«Καθάρισε» άνετα και στο Μόντρεαλ ο Μαξ Φερστάπεν – 6η νίκη σε 8 γκραν πρι

Ακάθεκτος ο Μαξ Φερστάπεν και φέτος

i

©redbullcontentpool.com/

«Καθάρισε» άνετα και στο Μόντρεαλ ο Μαξ Φερστάπεν – 6η νίκη σε 8 γκραν πρι

Δημήτρης Μπαλής • 22:36 - 18.06.2023 / Ανανεώθηκε: 15:29 - 14.08.2024

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull έδειξε και στον Καναδά ότι βρίσκεται σε διαφορετικό μήκος κύματος από όλους τους άλλους οδηγούς.

Ηταν η 6η φετινή νίκη του Μαξ Φερστάπεν σε 8 γκραν πρι. Ο Ολλανδός ξεκινώντας με τη Red Bull από την πολ ποζίσιον έφυγε σαν σίφουνας μπροστά και «μην τον είδατε τον Παναγή από τα Μέγαρα»…

Ο Φερστάπεν δείχνει ότι θα τελειώσει το πρωτάθλημα νωρίς, κι ας μην έχουμε φθάσει καν στα μισά, ειδικά επειδή οι αντίπαλοί του δεν είναι ικανοί να τον απειλήσουν. Ισως αν η Aston Martin και η Mercedes βελτιωθούν ακόμα περισσότερο, ίσως να τον απειλήσουν. Για τη Ferrari έχουμε καιρό ακόμα να τα πούμε.

Για τη δεύτερη θέση έγινε μεγάλη μάχη ανάμεσα σε Αλόνσο και Χάμιλτον. Ο Ισπανός που ξεκίνησε δεύτερος προσπεράστηκε από τον Βρετανό στην πρώτη στροφή του αγώνα, όμως ο Αλόνσο ξαναπέρασε στον 23ο γύρο και παρά την κατά διαστήματα πίεση, ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί.

Οι δύο Ferrari για μία ακόμα φορά έμειναν εκτός νυμφώνος, ενώ από την ενδοεπικοινωνία έδωσαν ξεκάθαρη οδηγία να μην προσπαθήσει να περάσει ο Σάινθ τον Λεκλέρ!

Οι καιρικές συνθήκες σήμερα ήταν πολύ καλές στην πίστα Ζιλ Βιλνέβ του Μόντρεαλ.

Με την εκκίνηση ο Φερστάπεν έφυγε ξεκάθαρα μπροστά και δεν απειλήθηκε από τον Αλόνσο που ξεκίνησε δεύτερος, αλλά ο Ισπανός όχι μόνο απειλήθηκε από τον Χάμιλτον, αλλά ο Βρετανός τον προσπέρασε στην πρώτη στροφή. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει αμέσως μετά και ο Ράσελ με τη δεύτερη Mercedes, χωρίς επιτυχία και ενώ τα δύο μονοθέσια ήταν πλάι πλάι.

Ο Πέρες από την 12η θέση, πέρασε τον Σάινθ, όμως ο Ισπανός με τη Ferrari ανέκτησε τη θέση του και άφησε πίσω τη Red Bull, ενώ ο Λεκλέρ με την άλλη Ferrari ανέβηκε 9ος περνώντας τη Williams του Αλμπον, ενώ προσπαθούσε να περάσει και τη McLaren του Νόρις.

Στο 6ο από τους 70 γύρους, ο Φερστάπεν είχε στα 2 δευτ. απόσταση τον Χάμιλτον, ο οποίος ένιωθε στον… σβέρκο του τον Αλόνσο που ήθελε να εκμεταλλευτεί το ανοικτό DRS και να περάσει. Ο Ράσελ ήταν κι αυτός κοντά και από εκεί και πέρα οι Οκόν και Πιάστρι που κέρδισαν από μια θέση, περνώντας Χούλκενμπεργκ και Νόρις, απείχαν αρκετά από τους πρώτους τέσσερις.

Στον 8ο γύρο είχαν εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας εξαιτίας της εγκατάλειψης του Σάρτζεντ με τη Williams, η οποία κάπνιζε.

Σε μια πίστα που οι προσπεράσεις δεν είναι εύκολη υπόθεση, ήταν ξεκάθαρο ότι πιο γρήγορα μονοθέσια, όπως οι δύο Ferrari αλλά και η Red Bull του Πέρες, δεν ήταν εύκολο να περάσουν πιο αργά μονοθέσια κι έτσι έμεναν πολύ πίσω.

Εν τω μεταξύ ο Φερστάπεν άνοιγε τη διαφορά από τον Χάμιλτον που κρατούσε καλά τη θέση του από τον Αλόνσο που είχε στα δύο το μυαλό του: πώς να πλησιάσει και να περάσει τον Χάμιλτον, αλλά και να μην κάνει λάθος και τον περάσει ο Ράσελ.

