Η Renault παίζει τις τεχνολογίες στα δάκτυλα (vids)
i

Renault Austral/ ©Renault

Η Renault παίζει τις τεχνολογίες στα δάκτυλα (vids)

Δημήτρης Μπαλής • 12:20 - 15.02.2023 / Ανανεώθηκε: 09:57 - 20.08.2024

Τι προηγμένο φέρει το νέο Renault Austral, στην εξατομίκευση του οδηγού.

Δύο σημαντικές τεχνολογικές λύσεις της Renault, κάνουν την οδήγηση ευχάριστη και αποδοτική, ανάλογα τις προτιμήσεις και τα συναισθήματα του οδηγού.

Πρόκειται για τα συστήματα 4CONTROL Advanced και MULTI-SENSE Advanced, τα οποία είναι αναβαθμισμένα σε μέγιστο βαθμό και προσφέρονται στο νέο Austral, το οποίο πρόκειται να λανσαριστεί στην Ελλάδα σε λίγο καιρό.

Για το 4CONTROL, η Renault δουλεύει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ήδη από το φθινόπωρο του 2007 η Renault λανσάρισε την τεχνολογία 4WD Active Drive, το οποίο το 2008 υιοθετήθηκε για πρώτη φορά από το Laguna GT, μετονομαζόμενο σε 4CONTROL. Ουσιαστικά, η τετραδιεύθυνση έκανε το αυτοκίνητο περισσότερο ασφαλές, ευέλικτο και με ίδια δυναμική συμπεριφορά όπως ένα σπορ μοντέλο.

Με τους πίσω τροχούς να μπορούν να γυρίζουν έως και 3,5 μοίρες προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς σε χαμηλή ταχύτητα, το 4CONTROL εξασφάλιζε στο Laguna GT την ευελιξία ενός αυτοκινήτου πόλης. Χάρη στη μέγιστη γωνία στέψης της 1,9 μοιρών προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, το σύστημα προσέφερε εξαιρετικές δυνατότητες χειρισμού και στις υψηλές ταχύτητες.

Το 2015, η 2η γενιά 4CONTROL που παρουσιάστηκε στα Espace, Talisman και Megane GT, συνδυάστηκε με μια άλλη καινοτομία της Renault: το σύστημα MULTI-SENSE.

Η τεχνολογία MULTI-SENSE βασίζεται σε τρεις βασικούς τρόπους λειτουργίας: Sport, Eco και Neutral, που αλλάζουν την απόκριση του υδραυλικού τιμονιού, το δυναμικό έλεγχο οδήγησης και την απόκριση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου ταχυτήτων. Για παράδειγμα, στη λειτουργία Sport, το τιμόνι «σφίγγει» περισσότερο, ενώ ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρίνονται πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού.

Επίσης, αλλάζει τα χρώματα και τον φωτισμό στο εσωτερικό της καμπίνας και, ανάλογα με το μοντέλο, μπορεί να αλλάξει ακόμη και τον ήχο του κινητήρα.

Κι όλα αυτά γίνονται μέσω ενός διακόπτη που είναι τοποθετημένος στο τιμόνι, ώστε ο οδηγός να μην τραβά τα χέρια του από εκεί.

https://www.youtube.com/watch?v=rAKucYIVRco

Πλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να αυξήσει ή να μειώσει την ένταση της αίσθησης που συνοδεύει τις βασικές ρυθμίσεις και να προσαρμόσει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας απλά το ολοκαίνουργιο, βαθμονομημένο από 1-13, χειριστήριο που βρίσκεται στην οθόνη αφής του συστήματος multimedia OpenR. Είναι ακριβώς σαν να ρυθμίζεις την ένταση του ήχου. 

Οι αλλαγές στον κύκλο στροφής, όπου καθορίζεται και ο βαθμός ευελιξίας του νέου Austral, εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις που γίνονται στο επίπεδο έντασης. Με το 4CONTROL Advanced, οι πίσω τροχοί έχουν επίσης βελτιωθεί για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη νέα σειρά ρυθμίσεων, ενώ συμμετέχουν πλέον σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, στρέφοντας έως και 5 μοίρες.

Οι επιπλέον 1,5 μοίρες, σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές, σημαίνει ότι ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί σε μόλις 10,1 μέτρα.

Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στον ολοκαίνουργιο πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων της πλατφόρμας CMF-C/D, που καθιστά δυνατό τον έλεγχο της διαδρομής και της ευθυγράμμισης των τροχών του αυτοκινήτου. Ο άξονας ελέγχεται ιδανικά όταν συνδυάζεται με έναν νέο ενεργοποιητή διπλής εξόδου που αντικαθιστά τις κλασικές αντιστρεπτικές ράβδους που χρησιμοποιήθηκαν παλιότερα στα Laguna GT και Talisman.

Τα τεχνολογία, λοιπόν, στην εξυπηρέτηση του οδηγού, σε άνεση, ασφάλεια και οδηγική ευχαρίστηση.

Tags: