Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, κι έπειτα από το επεισοδιακό γκραν πρι της Αυστραλίας, η F1 επιστρέφει στη δράση.
Ας σας έλειψε η ένταση της Formula 1, ετοιμαστείτε να αποζημιωθείτε με ένα γεμάτο τριήμερο, από την Παρασκευή έως και την Κυριακή. Με λιγότερες δοκιμές, περισσότερες κατατακτήριες και δύο αγώνες, καθώς εισάγεται το πρώτο Sprint Race της χρονιάς στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, και μάλιστα με νέα μορφή, αναμένεται πλούσια δράση.
15:15 - 26.04.2023
Ο Χάμιλτον έτοιμος για το… διάστημα (vid)
Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 βάζει ένα ακόμα στόχο – όνειρο.
Ιστορία
Το Μπακού προστέθηκε στο καλεντάρι της F1 το 2016 ως το «ευρωπαϊκό γκραν πρι», και 8ο από τα 21 της χρονιάς, με τον Νίκο Ρόσμπεργκ να κατακτά την πρώτη θέση οδηγώντας Mercedes. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Σεμπαστιάν Φέτελ με Ferrari και ο Σέρχιο Πέρες με Force India. Το 2017 το γκραν πρι ήταν στο πρόγραμμα ως Αζερμπαϊτζάν, με νικητή τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και τη Red Bull, το 22018 κέρδισε ο Λιούις Χάμιλτον με Mercedes, το 2019 ο Βάλτερι Μπότας με ίδιο αυτοκίνητο, το 2020 σε ένα κουτσουρεμένο πρωτάθλημα με 17 αγώνες, λόγω της πανδημίας, γκραν πρι στο Μπακού δεν έγινε, όμως επέστρεψε στο πρόγραμμα το 2021 με τον Σέρχιο Πέρες και τη Red Bull αυτή τη φορά, να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Πέρυσι, ήρθε η σειρά του Μαξ Φερστάπεν με Red Bull να κερδίσει και όπως διαπιστώνουμε, ουδείς οδηγός έχει δύο νίκες στο Μπακού, αλλά η Red Bull έχει τρεις.
Sprint Race – λιγότερες δοκιμές, περισσότερος αγώνας
Στο Μπακού θα έχουμε το πρώτο από τα έξι Sprint Race αυτή τη σεζόν και μάλιστα για πρώτη φορά εκεί. Τα Sprint Race εγκαινιάστηκαν στο σπορ το 2021. Φέτος, με αρχή τον αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν, η διαδικασία αλλάζει. Την Παρασκευή θα έχουμε μια περίοδο ελεύθερων δοκιμών, το πρωί και το μεσημέρι τις κατατακτήριες δοκιμές που θα καθορίζουν το γκριντ για την Κυριακή. Το Σάββατο το πρωί θα γίνει το Sprint Shootout, μια διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών για τη σειρά εκκίνησης του Sprint Race των 100 χιλιομέτρων. Αυτή η διαδικασία έχει τρία τμήματα SQ1, SQ2 και SQ3, διάρκειας 12, 10 και 8 λεπτών, αντίστοιχα, με τη μορφή των κατατακτήριων δοκιμών του αγώνα της Κυριακής και ως εκ τούτου ακυρώνεται η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών. Στην SQ1 και SQ2 οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν τη μέση γόμα της Pirelli, ενώ στην SQ3 τη μαλακή. Οι βαθμοί στον Sprint Race παραμένουν οι ίδιοι (8-7-6-5-4-3-2-1) για τους οκτώ πρώτους οδηγούς, ενώ οι ποινές καθορίζονται πλέον ως εξής: κάθε ποινή που επιβάλλεται στην FP1, θα εκτίεται στον αγώνα, κάθε ποινή που επιβάλλεται στο Sprint Shootout, θα εκτίεται στον Sprint Race και κάθε ποινή που επιβάλλεται στον Sprint Race, θα εκτίεται στον αγώνα. Επίσης, το DRS θα ενεργοποιηθεί πλέον μετά από έναν γύρο πράσινης σημαίας στο Sprint Race.
Προσπέρασμα
Είναι σχετικά εύκολο εδώ, με το DRS να παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό το σιρκουί. Μετά τις στροφές 1 και 3 έχουμε δύο μεγάλες ζώνες DRS, όπου ευνοούνται οι προσπεράσεις, όμως δεν είναι απίθανο ορισμένοι οδηγοί να… βουτήξουν στα φρένα και σε πιο στενά σημεία, πριν από στροφές.
Το πρώτο τμήμα του σιρκουί περιλαμβάνει πολλές στροφές 90 μοιρών, αλλά η πιο κρίσιμη από αυτές είναι η 2η στροφή, πριν την πρώτη μεγάλη ευθεία κι όποιος δεν προσέξει σε όλες αυτές τις στροφές, οι τοίχοι είναι έτοιμοι να τιμωρήσουν αυτόν που θα κάνει λάθος.
Οι στροφές 8 έως 11 αποτελούν το διάσημο τμήμα του Κάστρου. Η στροφή 16 είναι μια αριστερόστροφη 90 μοιρών και, ενώ ο τοίχος στην έξοδο είναι πίσω από την πίστα, υπάρχει ένα μεγάλο κράσπεδο που μπορεί να αποσταθεροποιήσει το αυτοκίνητο. Η στροφή προηγείται ενός από τα μεγαλύτερα τμήματα του σιρκουί, με τέρμα το γκάζι.
Διακοπή αγώνα
Επειδή αναφερόμαστε σε αγώνα στους δρόμους της πόλης, να περιμένουμε κάποια μορφή διακοπής στον αγώνα. Στους έξι αγώνες που διεξήχθησαν στο Μπακού, υπήρξαν επτά αυτοκίνητα ασφαλείας, δύο κόκκινες σημαίες και τρία εικονικά αυτοκίνητα ασφαλείας. Η στρατηγική μπορεί να επηρεαστεί από το πότε συμβαίνουν αυτά τα γεγονότα, ενώ από πλευράς ελαστικών θα κάνει την εμφάνισή της η πιο μαλακή σύνθεση της σειράς της Pirelli, η C5.
Ο καιρός
Ενώ το Αζερμπαϊτζάν αναφέρεται ιστορικά ως «Γη της Φωτιάς», το ίδιο το Μπακού είναι ανεπίσημα η «Πόλη των Ανέμων». Η βροχή δεν επηρέασε ποτέ τις διαδικασίες στο Baku City Circuit, αλλά ο άνεμος παίζει τον ρόλο του.
Μεγάλα κτίρια περιβάλλουν το σιρκουί και τα δέντρα μπορούν να αφήσουν φύλλα ή ακόμα και κλαδιά στην πίστα όταν θεριεύει ο άνεμος. Μια μεγάλη ριπή μπορεί να ταρακουνήσει ένα αυτοκίνητο και με τους τοίχους να παραμονεύουν. Η ταχύτητα και η κατεύθυνση του ανέμου μπορούν επίσης να επηρεάσουν δραστικά το φαινόμενο DRS και τις αποστάσεις πέδησης στις στροφές 1 και 3.