Μετά την Andretti Autosport, η Hitech αποτελεί τον επόμενο «γίγαντα» που θέλει να εισέλθει στο σπορ το 2026.
Αρκετές θα είναι οι αλλαγές στη Formula 1 από το 2026 και έπειτα. Η πρώτη και πιο σημαντική, αφορά τους κινητήρες, που θα γίνουν ακόμα πιο «πράσινοι» και η δεύτερη το ελεύθερο που έχουν κάποιες ομάδες να ανταγωνιστούν τους κορυφαίους. Μετά την Andretti Autosport που θέλει να ντεμπουτάρει στην F1 τότε, ακόμα μία εξέφρασε το ενδιαφέρον της να κάνει το ίδιο.
Πρόκειται για τη Hitech, που ανήκει στον Όλιβερ Όουκς και ιδρύθηκε το 2015. Είναι η τρίτη ομάδα με αυτό το όνομα, καθώς ο πρώην οδηγός έδωσε άδεια στον Ντέιβιντ Χέιλ να το χρησιμοποιήσει, δημιουργώντας τη Hitech Racing το 2003, προκειμένου να συμμετάσχει στη βρετανική Formula 3. Οι δύο άντρες γνωρίζονταν από το παγκόσμιο πρωτάθλημα καρτ. Η «δεύτερη» Hitech εμφανίστηκε στη βραζιλιάνικη F3, με τον Όουκς να επαναφέρει το όνομα στα ευρωπαϊκά... εδάφη, όταν ήταν 27 χρόνων.
09:14 - 28.06.2023
Γιατί ακύρωσαν τον Νεβίλ στο ράλι της Κένυας
Μολονότι ο Βέλγος τερμάτισε 8ος, ακυρώθηκε από τη FIA για παραβίαση κανονισμών.
Η ομάδα μετείχε στην F3 το 2015 στο τέλος της σεζόν και από τότε διατηρείται σε εγρήγορση και όχι μόνο αυτό, αλλά επεκτάθηκε και σε άλλα μηχανοκίνητα σπορ, όπως είναι η Formula Regional το 2018, οι Formula 2 και GB3 το 2020 και η Formula 4 πέρυσι. Αν, σε περίπτωση καταφέρει να πάρει την άδεια να «τρέξει» στην F1, τότε θα αποτελεί τη μοναδική ομάδα παγκοσμίως που θα έχει αυτοκίνητα σε όλες τις κατηγορίες μονοθεσίων, από την F1 έως και την F4.
Αυτή τη στιγμή η Hitech διαθέτει οδηγούς από τις Red Bull, Alpine και Williams, μετέχοντας ως θεσμός υποστήριξης της F1 σε 13 φετινούς αγώνες, οι οποίοι θα ήταν 14, αν δεν είχε αναβληθεί το γκραν πρι της Ίμολα. Άρα, η ομάδα έχει εμπειρία από μηχανοκίνητο αθλητισμό, γνωρίζει πράγματα και καταστάσεις, αλλά το θέμα είναι αν καταφέρει να πάρει την έγκριση της FIA.
Στην F2, η Hitech έχει κερδίσει 10 αγώνες και 21 βάθρα σε 3,5 σεζόν. Στο πρωτάθλημα FIA F3 έχει 12 νίκες και 15 βάθρα, ενώ αξίζει να τονιστεί πως με τα χρώματά της έχουν αγωνιστεί κατά το παρελθόν, ο νυν οδηγός της Mercedes, Τζορτζ Ράσελ, ο πρωταθλητής στο IndyCar, Άλεξ Παλού, ο διεκδικητής του τίτλου στη Super Formula, Λίαμ Λόσον, οι ανερχόμενοι αστέρες στο IndyCar, Μάρκους Άρμστρονγκ και Ρίνους Φι Κέι, συν τον Τζέικ Χιούζ της McLaren στο πρωτάθλημα Formula E και τον Νταν Τίκτουμ.
Το θέμα με τη Hitech είναι πως στα πρωταθλήματα που έχει συμμετάσχει, θυμίζουν τύπου ενιαίο, έχοντας το ίδιο σασί και κινητήρα, όλοι. Στη Formula 1, όμως, όλα αλλάζουν. Εκεί θα πρέπει να έχεις πλήθος ανθρώπων να σε βοηθήσουν, δικό σου σασί και κινητήρα. Βέβαια, στη δεύτερη περίπτωση αρκεί μια συνεργασία με έναν κατασκευαστή και όλα λύνονται.
Στην προσπάθειά του να αποκομίσει εμπειρίες και να αυξήσει τις πιθανότητές του να μπει στη Formula 1, ο Όουκς έχει μια ομάδα που ονομάζεται «Hitech 26» και αποτελείται από ένα γκρουπ ανθρώπων που «τρέχουν» το πρόγραμμα. Αρκετοί είναι εκείνοι που άφησαν τη Red Bull για τη Hitech, αλλά δεν το έκαναν τώρα, καθώς εργάζονται πάνω στο πρότζεκτ εδώ και 13 μήνες. Συμπεριλαμβάνονται αεροδυναμιστές, σχεδιαστές, ειδικοί για την αεροδυναμική σήραγγα, εξπέρ CFD και επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης.
Με το που έγινε γνωστό πως η Hitech θέλει να μπει στο κόλπο της Formula 1, επιβεβαιώθηκε πως δεν ανήκει εξ ολοκλήρου στον Όουκς, αφού το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών το πήρε στην κατοχή του ο δισεκατομμυριούχος Βλάντιμιρ Κιμ από το Καζακστάν. Αυτός ασχολείται με εξορύξεις.
Η Hitech δεν ανακοίνωσε τι κινητήρα θα έχει στην πλάτη του το μονοθέσιο. Όμως, ο Όουκς έχει αρκετές γνωριμίες, είναι ιδιαίτερα κοντά με τον σύμβουλο της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, με τη σχέση αυτή να έχει αρχίσει όταν ο πρώτος αγωνιζόταν στις ακαδημίες της Red Bull στα τέλη της 10ετίας του 2000. Έχοντας περάσει δύο χρόνια στη Formula BMW και τη Formula Renault 2.0 με μόλις μία νίκη στο ενεργητικό του, έχασε τη στήριξη που είχε από τους «ταύρους». Το 2010 μετείχε στο GP3, αλλά δίχως να μπορέσει να κατακτήσει ούτε έναν πόντο, αναγκάστηκε να σταματήσει.
Το ποσό που χρειάζεται για να εισέλθει στη Formula 1, αγγίζει τα 182.468.000 ευρώ!