κερκίδες. Οι οδηγοί θα περνούν τόσο κοντά από αυτές, που οι θεατές θα νομίζουν πως βρίσκονται στην άσφαλτο. Με ταχύτητες που θα αγγίξουν ακόμα και τα 320χλμ./ώρα, μόνο και μόνο ο θόρυβος των κινητήρων θα είναι ικανός να μετατρέψει τις ημέρες του γκραν πρι σε μια θεαματική παράσταση των οδηγών, που από τη μεριά τους θα κάνουν ό,τι μπορούν για να πετύχουν τους στόχους τους.

Μαζί με τις πίστες των Μονακό, Σίλβερστοουν, Σιγκαπούρης και Άμπου Ντάμπι, αποτελεί μια εκ των πιο εικονικών στο πρόγραμμα, αφού οι φίλαθλοι έχουν την ευκαιρία να δουν πάρα πολλά από κοντά, όπως το περίπτερο της Red Bull (η RB19 θα έχει ξεχωριστές αποχρώσεις για τον αγώνα), ακούνε μουσική, μένουν με ανοικτό το στόμα από την Έκθεση αυτοκινήτων, πίνουν και γευματίζουν, συνοδευόμενοι από υψηλά επίπεδα πολυτέλειας. Και βέβαια, η Pirelli διοργανώνει τα ξεχωριστά Hot Laps, ανάμεσα στις δοκιμές και στον αγώνα, με θεατές, έπειτα από κλήρωση να οδηγούν υπερ-αυτοκίνητα.

Hot Laps από την Pirelli © Pirelli

Το κέντρο των ομάδων βρίσκεται στο Team Village, εντός του σταδίου Hard Rock, εκεί όπου διαμένουν οι οδηγοί, τα πληρώματα και άλλα στελέχη των ομάδων. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε αυτό, απλά πρέπει να έχουν στην κατοχή τους εισιτήριο και την ειδική κάρτα Campus Pass. Φέτος, οι υπεύθυνοι αύξησαν τη χωρητικότητα κατά 56.000 θεατές, με μερικούς από αυτούς να έχουν ακόμα καλύτερη θέα μέσω της Vista στη στροφή 1 και του Boathouse στη μαρίνα. Εχουν κι άλλα προνόμια στη διάθεσή τους οι θεατές, ανάλογα βέβαια με το πόσο έχουν πληρώσει. Προστέθηκαν ακόμα 61 σουίτες για πιο θεαματική παρακολούθηση του αγώνα, ανεβάζοντας το επίπεδο άνεσης και διασκέδασης που με τόσο κόπο προσπάθησαν να προσφέρουν στους θεατές οι Αμερικανοί.

Κατά τη διάρκεια 12 μηνών σκληρών εργασιών και προγραμματισμού, χρησιμοποιήθηκαν 6,3 εκατ. κιλά ατσαλιού και αλουμινίου, 1,4 εκατ. βίδες, 24 τόνοι ασφάλτου, 1,1 τόνοι τσιμέντου, 11 χιλιόμετρα τσιμεντένιων μπαριέρων και φραχτών, 5,5 χιλιόμετρα αποχετευτικού συστήματος, 11.700 λίτρα μπογιάς και 91 χιλιάδες χιλιόμετρα καλωδιώσεων.

Hot Laps από την Pirelli © Pirelli
Tags: