Η Porsche δεν θα ενταχθεί στο grid της Formula 1 το 2026, καθώς πιστεύεται ότι ολοκλήρωσε την επίσημη αξιολόγηση του προγράμματος παρά το γεγονός ότι το πρωτάθλημα την ενδιαφέρει ακόμα.
Όπως όλα δείχνουν η Porche δεν θα μπει τελικά στο πρωτάθλημα της Formula 1 του 2026. Ο κατασκευαστής που ανήκει στον όμιλο της Volkswagen σκόπευε να εισέλθει στη Formula 1 μαζί με την Audi στο πλαίσιο των νέων κανονισμών των κινητήρων.
Ενώ η Audi αποφάσισε να δεσμευτεί για την κατασκευή του δικού της κινητήρα Formula 1 και κατέληξε σε συμφωνία για την αγορά της ομάδας Sauber, οι συνομιλίες της Porsche με τις Red Bull και McLaren κατέρρευσαν επειδή η Porsche ήθελε να αγοράσει ένα σημαντικό μερίδιο ή ακόμα και να έχει την πλειοψηφία.
Οι προοπτικές της να ενταχθεί στο grid το 2026 φαίνονται δυσοίωνες ότι η Porsche εστιάζει τώρα στα υπάρχοντα προγράμματα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτό περιλαμβάνει μια συμμετοχή στη Formula E και μια υψηλού προφίλ επιστροφή στην κορυφαία κατηγορία στον αγώνα του Λε Μαν ως μέρος του έργου 963 Hypercar.
Η Porsche εξακολουθεί να διατηρεί ενδιαφέρον για τη Formula 1, αλλά δεν θα έχει συμμετοχή ή συνεργασία με άλλη ομάδα μεσοπρόθεσμα. Αυτό σηματοδοτεί το τέλος της καλύτερης ευκαιρίας που είχε η Formula 1 για να φέρει πίσω την γερμανική εταιρεία για πρώτη φορά μετά την καταστροφική συνεργασία με την Footwork το 1991.
Και παρόλο που το τέλος μιας επίσημης αξιολόγησης της Formula 1 δεν αποκλείει την επανέναρξη της αναζήτησης μιας ομάδας συνεργάτη στο μέλλον, είναι απίθανο η χρονική στιγμή να είναι τόσο καλή όσο φάνηκε να είναι το 2026.
09:18 - 23.03.2023
Η πρώην γυναίκα του Τζένσον Μπάτον συνελήφθη για ναρκωτικά
Σε μπελάδες έχει μπει η πρώην γυναίκα του Τζένσον Μπάτον, Τζέσικα Μιτσιμπάτα, η οποία συνελήφθη από την αστυνομία της Ιαπωνίας για διακίνηση ναρκωτικών.
Υπάρχουν νέοι κανόνες για τα αυτοκίνητα καθώς και ο νέος κινητήρας που έρχεται το 2026 και η μονάδα ισχύος δεν θα διαθέτει ούτε το περίπλοκο και ενοχλητικό MGU-H, γεγονός που δίνει στους νέους ανταγωνιστές περισσότερες πιθανότητες να αναλάβουν ομάδες που συμμετέχουν ήδη και προμηθευτές κινητήρων.
Όταν αποκαλύφθηκε πέρυσι η αρχική απόφαση να προσπαθήσει να βρει έναν τρόπο να εισέλθει στη Formula 1, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις είπε ότι αυτοί οι παράγοντες σήμαιναν ότι ήταν ίσως η τελευταία ευκαιρία για αυτή την δεκαετία να ενταχθεί στο grid. «Δεν μπορείς να προλάβεις να μπεις στο grid τόσο γρήγορα, όταν μπαίνεις ως μία νέα ομάδα», είπε ο Ντις.
Και συμπλήρωσε: «Χρειάζεσαι πέντε ή 10 χρόνια για να είσαι ανάμεσα στους πρωτοπόρους. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να αποφασίσεις τώρα να κάνεις Formula 1, αλλιώς την επόμενη δεκαετία».
Οι συζητήσεις της Porsche με τη Red Bull ήταν η πιο αξιόλογη προσπάθειά της να μπει στο grid και πρότεινε ένα 50% buy-in στην εταιρεία που σχεδιάζει και κατασκευάζει τα αυτοκίνητα της Red Bull Racing ως μέρος ενός σχεδίου που θα έδινε επίσης στην Porsche τη δική της τροφοδοσία κινητήρων, καθώς η αυστριακή ομάδα δημιούργησε ένα νέο τμήμα Powertrains για να κατασκευάσει τον πρώτο της κινητήρα Formula 1.
Όταν οι συνομιλίες με την Red Bull κατέρρευσαν το περασμένο καλοκαίρι, η Porsche επέμεινε ότι εξακολουθούσε να αξιολογεί επιλογές για να ενταχθεί στο grid, αλλά μόνο κυνηγώντας ένα μερίδιο σε μια υπάρχουσα ομάδα, καθώς δεν διαθέτει την υποδομή για να αναλάβει μόνη της την κατασκευή ενός κινητήρα.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν ήταν μεταξύ των κατασκευαστών που έπρεπε να δηλώσουν επισήμως το ενδιαφέρον τους για τους κανόνες στους κινητήρες για το 2026, παρόλο που αυτό δεν θα συνιστούσε δεσμευτική προϋπόθεση.
Οποιαδήποτε συμφωνία για τον κινητήρα της Porsche μετά την κατάρρευση της πολυπόθητης συνεργασίας με την Red Bull πιθανότατα θα περιοριζόταν στη χρήση του κινητήρα που σχεδιάζει και κατασκευάζει η Audi και ενδεχομένως στη λειτουργία του στο όνομα της Porsche.
Δεν είναι σαφές πόσες ομάδες προσεγγίστηκαν επίσημα. Η McLaren είχε απευθείας συνομιλίες τόσο με την Porsche όσο και με την Audi, αλλά δεν ήταν πρόθυμη να χάσει τον έλεγχο ή τα δικαιώματα ονομασίας, γεγονός που εμπόδισε τη συνέχιση των συζητήσεων.
Η Volkswagen πέτυχε τον μισό στόχο της, επειδή η Audi θα λεχει καλύψει όλα αυτά που χρειάζονται από το 2026. Κατέχει ήδη το 25% της Sauber από αυτόν τον Ιανουάριο και αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σταδιακά στο 75%, με τον σημερινό ιδιοκτήτη της πλειοψηφίας Finn Rausing να πρόκειται να διατηρήσει ένα μειοψηφικό μερίδιο όταν ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μεριδίων.
Αυτή είναι κάτι που θα φανεί στο μέλλον, επειδή η Sauber τρέχει επί του παρόντος ως Alfa Romeo στη Formula 1, λόγω συμφωνίας χορηγίας με την ιταλική μάρκα, και τροφοδοτείται από κινητήρες Ferrari μέχρι το τέλος του 2025.