Οι κακές θέσεις εκκίνησης των δύο Ferrari και του Πέρες με τη Red Bull έκαναν πολύ μεγαλύτερη ζημιά, διότι δεν μπορούσαν να περάσουν με όποιο τρόπο κι αν επιχειρούσαν.

Στον 12ο γύρο καταστράφηκε ο αγώνας του Ράσελ όταν χτύπησε σε τοίχο και έπαθε κλατάρισμα. Η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας οδήγησε Φερστάπεν, Αλόνσο και Χάμιλτον στα πιτς να αλλάξουν ελαστικά και στη γραμμή των πιτς παραλίγο να συγκρουστούν Χάμιλτον και Αλόνσο (το περιστατικό θα ελεγχόταν από τους αγωνοδίκες). Εν των μεταξύ ο Ράσελ άλλαξε ελαστικό, όμως έμεινε αρκετή ώρα στα πιτς διότι οι μηχανικοί έλεγξαν την ανάρτηση. Ο Ράσελ ήταν ήδη τελευταίος.

Πάντως, η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας ευνόησε Λεκλέρ, Σάινθ και Πέρες που κέρδισαν θέσεις και βρέθηκαν στο 4-5-6, χωρίς να έχουν κάνει πιτ στοπ –για να κερδίσουν θέσεις ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική- πίσω από Φερστάπεν, Χάμιλτον και Αλόνσο.

Στον 16ο γύρο ο αγώνας με την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας ξεκινούσε σχεδόν από την αρχή, με άλλες θέσεις όμως. Ο Φερστάπεν έπαιξε το παιχνίδι του στο σικέιν και επιτάχυνε, χωρίς να συμβεί κάποια προσπέραση.

Στον 22ο γύρο ο Αλόνσο κατάφερε να περάσει τον Χάμιλτον και επανέφερε την κατάσταση όπως ήταν με τις θέσεις στο γκριντ. Λίγο αργότερα από τα πιτς της Ferrari έλεγαν στον Λεκλέρ να πιέσει μήπως φθάσει τον Χάμιλτον και ότι δεν θα του επιτεθεί ο Σάινθ (!) βάζοντας μια τάξη για μη κόντρα των δύο Ferrari.

Στον 36ο γύρο έγινε ένα απίστευτο περιστατικό, όταν Μάγκνουσεν και Ντε Βρις μονομάχησαν και βγήκαν και οι δύο εκτός δρόμου, σε παράδρομο!

Στη Ferrari ετοιμάζονταν για αλλαγές ελαστικών, ενώ ο Φερστάπεν οδηγούσε απτόητος με 5 δευτ. διαφορά από τον Αλόνσο που ήταν 4,1 δευτ. μπροστά από τον Χάμιλτον. Ο Σάινθ με την αλλαγή ελαστικών βγήκε και πάλι πίσω από τον Λεκλέρ που όταν μπήκ στα πιτς βγήκε και πάλι μπροστά από τον Σάινθ.

Στον 41ο γύρο ο Χάμιλτον αλλάζοντας ελαστικά για δεύτερη φορά, φαινόταν ότι θα πήγαινε μέχρι το τέλος. Στα πιτς και ο Αλόνσο, όμως βγήκε πάλι μπροστά από τον Χάμιλτον. Στον επόμενο γύρο άλλαξε ελαστικά και ο Φερστάπεν, βγαίνοντας πάλι επικεφαλής.

Καμία αλλαγή έπειτα από τα πιτ στοπ: Φερστάπεν, Αλόνσο, Χάμιλτον, Λεκλέρ, Σάινθ, Πέρες. Ο Ράσελ προσπαθώντας να διορθώσει το λάθος του από τελευταίος ανέβηκε 8ος όμως εγκατέλειψε στον 55ο γύρο.

Οι διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς μπροστά ήταν χαοτικές και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα είχαμε αλλαγές έως τον τερματισμό, στον 70ό γύρο. Μόνο ο Χάμιλτον έδειχνε να απειλεί τον Αλόνσο. Ηταν η μάχη για τη δεύτερη θέση. Τελικά η κατάσταση δεν άλλαξε.

Στη βαθμολογία Οδηγών: Φερστάπεν 195, Πέρες 126, Αλόνσο 117, Χάμιλτον 102, Σάινθ 68. Στη βαθμολογία κατασκευαστών: Red Bull 321, Mercedes 167, Aston Martin 154, Ferrari 122, Alpine 44.

Επόμενο γκραν πρι στην Αυστρία στις 2 Ιουλίου.

Tags: