Η Bridgestone έκανε πρόταση να επιστρέψει στη Formula 1
i

©Bridgestone

Η Bridgestone έκανε πρόταση να επιστρέψει στη Formula 1

Δημήτρης Μπαλής • 16:02 - 08.06.2023 / Ανανεώθηκε: 15:43 - 14.08.2024

Σκληραίνει ο ανταγωνισμός μεταξύ Pirelli και Bridgestone για το ποια εταιρεία θα είναι αποκλειστικός προμηθευτής στην F1.

Κι ενώ το πρωτάθλημα του 2023 βρίσκεται σε εξέλιξη και γνωρίζουμε ότι η Pirelli, ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, εξελίσσει τις γόμες των ελαστικών του 2014, έχει ήδη ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για το ποια εταιρεία θα είναι αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών την περίοδο 2025 – 2027 με δυνατότητα παράτασης του συμβολαίου έως το 2028.

Η Pirelli, η οποία έχει την αποκλειστικότητα στο σπορ από το 2011 (η μακροβιότερη μόνη της για 13 συναπτά έτη), θα έχει να αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό στο διαγωνιστικό συμβόλαιο της FIA, καθώς η Bridgestone, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει καταθέσει πρόταση να επιστρέψει.

Η ιαπωνική μάρκα είχε την αποκλειστικότητα στην F1 τις χρονιές 1999 και 2000, καθώς και το διάστημα 2007 – 2010. Συμμετείχε κι άλλες χρονιές, αλλά όταν δεν υπήρχε αποκλειστικότητα, πότε με τη Goodyear και πότε με τη Michelin (έφυγε από το σπορ το 2006), ενώ η Pirelli ήταν στην F1 από το ξεκίνημά της, το 1950 έως το 1957, αλλά και με άλλες μάρκες μαζί στο πρωτάθλημα.

Η προθεσμία για να καταθέσουν αίτηση στον διαγωνισμό ήταν η 15η Μαΐου, με τη FIA να περνά τώρα από τη διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων στην πρόσκληση για το ποιοι είναι οι εγκεκριμένοι πλειοδότες στις 16 Ιουνίου.

Το επόμενο στάδιο της διαδικασίας περιλαμβάνει συζητήσεις με τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, τη Liberty Media.

Η τελευταία διαδικασία για αποκλειστικότητα, από το 2020 έως το 2023, είδε την Pirelli να κερδίζει τη νοτιοκορεατική εταιρεία Hankook και στη συνέχεια, η Pirelli έλαβε παράταση έως το τέλος του 2024 λόγω των καθυστερήσεων στην εισαγωγή νέων τεχνικών κανονισμών που προκλήθηκαν από την πανδημία του COVID.

Η Bridgestone συμμετείχε τελευταία φορά στη F1 από το 1997 έως το 2010 και ήταν ο μοναδικός προμηθευτής από το 2007 και μετά μετά την απόφαση της Michelin να εγκαταλείψει το πρωτάθλημα στα τέλη του 2006.

Από τότε που έφυγε από την F1, η Bridgestone παρέμεινε εμπλεκόμενη σε μεγάλες ιαπωνικές κατηγορίες αγώνων καθώς και σε άλλες διεθνείς σειρές. Η θυγατρική της μάρκα Firestone είναι ο μοναδικός προμηθευτής του πρωταθλήματος IndyCar.

Tags: