Ο Κάρλος Σάινθ χαρακτήρισε τον υποβιβασμό του στην τελική κατάταξη στο γκραν πρι της Αυστραλίας στη Formula 1, ως την πιο άδικη ποινή που έχει δεχτεί ποτέ στη ζωή του και θέλει να το συζητήσει με τους αγωνοδίκες της FIA.
Ο οδηγός της Ferrari, Κάρλος Σάινθ μπλέχτηκε με τον Φερνάντο Αλόνσο στη δεύτερη επανεκκίνηση του χαοτικού γκραν πρι της Αυστραλίας, στέλνοντας τον συμπατριώτη του Ισπανό στον τοίχο στη στροφή 2 πριν από την τρίτη κόκκινη σημαία.
Εξαιτίας των τελικών αποφάσεων επανεκκίνησης της FIA, ο Σάινθ παρατάχθηκε για τον τελευταίο γύρο στην τέταρτη θέση, αλλά του δόθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για το περιστατικό, οπότε όταν ο αγώνας τελείωσε, υπό συνθήκες αυτοκινήτου ασφαλείας, έπεσε στη 12η θέση, όταν εφαρμόστηκε η ποινή.
Ένας θυμωμένος Σάινθ θέλησε να επανεξετάσει την ποινή με τους αγωνοδίκες, δηλώνοντας μέσω του team radio: «Όχι, αυτό είναι απαράδεκτο! Πρέπει να περιμένουν μέχρι το τέλος του αγώνα για να συζητήσουν μαζί μου».
Ο 28χρονος αργότερα ένιωσε ότι έπρεπε να δει τους αγωνοδίκες για να μιλήσει για το περιστατικό και την ποινή πριν δώσει την πλήρη άποψή του για αυτό.
«Νομίζω ότι είναι η πιο άδικη ποινή που έχω δει ποτέ στη ζωή μου», είπε μετά τον αγώνα του Άλμπερτ Παρκ. «Πριν σας μιλήσω και πω πραγματικά άσχημα πράγματα ή κακές λέξεις, θα προτιμούσα να επιστρέψω στους αγωνοδίκες, να συζητήσω μαζί τους και ίσως μπορώ να επιστρέψω και να μιλήσω ξανά. Επειδή αυτή τη στιγμή ειλικρινά δεν μπορώ να το κάνω, νομίζω ότι είναι πολύ άδικο και δεν αισθάνομαι καλά να μιλήσω».
Στον τελευταίο αγώνα στη Σαουδική Αραβία, οι αγωνοδίκες δέχτηκαν πιέσεις επειδή έδωσαν στον Αλόνσο ποινή μετά τον αγώνα, η οποία άλλαξε τη σειρά, προωθώντας τον Τζορτζ Ράσελ στο βάθρο, για να αντιστραφεί η ποινή κατά την επανεξέταση.
18:11 - 02.04.2023
Ο Οκόν καταγγέλλει τα «αυτοκτονικά» πρότυπα οδήγησης της Formula 1, μετά την σύγκρουσή του στην επανεκκίνηση του αγώνα
Ο Εστεμπάν Οκόν λέει ότι η σύγκρουση του στο Αυστραλιανό Γκραν Πρι του 2023 θα μπορούσε να είχε προκληθεί από οποιονδήποτε «αυτοκτονικό» οδηγό της Formula 1 παρά από τον team-mate του στην Alpine, Πιερ Γκασλί.
«Η απογοήτευσή μου είναι περισσότερο ότι πήραν μια απόφαση πριν από το τέλος, πριν ακούσουν, με έναν γύρο πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Θα ήταν λογικό να περιμένουμε τις ακροάσεις και να συζητήσουμε ακριβώς τι σκέφτονταν και τι βλέπουν. Δεν επρόκειτο να αλλάξει καθόλου το βάθρο, δεν ήταν σπουδαίο».
Στον Σάινθ επιβλήθηκαν επίσης δύο βαθμοί ποινής στην άδειά του, αφού οι αγωνοδίκες διαπίστωσαν ότι ήταν εξ ολοκλήρου υπεύθυνος για τη σύγκρουση.
«Το αυτοκίνητο 14 ήταν σημαντικά μπροστά από το αυτοκίνητο 55 στην πρώτη στροφή και παρόλα αυτά το αυτοκίνητο 55 κατευθύνθηκε πάνω στο αυτοκίνητο 14, με αποτέλεσμα να περιστραφεί και να εγκαταλείψει την πίστα», ανέφερε το έγγραφο των αγωνοδικών.
«Για την αποφυγή αμφιβολιών, λάβαμε υπόψη το γεγονός ότι αυτή η σύγκρουση έλαβε χώρα στον πρώτο γύρο της επανεκκίνησης, όταν, κατά συνθήκη, οι αγωνοδίκες θα είχαν συνήθως μια πιο επιεική άποψη για τα περιστατικά. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρά το γεγονός ότι ήταν το ισοδύναμο ενός περιστατικού πρώτου γύρου, θεωρήσαμε ότι υπήρχε αρκετό κενό για το μονοθέσιο 55 να λάβει μέτρα για να αποφύγει τη σύγκρουση και δεν το έκανε».
Η ποινή του Σάινθ άφησε τη Ferrari χωρίς βαθμούς το Σαββατοκύριακο. Ο team mate του Ισπανού, Σαρλ Λεκλέρ εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο μετά από σύγκρουση με την άλλη Aston Martin του Λανς Στρολ στη στροφή 3, η οποία κρίθηκε ως αγωνιστικό περιστατικό.
Το αποτέλεσμα αφήνει τον Ιταλό κατασκευαστή πίσω στην τέταρτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1 και ήδη 97 βαθμούς πίσω από την πρωτοπόρο Red Bull μετά από τρεις αγώνες.