Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκινά για 5η φορά φέτος από την πολ ποζίσιον στο Καναδά, αλλά ο Χούλκενμπεργκ θα είναι πλάι του στο γκριντ.
Με τη βροχή να πέφτει κατά διαστήματα στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ στο Μόντρεαλ, όλοι οι οδηγοί πήραν ρίσκο στην επιλογή των ελαστικών.
Ολοι χρησιμοποίησαν την ενδιάμεση γόμα, αλλά ορισμένοι έβαλαν τα σλικ ελαστικά, βλέποντας ότι θα μπορούσαν να έχουν καλή πρόσφυση σε ορισμένα σημεία, πατώντας στα στεγνά σημεία.
10:52 - 17.06.2023
Δεν πήραν τα μυαλά αέρα στη Mercedes για το 1-2 στις δοκιμές του Καναδά
Οι οδηγοί της γερμανικής μάρκας ήταν οι ταχύτεροι χθες στο Μόντρεαλ, όμως αισθάνονται ότι θέλει δουλειά ακόμα.
Ειδικά στο Q2, στη διαδικασία των 15 οδηγών για το ποιοι θα μπουν στην τελική δεκάδα για τη μάχη της πολ ποζίσιον, ήρθε η πρώτη μεγάλη έκπληξη με τον Αλεξ Αμπον και τη Williams να κάνει τον καλύτερο χρόνο, φορώντας σλικ ελαστικά και τη μαλακή γόμα της Pirelli.
Στο τέλος της διαδικασίας ήρθε η άλλη διπλή έκπληξη, όταν ο Σαρλ Λεκλέρ κάνοντας λάθη με τη Ferrari έμεινε με τον 11ο χρόνο, ενώ και ο Σέρχιο Πέρες που ακόμα ψάχνει τον καλό του εαυτό, συνέχισε με απογοητευτικές εμφανίσεις, μένοντας 12ος.
Ισια ίσα που ο Χάμιλτον κρατήθηκε με τη Mercedes στη δεκάδα, ενώ με καλούς χρόνους παρουσιάστηκαν οι δύο McLaren. Ο Στρολ που έχασε εντελώς τον έλεγχο της Aston Martin, τη γλίτωσε φθηνά που δε διέλυσε το μονοθέσιο. Εμεινε εκτός δεκάδας.
Στο Q3, με το ψιλόβροχο να συνεχίζεται, και την άσφαλτο να έχει πολλά νερά, και οι 10 οδηγοί έβαλαν ενδιάμεση γόμα για βρεγμένο οδόστρωμα. Ο Φερστάπεν ξεκίνησε νωρίς με τον καλύτερο χρόνο, ο Αλόνσο ακολούθησε, ο Νόρις, ο Οκον, ο Χούλκενμπεργκ. Όμως γρήγορα οι δύο Mercedes έκαναν τρίτο και τέταρτο χρόνο, τη στιγμή που ο Πιάστρι έχασε τον έλεγχο της McLaren χτυπώντας τη στα προστατευτικά και κάνοντας ζημιά στο πίσω μέρος. Η κόκκινη σημαία σταμάτησε τη διαδικασία 7 λεπτά πριν το τέλος.
Στη συνέχεια ο Φερστάπεν έμεινε στα πιτς έχοντας τον πρώτο χρόνο και οι μηχανικοί του έβαλαν τα φουλ βρόχινα ελαστικά με τη μπλε διαγράμμιση. Ο Χούλκενμπεργκ είχε τον δεύτερο χρόνο και ακολουθούσαν Αλόνσο, Χάμιλτον και Ράσελ, με 8ο τον Σάινθ. Η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη για τους οδηγούς και όλοι μπήκαν στα πιτς, μη θέλοντας να κάνουν άλλο γύρο.
Ετσι οι θέσεις παρέμειναν ως είχαν.
Αναλυτικά
Έντονες συγκινήσεις είχαμε στις κατατακτήριες δοκιμές για το γκραν πρι του Μόντρεαλ, εκεί όπου ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να εξασφαλίσει ακόμα μια πολ ποζίσιον. Δίπλα του η έκπληξη εν ονόματι Νίκο Χούλκενμπεργκ με Haas, με τους Φερνάντο Αλόνσο, Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ να ακολουθούν. Η δεύτερη έκπληξη αφορά τους Σέρχιο Πέρες, Σαρλ Λεκλέρ και Λανς Στρολ, που αποκλείστηκαν στο Q2.
Το Q1 δεν άρχισε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, καθώς σχεδόν αμέσως από την έξοδό του από τα πιτ ο Ζου παραπονέθηκε πως έχασε ισχύ και υδραυλικά στην Alfa Romeo του. Αμέσως υψώθηκε η κόκκινη σημαία, ενώ λίγο πριν είχαν μικροπροβλήματα οι Αλόνσο, Πιάστρι και Ντε Βρίες. Όταν συνεχίστηκε η διαδικασία, ο Φερστάπεν με τον Πέρες έκαναν το 1-2 για τη Red Bull, πριν απαντήσει ο Αλόνσο, σημειώνοντας χρόνο καλύτερο κατά 0,525 δέκατα από τον Ολλανδό. Πέρες, Λεκλέρ και Χάμιλτον είχαν τις στιγμές τους όταν αναγκάστηκαν να βγουν εκτός πίστας, δίχως να ακολουθήσει κάτι πιο άσχημο για αυτούς, την ώρα που ο Φερστάπεν επέστρεφε στην κορυφή, εμπρός από τους Νόρις και Αλόνσο. Η διαδικασία τελείωσε με πρώτο τον Φερστάπεν, δεύτερο τον Αλόνσο, τρίτο τον Χάμιλτον και τέταρτο τον Ράσελ με τον Τσουνόντα να εξετάζεται μετά τις κατατακτήριες επειδή εμπόδισε τον Λεκλέρ, ενώ είχε κάτι παρόμοιο με τον Χούλκενμπεργκ. Επίσης, ο Χάμιλτον δεν είδε μια Aston Martin όπως είπε, καθώς την εμπόδισε σε μια στροφή, ενώ μια άσχημη στιγμή των Σάινθ και Γκασλί, θα εξεταζόταν και αυτή. Αποκλείστηκαν οι Τσουνόντα, Γκασλί, Ντε Βρίες, Σάρτζεντ και Ζου.
Στο Q2 το νερό είχε απομακρυνθεί πλήρως από την αγωνιστική γραμμή, αλλά ο Στρολ είχε ένα τε-τα-κε, ακουμπώντας με το εμπρός μέρος την Aston Martin του στις μπαριέρες, δίχως να παθαίνει κάποια ζημιά. Οι οδηγοί άρχισαν να τοποθετούν τα μαλακά ελαστικά της Pirelli, κατεβάζοντας τους χρόνους, με τον Άλμπον, τον πρώτο που ρίσκαρε, να ανεβαίνει στην κορυφή με 1:18.725. Όμως, ο καιρός είχε άλλη άποψη και δεν άφησε τους οδηγούς να χαρούν πολύ. Άρχισε να βρέχει ξανά και έπρεπε να τοποθετήσουν εκ νέου τα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Χάμιλτον με τον Πέρες δεν πρόλαβαν το παραθυράκι στο οποίο η πίστα στέγνωνε έως ότου αρχίσει να βρέχει ξανά, κάτι που είχε άσχημο αποτέλεσμα στον Μεξικανό, που δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3. Μαζί του οι Λεκλέρ (είχε έξοδο στην τελευταία του προσπάθεια), Στρολ (ο τοπικός ήρωας), Μάγκνουσεν και Μπότας, ενώ ο Χάμιλτον ήταν τυχερός και 10ος, άρα προκρινόταν στο Q3. Τέλος, το περιστατικό ανάμεσα στον Στρολ που εμπόδισε τον Οκόν, θα εξεταζόταν μετά το τέλος των επίσημων δοκιμαστικών.
Στο Q3 οι 10 οδηγοί που συμμετείχαν, επέστρεψαν στα ενδιάμεσα, δεν είχαν άλλη επιλογή, άλλωστε. Με το που ολοκλήρωσαν τους ταχύτερους γύρους τους, την πρώτη τριάδα αποτελούσαν οι Φερστάπεν, Αλόνσο και Χάμιλτον, έχοντας πίσω τους τον Ράσελ. Όλα αυτά πριν ο Πιάστρι χάσει τον έλεγχο της McLaren του στη στροφή έξι, αναγκάζοντας τους κριτές να υψώσουν ακόμα μία κόκκινη σημαία. Αξίζει να τονιστεί πως ο Χούλκενμπεργκ είχε αναρριχηθεί δεύτερος. Οι συνθήκες στη συνέχεια δυσκόλεψαν, έπεφτε πολύ περισσότερη βροχή και ως εκ τούτου οι επιδόσεις δεν βελτιώθηκαν, κάτι που σήμαινε πως ο Φερστάπεν κατέκτησε ακόμα μια πολ ποζίσιον, έχοντας δεύτερο τον Χούλκενμπεργκ που... χάλασε το τρίο των πρωταθλητών, καθώς ακολούθησαν οι Αλόνσο και Χάμιλτον. Ράσελ, Οκόν, Νόρις, Σάινθ, Πιάστρι και Άλμπον συνέθεσαν από εκεί και πέρα την πρώτη 10άδα.
Ο αγώνας την Κυριακή ξεκινά στις 21:00 ώρα Ελλάδας.