Χρησιμοποιώντας μόνο μαλακή γόμα έως το δεύτερο πιτ στοπ, οπότε άλλαξαν σε σκληρή, οι «ταύροι» έκαναν εύκολα το 1-2.
Όλα έχουν τη δική τους σημασία σε κάθε γκραν πρι της Formula 1 και η παραμικρή κίνηση μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη του αγώνα.
Για παράδειγμα, ο τρόπος αξιοποίησης των ελαστικών, φάνηκε καθοριστικής σημασίας, με τη Red Bull να ακολουθεί την τέλεια στρατηγική, όπως δήλωσε ο Μάριο Ιζολα, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli.
«Η στρατηγικές του αγώνα έπαιξαν μεγάλο ρόλο, όπως αναμενόταν στο πρώτο γκραν πρι της νέας σεζόν. Όλες οι ομάδες σταμάτησαν τουλάχιστον δύο φορές, αλλά είδαμε πολλές διαφορετικές επιλογές για το δεύτερο και το τρίτο stint. Το βασικό στοιχείο σήμερα ήταν το νέο P Zero White hard C1, το οποίο παρουσιάσαμε για φέτος. Λειτουργούσε ακριβώς όπως αναμενόταν. Το P Zero Red soft C3 έδειξε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, πιθανότατα επειδή επηρεάστηκε και από τη βελτίωση της πίστας. Συγχαρητήρια στη Red Bull για την επιλογή μιας μοναδικής στρατηγικής που τους βοήθησε να σφραγίσουν ένα-δύο, καθώς και στην Aston Martin, που ανέβηκε στο βάθρο», είπε χαρακτηριστικά ο Ιζολα.
Ο αγώνας από την σκοπιά των ελαστικών
Η Red Bull έφερε το 1-2 στο Μπαχρέιν, με Μάξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρες, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin ανέβηκε τρίτος στο βάθρο, χρησιμοποιώντας τα σκληρά ελαστικά στο δεύτερο stint .
Οι συνθήκες του αγώνα σήμερα ήταν πολύ παρόμοιες με αυτές στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, με θερμοκρασία 30 βαθμών Κελσίου στην πίστα και σχεδόν καθόλου αέρα.
Όλες οι ομάδες σταμάτησαν τουλάχιστον δύο φορές. Οι επιλογές ελαστικών διέφεραν για τα κεντρικά stints, αλλά η πλειονότητα των οδηγών τερμάτισε τον αγώνα με τη σκληρή γόμα. Τέσσερις ομάδες επωφελήθηκαν από το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (που προκλήθηκε από διακοπή στην εγκατάλειψη του Λεκλέρ) για να κάνουν ένα τρίτο πιτ στοπ για μαλακά ελαστικά. Ο Πιέρ Γκασλί της Alpine ήταν ο μόνος από αυτούς που σημείωσε πόντους, τερματίζοντας ένατος.
Η Red Bull και η Ferrari, που αγωνίζονταν για τις πρώτες θέσεις σε μεγάλο μέρος του αγώνα, επέλεξαν διαφορετικές στρατηγικές. Και οι δύο ομάδες ξεκίνησαν με μαλακά, χρησιμοποιημένα ελαστικά (όπως και η Aston Martin), όμως η Red Bull επέλεξε ξανά τα μαλακά ελαστικά για το δεύτερο stint, ενώ η Ferrari πήγε στα σκληρά. Στη συνέχεια, και οι δύο ομάδες επέλεξαν τα σκληρά στο δεύτερο πιτ στοπ, με τη Ferrari να μπαίνει στα πιτς λίγο νωρίτερα από τους αντιπάλους της.
12:16 - 06.03.2023
«Τα πήρε στο κρανίο» ο Βασό και ζητά έρευνα για την αστοχία του μοτέρ
Αγριεύουν τα πράγματα στη Ferrari και ο διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας ζητά πλήρη διαλεύκανση, τώρα!
Ο Γκιουάνου Ζου της Alfa Romeo έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα (1.33.996) με μαλακά ελαστικά, αλλά δεν κέρδισε επιπλέον πόντο καθώς βρέθηκε εκτός δεκάδας. Ο πιο γρήγορος γύρος με τα νέα σκληρά ελαστικά ήταν από τον Αλόνσο, ο οποίος έκανε 1.36.156.
Η εναλλακτική στρατηγική των υπολοίπων
Ο μόνος οδηγός που δεν έβαλε τα μαλακά ελαστικά για την εκκίνηση ήταν ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas, ο οποίος επέλεξε ένα νέο σετ σκληρών. Ο πρώτος οδηγός που σταμάτησε για αλλαγή ελαστικών ήταν ο Πιέρ Γκασλί (Alpine) που έβαλε σκληρά στους γύρους 9 και 25.
Η Red Bull ήταν η μόνη ομάδα που ολοκλήρωσε μια στρατηγική ελαστικών soft-soft-hard, με την Williams να κάνει κάτι παρόμοιο πριν κάνει μια επιπλέον στάση για μαλακά στον γύρο 40.
Η Aston Martin έτρεξε την ίδια στρατηγική με τους οδηγούς της Ferrari για τον Αλόνσο: πήγαινε από τα μαλακά στα σκληρά στον 14ο γύρο και μετά ολοκλήρωσε τον αγώνα με σκληρά, μετά από μια δεύτερη στάση. Ο Λάντο Νόρις της McLaren ήταν ο μοναδικός οδηγός που χρησιμοποίησε το P Zero Yellow medium C2.
Τι έπεται
Ο επόμενος αγώνας θα είναι το γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας από τις 17 έως τις 19 Μαρτίου, με τους οδηγούς να καλύπτουν 50 γύρους της πίστας πόλης, στους δρόμους της Τζέντα, μήκους 6,174 χιλιομέτρων, που εγκαινιάστηκε το 2021. Πριν από τότε, η Pirelli θα πραγματοποιήσει ένα τεστ εξέλιξης στην πίστα του Σακχίρ την επόμενη Τρίτη και Τετάρτη (7-8 Μαρτίου), με τη Ferrari να τρέχει για μία ημέρα και τις Alfa Romeo και AlphaTauri να τρέχουν και τις δύο ημέρες.