Κι όμως, στη Red Bull κάτι φοβούνται…

Κυρίαρχη μέχρι στιγμής η Red Bull

i

©Getty Images Red Bull Content Pool

Κι όμως, στη Red Bull κάτι φοβούνται…

Δημήτρης Μπαλής • 12:55 - 24.04.2023 / Ανανεώθηκε: 16:53 - 14.08.2024

Όσο κυρίαρχη και αν έχει εμφανιστεί στους πρώτους αγώνες της σεζόν η Red Bull, υπάρχει ένας τομέας που έχει εντοπιστεί αδυναμία.

Το φετινό μονοθέσιο της Red Bull είναι το καλύτερο του γκριντ. Η RB19 έχει κερδίσει σε Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία και Αυστραλία και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και στο Αζερμπαϊτζάν (30 Απριλίου), εκτός κι αν ο κόσμος γυρίσει ανάποδα. Βέβαια, τα μάτια μας έχουν δει πολλά να συμβαίνουν στη Formula 1, οπότε θα πρέπει να κρατάμε μια… πισινή. Επειδή λοιπόν, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, έτσι συμβαίνει και στην RB19, παρόλο που αποτελεί το γρηγορότερο των άλλων 18 που ξεκινούν κάθε γκραν πρι.

Το θέμα είναι πως σε γενικές γραμμές η RB19 έχει σχεδιαστεί με σχετικά «σφικτό» τρόπο από τους Άντριαν Νιούι και Πιερ Βακέ. Δημιουργήθηκε δίχως συμβιβασμούς στην αεροδυναμική και προτεραιότητα των δύο ήταν να παράγεται το μέγιστο δυνατό κάθετο φορτίο από το δάπεδο, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη απόδοση στις γρήγορες στροφές. Αυτός ο «σφικτός» σχεδιασμός, όμως, έχει κάποιο κόστος όπως έδειξαν οι πρόσφατοι αγώνες, αφού τόσο ο Μαξ Φερστάπεν όσο και ο Σέρχιο Πέρες αναγκάστηκαν να αλλάξουν κιβώτιο στη Σαουδική Αραβία, περισσότερο για προληπτικούς λόγους.

Ενώ λοιπόν η Red Bull δεν αντιμετώπισε καμία πρόκληση από τις άλλες ομάδες, το γκραν πρι στην Τζέντα φανέρωσε μια πιθανή αδυναμία της RB19. Τόσο ο Ολλανδός όσο και ο Μεξικανός, άκουσαν προσεκτικά από τον ασύρματο τους υπεύθυνους να τους λένε πως θα πρέπει να επιλέξουν άλλο mode στον κινητήρα τους, λόγω ενδεχόμενης βλάβης. Ως εκ τούτου, επιβράδυναν όσο εκείνοι θεώρησαν, αλλά τι θα συμβεί αν οι Ferrari, Aston Martin και Mercedes κλείσουν την ψαλίδα που τις χωρίζει από τη Red Bull; Αυτό θα οδηγούσε τους Αυστριακούς να φτάσουν κοντά ή και ακόμα να ξεπεράσουν τα όρια λειτουργίας κάποιων εξαρτημάτων, κάτι που ίσως να σήμαινε την εμφάνιση μιας λέξης που κανείς τεχνικός διευθυντής δεν θέλει να ακούσει στη Formula 1 και είναι η αξιοπιστία.

Στους επόμενους αγώνες λοιπόν θα γίνει γνωστό κατά πόσον η Red Bull κατασκεύασε ένα μονοθέσιο που βρίσκεται στο όριο της αξιοπιστίας του ή έχει ακόμα πολλά να δώσει. Αν και η αλήθεια είναι πως στο γκραν πρι της Τζέντα, το πρώτο σενάριο φαίνεται να έχει περισσότερες πιθανότητες.

Tags: