Το 2026 θα είναι έτος επανάστασης, αλλά το πρωτάθλημα που ξεκινάει αυτό το Σαββατοκύριακο περιλαμβάνει αξιοσημείωτες αλλαγές.
Σε μια μεταβατική χρονιά για την πραγματική επανάσταση στους κανονισμούς που θα γίνει του χρόνου, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 θα έχει, το 2025, μικρές αλλαγές που στοχεύουν κυρίως στην αεροδυναμική και την προστασία των οδηγών.
Για το 2026 προβλέπεται η μεγαλύτερη αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς της F1 εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το πρωτάθλημα που ετοιμάζεται να ξεκινήσει περιλαμβάνει κάποιες αλλαγές με αξιόλογη επιρροή.
)
03:00 - 11.03.2025
Αυτή είναι η πίστα με τους περισσότερους εναρκτήριους αγώνες στη Formula 1
Η πίστα Albert Park στη Μελβούρνη είναι αυτή που έχει φιλοξενήσει τους περισσότερους εναρκτήριους αγώνες στη Formula 1.
Μία από τις αλλαγές στους κανονισμούς αφορά την συμμόρφωση των εμπρός και πίσω αεροτομών, των οποίων τα επιμέρους στοιχεία θα πρέπει να σέβονται ένα μέγιστο όριο κάμψης, ώστε να αποτρέπεται η δημιουργία ενός είδους mini-DRS, όπως συνέβη το 2024. Το κύριο επίπεδο των αεροτομών δεν θα μπορεί να κάμπτεται περισσότερο από 6 χιλιοστά προς την κατεύθυνση της εφαρμοζόμενης δύναμης, ενώ το επάνω flap δεν μπορεί να μετακινείται περισσότερο από 7 χιλιοστά όταν η δύναμη εφαρμόζεται οριζόντια. Επιπλέον, το επίπεδο διαφυγής της πίσω αεροτομής μπορεί να έχει μέγιστη κάμψη μόλις 3 χιλιοστά.
Οι διαστάσεις της πίσω αεροτομής έχουν επίσης αναθεωρηθεί: Το κενό μεταξύ των δύο στοιχείων της αεροτομής μειώθηκε από 10-15 mm σε 9,4-13 mm. Με το DRS ανοιχτό, το ανώτατο όριο παραμένει στα 85 mm.
Η αύξηση κατά 2 κιλά στο ελάχιστο βάρος του οδηγού ανεβάζει το συνολικό ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων της Formula 1 στα 800 κιλά. Σε περίπτωση που η FIA κηρύξει «κίνδυνο ζέστης» - σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος από 31°C και πάνω - το ελάχιστο βάρος θα αυξηθεί κατά 5 κιλά για να αντισταθμίσει την αύξηση της μάζας του νέου, υποχρεωτικού εξοπλισμού ψύξης του οδηγού, που περιλαμβάνει μια εξωτερική μπαταρία για την τροφοδοσία του συστήματος. Ο εξοπλισμός αποτελείται από μια ειδική πυρίμαχη φανέλα με ενσωματωμένη σωλήνωση, μέσα από την οποία ρέει το ψυκτικό υγρό, συνδεδεμένη με μια μονάδα ελέγχου που το αντλεί.
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στο φορμάτ του 2025 είναι η κατάργηση του έξτρα βαθμού για τον ταχύτερο γύρο (που ίσχυε για τους 10 πρώτους). Στόχος είναι να σταματήσουν οι - πλέον συνηθισμένες - στρατηγικές που εκμεταλλεύονταν την εξέλιξη του αγώνα για να κάνουν μια αλλαγή ελαστικών στο τέλος και να κερδίσουν τον έξτρα βαθμό, ή απλά να εμποδίσουν τον αντίπαλο να τον κατακτήσει.
Ο αγώνας του Γκραν Πρι του Μονακό θα έχει πλέον δύο υποχρεωτικές στάσεις στα πιτ (με την υποχρέωση χρήσης δύο διαφορετικών γομών ελαστικών σε στεγνές συνθήκες) και όποιος οδηγός δεν τηρήσει τον νέο κανόνα θα τιμωρηθεί με 30 δευτερόλεπτα.
Τέλος, λιγότερο σημαντική για την εξέλιξη των αγώνων, είναι η αύξηση των περιορισμών στις δοκιμές παλαιότερων αυτοκινήτων (TPC), με τις ομάδες να μπορούν να δηλώσουν μόνο ένα αυτοκίνητο για TPC και να απαγορεύεται η δοκιμή σε πίστες που έχουν χρησιμοποιηθεί εντός 60 ημερών.