Η ομάδα του Βαλεντίνο Ρόσι ήταν ταχύτερη στις πρώτες δοκιμές του MotoGP

Η ομάδα του Βαλεντίνο Ρόσι ήταν ταχύτερη στις πρώτες δοκιμές του MotoGP

Δημήτρης Μπαλής • 18:19 - 13.02.2023 / Ανανεώθηκε: 09:58 - 20.08.2024

Ο Μαρίνι, με τη Mooney VR46 Racing Team έκανε τον καλύτερο χρόνο - Ducati και Aprilia ακολούθησαν.

Τα πρώτα δοκιμαστικά, ενόψει του νέου πρωταθλήματος του MotoGP που ξεκινά στις 26 Μαρτίου στο Πορτιμάο της Πορτογαλίας, ολοκληρώθηκαν στην πίστα Σεπάνγκ της Μαλαισίας.

Οι καιρικές συνθήκες είναι σύμμικτες, με μικρές βροχοπτώσεις την Κυριακή, που επηρέασαν ομάδες και οδηγούς προκειμένου να δοκιμάσουν τα αεροδυναμικά πακέτα που λανσάρουν φέτος. 

Σε αυτές τις δοκιμές, πάντως, η κάθε ομάδα έβγαλε τα συμπεράσματά της, που θα της επιτρέψουν να δουλέψει στο εργοστάσιο, ώστε να παρουσιαστεί ακόμα πιο έτοιμη στο επόμενο σετ των δοκιμών στο Πορτιμάο, 11-12 Μαρτίου, εκεί όπου μετά από δύο εβδομάδες ξεκινά το πρωτάθλημα.

Η Mooney VR46 Racing Team, της οποίας είναι ιδιοκτήτης ο Βαλεντίνο Ρόσι, αναγνωρίζεται εύκολα από τα αρχικά του ονοματεπώνυμου του Ιταλού, 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή MotoGP, αλλά και από τον αριθμό 46, που φορούσε ο «Γιατρός», όπως τον αποκαλούν.

© Mooney VR46 Racing Team

Ο Λούκα Μαρίνι, της Mooney VR46 Racing Team, έκανε τον καλύτερο χρόνο στις τριήμερες δοκιμές (δέκα γύροι κάτω από το ρεκόρ γύρου στη Σεπάγκ, που είναι 1:58), λέγοντας ότι «η προσομοίωσή μου στο Sprint πήγε πολύ καλά», ενώ ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής Φραντσέσκο Μπανιάια (Ducati Lenovo Team), ήταν κι αυτός κάτω από το 1:58. Ο Μάβερικ Βινιάλες (Aprilia Racing) ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα.

Μόνο δύο αναβάτες δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τους καλύτερους χρόνους τους την Κυριακή, σε σχέση με Παρασκευή και Σάββατο. Ηταν ο Μιγκέλ Ολιβέιρα (RNF MotoGP Team) και ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 Φάμπιο Κουαρταραρό (Monster Energy Yamaha MotoGP).

Ας δούμε τι έκαναν οι σημαντικότερες ομάδες:

Στην Ducati, ο Μπανιάια είχε νέο αεροδυναμικό πακέτο και στις δύο μοτοσυκλέτες, και έστειλε σήμα σε Κουαρταραρό και Μαρκέθ «πιάστε με αν μπορείτε»! Ο ομόσταβλός του, Ενεα Μπαστιανίνι, είχε το ίδιο πακέτο αλλά με μια τροποποίηση. Πάντως, ο διευθυντής της ομάδας της Ducati Lenovo, Ντάβιντε Ταρντότσι, ήταν ικανοποιημένος συνολικά, αλλά τόνισε ότι οι λεπτομέρειες ολόκληρης της νέας μοτοσυκλέτας θα αποφασιστούν στο Πορτιμάο. 

Στην Prima Pramac Racing, ο Χόρχε Μάρτιν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, ενώ ο ομόσταβλός του Ζοάν Ζαρκό, ήταν 16ος σε χρόνο, έχοντας θέματα με τα φέρινγκ της κάτω πλευράς.

Στην Aprilia δοκίμασαν και ανέλυσαν τις νέες τεχνικές λύσεις που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του χειμερινού διαλείμματος. Τόσο ο Βινιάλες όσο και ο Εσπάργκαρο, θεώρησαν ότι ήταν θετικό βήμα οι δοκιμές, από τον τομέα της αεροδυναμικής, με το φτερό στο καπάκι, έως θεμελιώδεις λεπτομέρειες όπως ο κινητήρας, το πλαίσιο και το πακέτο ηλεκτρονικών. Όλα τα στοιχεία θα αξιολογηθούν πριν από τις δοκιμές στο Πορτιμάο. 

Στο στρατόπεδο της Honda, ο Μαρκ Μαρκέθ (Repsol Honda Team), 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, χρησιμοποίησε και τις δύο μοτοσυκλέτες που έχουν διαφορετικό πλαίσιο, αλλά μοιάζουν πολύ εξωτερικά. Ο ομόσταβλός του, Ζοάν Μιρ, συνέχισε την προσπάθεια προσαρμογής στην RC213V. Ο διευθυντής της ομάδας, Αλμπέρτο Πουίγ, παραδέχτηκε ότι η Honda δεν είναι εκεί που θέλουν, αλλά στάθηκε στην καλή φυσική κατάσταση του Μαρκέθ και στην πρόοδο του Μιρ. Ο Αλεξ Ρινς (LCR Honda Castrol) ήταν στις 19η θέση των δοκιμών και ο Νακαγκάμι (LCR Honda Idemitsu) στην 21η. 

Η Tech3 GasGas Factory Racing είδε τον Πολ Εσπάργκαρο μόλις 13ο σε χρόνο με την RS-GP, ενώ ο Μπραντ Μπίντερ της Red Bull KTM Factory Racing, έμεινε πίσω για χιλιοστά. Ο πρωτάρης Αουγκούστο Φερνάντες (Tech3 GasGas Factory Racing), φαινόταν να δοκιμάζει ένα από τα νεότερα σασί της ΚΤΜ. Ο δε Τζάκ Μίλερ, έκανε 18ο χρόνο, αλλά είχε και μια πτώση.

Στη Yamaha, ο Φράνκο Μπορμπιντέλι (Monster Energy Yamaha MotoGP), δοκίμασε μια μεγαλύτερη έκδοση του νέου αεροδυναμικού πακέτου, την οποία είχε χρησιμοποιήσει στις δοκιμές της ομάδας στη Βαλένθια ο Φάμπιο Κουαρταραρό. Ο επικεφαλής της ομάδας, Μάιο Μερεγκάλι, επιβεβαίωσε ότι οι δύο αναβάτες συμφωνούν σχετικά με το ποιος κινητήρας του 2023 ήταν καλύτερος για την επερχόμενη σεζόν.

Ο πρωταθλητής του 2021, Κουαρταραρό, που έκανε τον 17ο χρόνο, χαρακτήρισε τον ρυθμό τους «καταστροφή» και ότι θα χρειαστεί ολική επαναφορά, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα. Ο Μπορμπιντέλι έκανε τον 20ό χρόνο. Αμφότεροι δεν αξιοποίησαν καλά τα φρέσκα ελαστικά.

Οι 10 καλύτεροι χρόνοι του τριημέρου:

1. Λούκα Μαρίνι (Mooney VR46 Racing Team) – 1:57.889

2. Φραντσέσκο Μπανιάια (Ducati Lenovo Team) + 0,080

3. Μάβερικ Βινιάλες (Aprilia Racing) + 0,147

4. Ενεα Μπαστιανίνι (Ducati Lenovo Team) + 0,260

5. Χόρχε Μάρτιν (Prima Pramac Racing) + 0,315

6. Αλεξ Εσπάργκαρο (Aprilia Racing) + 0,418

7. Φάμπιο ντι Γκαναντόνιο (Gresini Racing MotoGP) + 0,455

8. Μάρκο Μπετσέκι (Mooney VR46 Racing Team) + 0,474

9. Αλεξ Μαρκέθ (Gresini Racing MotoGP) + 0,496

10. Μαρκ Μαρκέθ (Repsol Honda Team) + 0,777