Η νέα άσφαλτος στο σιρκουί του Μαϊάμι αποτελεί άγνωστη παράμετρο για τις ομάδες

Το σιρκουί του Μαϊάμι

i

©Pirelli

Η νέα άσφαλτος στο σιρκουί του Μαϊάμι αποτελεί άγνωστη παράμετρο για τις ομάδες

Δημήτρης Μπαλής • 13:19 - 05.05.2023 / Ανανεώθηκε: 16:35 - 14.08.2024

Το γκραν πρι της Κυριακής στο Μαϊάμι θα διεξαχθεί σε νέο οδόστρωμα που ίσως μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της πίστας.

Από σήμερα μπήκαμε σε ρυθμούς Μαϊάμι. Το 5ο γκραν πρι της χρονιάς, είναι το πρώτο που θα γίνει στις ΗΠΑ, και θα ακολουθήσουν, σε διαφορετικές ημερομηνίες εντός της χρονιάς, τα γκραν πρι σε Οστιν και Λας Βέγκας.

Σύμφωνα με τον Μάριο Ιζολα, διευθυντή μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli «στον πρώτο αγώνα πέρυσι που έγινε γύρω από το Hard Rock Stadium τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν όπως περιμέναμε σε μια άσφαλτο που είχε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως πολύ υψηλή τραχύτητα. Ξέρουμε ότι έχει πέσει νέα άσφαλτος στη διαδρομή και πρέπει να διαπιστώσουμε στην αρχή του αγωνιστικού τριημέρου αν αυτό έχει οδηγήσει σε σημαντική αλλαγή στα χαρακτηριστικά της. Η διαδρομή στο Μαϊάμι απαιτεί μέσες ρυθμίσεις στις αεροτομές. Έχει μια ευρεία ποικιλία στροφών αλλά και μια μεγάλη ευθεία. Επιλέξαμε τις μεσαίες γόμες της γκάμας μας (C2, C3 και C4), καθώς περιμένουμε πολύ υψηλές θερμοκρασίες: πέρυσι η θερμοκρασία ασφάλτου έφτασε στους 60° Κελσίου».

Ο Μάριο Ιζολα ανέφερε για τα αμερικανικά γκραν πρι ότι «έχουν ξαναγίνει τρία γκραν πρι στις ΗΠΑ, όμως δεν έχουμε ξαναδεί να έχει τέτοια απήχηση στο αμερικάνικο κοινό το άθλημά μας.»

Από πλευράς ελαστικών

Για το Μαϊάμι, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 είναι η P Zero λευκή σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η C4 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.

Η διαδρομή του σιρκουί έχει 19 αργές στροφές και τρεις ευθείες, οι απαιτήσεις από τα ελαστικά δεν είναι μεγάλες. Η επιλογή των μεσαίων γομών της γκάμας, αντί για τις πιο μαλακές οφείλεται κυρίως στις υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται, πέρυσι καταγράψαμε θερμοκρασία οδοστρώματος που έφτασε τους 59 βαθμούς Κελσίου.

©Pirelli

Οι γόμες που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο στον περσινό αγώνα ήταν η μέση και η σκληρή. Οι περισσότεροι οδηγοί ολοκλήρωσαν το γκραν πρι με μια μόνο αλλαγή ελαστικών. Ο ρυθμός του αγώνα οριοθετήθηκε δυο φορές μια με αυτοκίνητο ασφαλείας και μια με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, αυτό έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιες ομάδες να κάνουν και δεύτερη αλλαγή ελαστικών.

Η διαδρομή του Μαϊάμι έκανε πέρυσι ντεμπούτο στο πρόγραμμα και κινείται περιμετρικά του Hard Rock Stadium. Φέτος τα πάντοκ θα είναι μέσα στο γήπεδο: Ο χώρος φιλοξενίας των ομάδων θα βρίσκεται στον αγωνιστικό χώρο εκεί που συνήθως παίζουν αμερικάνικο ποδόσφαιρο οι Miami Dolphins.

Οι οργανωτές έριξαν νέα άσφαλτο στα 5,41 χλμ. της διαδρομής φέτος. Η προηγούμενη επιφάνεια λόγω χαλικιού και γρανίτη, χρειάζονταν καθαρισμό με νερό υπό πίεση. Η νέα επιφάνεια είναι μια άγνωστη παράμετρος που πρέπει να αναλυθεί από τους τεχνικούς της Pirelli πριν τον αγώνα.

©Pirelli

Ενώ στο Μπακού οι ομάδες είχαν ελάχιστο χρόνο για να δοκιμάσουν τις βελτιώσεις των μονοθεσίων τους, λόγω της νέας διαμόρφωσης Sprint, στο Μαϊάμι το πρόγραμμα γυρνά στην παραδοσιακή διαμόρφωση με 3 περιόδους ελεύθερων δοκιμών, δύο σήμερα Παρασκευή και μία αύριο Σάββατο, πριν τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.

Ο καιρός στα παράλια του Μαϊάμι είναι ευμετάβλητος. Το 2022 ο αγώνας είχε βροχή πριν την εκκίνηση αλλά λόγω υψηλών θερμοκρασιών η άσφαλτος στέγνωσε πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα και ξεκινήσει το GP. Η πιθανότητα ξαφνικής μπόρας πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.

Tags: