Ο παγκόσμιος πρωταθλητής πρώτευσε στην FP3 στο Μόντρεαλ, αφήνοντας εκ νέου το στίγμα του - Ατύχημα με τον Σάινθ που κατέστρεψε τη Ferrari του.
Σε πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες οδήγησαν οι «πιλότοι» της Formula 1 στον Καναδά κατά τη διάρκεια της FP3, καθώς το νερό εμπόδιζε τις προσπάθειές τους. Παρόλα αυτά, η... λογική επανήλθε στα φυσιολογικά της επίπεδα, με τον Μαξ Φερστάπεν να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο, αφήνοντας πίσω του τον δεύτερο Λεκλέρ, τον τρίτο Αλόνσο, τον πέμπτο Σάινθ, τον 10ο Χάμιλτον, τον 15ο Ράσελ και τον 17ο Πέρες. Κόκκινη σημαία υψώθηκε για το σοβαρό ατύχημα του Κάρλος Σάινθ, που δεν συνέχισε την προσπάθειά του, με τους μηχανικούς να ανησυχούν μήπως υπέστη κάποια σοβαρή ζημιά το κιβώτιο. Όσον αφορά στον Νίκο Χούλκενμπεργκ, άλλαξε το μοτέρ του μετά την ατυχία της Παρασκευής, αλλά δεν θα πάρει κάποια ποινή, αφού δεν έχει ξεπεράσει το όριο μονάδων που επιτρέπεται.
10:52 - 17.06.2023
Δεν πήραν τα μυαλά αέρα στη Mercedes για το 1-2 στις δοκιμές του Καναδά
Οι οδηγοί της γερμανικής μάρκας ήταν οι ταχύτεροι χθες στο Μόντρεαλ, όμως αισθάνονται ότι θέλει δουλειά ακόμα.
Η πίστα ήταν πάρα πολύ βρεγμένη και όλοι οι οδηγοί επέλεξαν αρχικά να τοποθετήσουν τα βρόχινα ελαστικά. Η ορατότητα επίσης ήταν κακή και «βαρύς» ο ουρανός, που τους δυσκόλεψαν κι άλλο. Ήταν λογικό πως αυτές οι συνθήκες θα έφερναν μερικές εκπλήξεις, αφού οι χρόνοι θα μειώνονταν όσο περνούσε η ώρα, επειδή τα ελαστικά θα απομάκρυναν το νερό από την άσφαλτο. Αυτός ήταν και ο λόγος που στην κορυφή των χρόνων είχαμε πολλές εναλλαγές, καθώς την καλύτερη επίδοση σημείωσαν κατά περιόδους οι Αλόνσο, Οκόν, Χούλκενμπεργκ, Τσουνόντα, Πέρες, Γκασλί, Φερστάπεν, Μπότας, Σάινθ και Λεκλέρ κατά τα πρώτα περίπου 20 λεπτά της FP3.
Χάμιλτον και Ράσελ είχαν απομακρυνθεί πολύ από την κορυφή, αλλά τον δικό τους γύρο τον είχαν ολοκληρώσει με τα βρόχινα ελαστικά και όχι με τα ενδιάμεσα, όπως οι περισσότεροι, καθώς όπως προαναφέρθηκε, όσο προχωρούσε η ώρα, άλλο τόσο στέγνωνε η πίστα. Οι περισσότεροι οδηγοί είχαν τις στιγμές τους, όπως κάποια τε-τα-κε με τον Τσουνόντα και μικρά λάθη των Πέρες και Αλόνσο, αλλά κάτι τέτοιο ήταν λογικό, αφού τα αυτοκίνητα δεν πατούσαν καλά στο βρεγμένο οδόστρωμα και σπίνιαραν σχεδόν συνεχώς, ιδιαίτερα στις χαμηλές σχέσεις, όπου η επιτάχυνση είναι αυξημένη.
Ο Φερστάπεν άφησε δεύτερο τον Λεκλέρ, σημειώνοντας χρόνο 1:24.480 και η κόκκινη σημαία βγήκε σχεδόν ακριβώς με τη συμπλήρωση των 30 λεπτών, όταν ο Σάινθ έχασε τον έλεγχο της Ferrari του, καταστρέφοντας μεγάλο μέρος της, όπως την εμπρός και την πίσω πτέρυγα. Το συμβάν έλαβε χώρα στην πρώτη στροφή και οι μηχανικοί σαφώς θα έχουν πολλή δουλειά για να επαναφέρουν την SF-23 του Ισπανού στην καλύτερη δυνατή κατάσταση ενόψει κατατακτήριων.
Το στιγμή του ατυχήματος, η πρώτη 10άδα απαρτιζόταν από τους Φερστάπεν, Σάινθ, Λεκλέρ, Πέρες, Νόρις, Χούλκενμπεργκ, Τσουνόντα, Ράσελ, Οκόν και Μπότας. Ο Χάμιλτον ήταν 16ος. Με την «επανεκκίνηση» να δίνεται μετά από περίπου εννέα λεπτά, ο Ράσελ έκανε την πέμπτη καλύτερη επίδοση, γεγονός που δεν πτόησε φυσικά καθόλου τον Φερστάπεν, που με 1:24.182, 1:23.154 και 1:23.106 κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του, έστω και αν ο Λεκλέρ βρέθηκε πάρα πολύ κοντά του, περίπου 0,2 δευτερόλεπτα. Στα αξιοσημείωτα, το πρόβλημα που αντιμετώπισε με τον δεξί καθρέπτη του ο Μπότας, που αναγκαζόταν να τον κρατάει με το χέρι του ενώ οδηγούσε. Ως εκ τούτου, μπήκε στα πιτ για να τον φτιάξουν οι μηχανικοί του, αφού υπήρχε κίνδυνος να φύγει από τη θέση του.
Η βροχή εντάθηκε στη συνέχεια και πολλοί οδηγοί μπήκαν στα πιτ είτε για αλλαγή ελαστικών, όπως ο Λεκλέρ είτε για να σταματήσουν τις προσπάθειές τους, όπως οι περισσότεροι. Έτσι, οι χρόνοι δεν άλλαξαν - ήταν αδύνατο να γίνει αυτό - με την πρώτη 10άδα να αφορά κατά σειρά τους Φερστάπεν, Λεκλέρ, Αλόνσο, Μάγκνουσεν, Σάινθ, Γκασλί, Στρολ, Τσουνόντα, Μπότας και Χάμιλτον.
Οι κατατακτήριες δοκιμές για το γκραν πρι του Καναδά αρχίζουν στις 23:00 ώρα Ελλάδας.