Η συνεργασία της Honda με τη Red Bull ολοκληρώνεται το 2025, όμως οι νέοι κανονισμοί κρατούν τους Ιάπωνες στο σπορ.
Δεν αποχωρίζεται η Honda τη Formula 1 με την οποία έχει τεράστιες επιτυχίες. Μπορεί η συνεργασία της με τη Red Bull να ολοκληρώνεται το 2025, ωστόσο αποφάσισε να παραμείνει στο σπορ από το 2026, αλλά ως προμηθευτής μονάδων ισχύος για την Aston Martin.
Εν μέσω των νέων προκλήσεων της F1, η Honda θα βελτιώσει τις τεχνολογίες στους ηλεκτροκινητήρες και τις μπαταρίες της και θα τις προωθήσει σε μαζική παραγωγή.
17:15 - 24.05.2023
Φιζικέλα: «Ο Αλόνσο με το σωστό μονοθέσιο μπορεί να κερδίσει ακόμη ένα πρωτάθλημα»
Ο πρώην οδηγός της Formula 1 Τζανκάρλο Φιζικέλα μίλησε για τον Φερνάντο Αλόνσο, αλλά επίσης αναφέρθηκε και στην εκπληκτική πορεία της Aston Martin.
Με στόχο την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας ως το 2030, από το 2026, η F1 θα εφαρμόσει νέους κανονισμούς με αναλογία μέγιστης ισχύος κινητήρα/ηλεκτροκινητήρα 50/50. Αυτό σημαίνει μια σημαντική αύξηση στην ανάπτυξη της ηλεκτρικής ισχύος σε σύγκριση με την τρέχουσα αναλογία, ενώ απαιτείται επίσης η χρήση ενός 100% βιώσιμου καυσίμου.
Συγκεκριμένα, οι κανονισμοί του 2026 απαιτούν μείωση της ισχύος του κινητήρα, ενώ παράλληλα τριπλασιάζεται η ισχύς του συστήματος ανάκτησης ενέργειας (ERS), το οποίο ανακτά κινητική ενέργεια σε συγκεκριμένες καταστάσεις, όπως το φρενάρισμα, και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μέγιστη παραγωγή ισχύος που θα είναι περίπου ισοδύναμη μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα.
Οι εν λόγω αλλαγές στους κανονισμούς των μονάδων ισχύος της F1 συνάδουν με τη κατεύθυνση που ακολουθεί η Honda προς την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας. Δουλεύοντας με αυτούς τους κανονισμούς, η Honda θα ωφεληθεί σημαντικά καθώς ανοίγονται νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι, η Honda αποφάσισε να αποδεχτεί τη νέα πρόκληση συμμετοχής στους αγώνες της F1.
Η ιστορία της Honda στην F1
1964 - 1968. Η Honda συμμετείχε ως υπεύθυνη ομάδα τόσο για τον κινητήρα όσο και για το πλαίσιο, σημειώνοντας την πρώτη νίκη της στο γκραν πρι του Μεξικού το 1965.
1987. Κέρδισε και τους δύο τίτλους του Πρωταθλήματος Οδηγών & Κατασκευαστών.
1988, αλλά επίσης και τους δύο τίτλους του Πρωταθλήματος Οδηγών & Κατασκευαστών για τέσσερις συνεχείς χρονιές ως McLaren Honda.
2000 - 2005. Συμμετείχε ως προμηθευτής κινητήρων στη ΒΑR Honda εξελίσσοντας επίσης από κοινού το πλαίσιο του μονοθεσίου της 2006 - 2008. Ωστόσο συμμετείχε ως υπεύθυνη ομάδα για τον κινητήρα και το πλαίσιο.
2015 - 2017. Ήταν προμηθευτής της ομάδας της McLaren.
2018. Ξεκίνησε να προμηθεύει με μονάδες ισχύος την Toro Rosso (σήμερα, Scuderia Alpha Tauri)
2019. Ξεκίνησε να προμηθεύει με μονάδες ισχύος τη Red Bull Racing.
2021. Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε τον τίτλο του Πρωταθλήματος Οδηγών για τη Red Bull Racing Honda. Η Honda ολοκλήρωσε τη συμμετοχή της στη F1.
2022. Η Honda Racing Corporation ξεκίνησε να παρέχει τεχνική υποστήριξη στην Red Bull Powertrains. Η Red Bull Racing και Φερστάπεν κέρδισαν και τους δύο τίτλους, Οδηγών και Κατασκευαστών. Θα συνεχίζει να υποστηρίζει τη Red Bull έως το 2025.