Lamborghini Revuelto: το πρώτο σούπερ σπορ V12 υβριδικό των 1.015 ίππων (vid)

Lamborghini Revuelto

i

©Automobili Lamborghini

Lamborghini Revuelto: το πρώτο σούπερ σπορ V12 υβριδικό των 1.015 ίππων (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 10:06 - 07.04.2023 / Ανανεώθηκε: 17:19 - 14.08.2024

Με πανίσχυρο κινητήρα βενζίνης, κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη και τρεις ηλεκτροκινητήρες που συνθέτουν τετρακίνηση.

Στην 60η επέτειο της μάρκας, η Automobili Lamborghini παρουσιάζει το Revuelto, το πρώτο σούπερ σπορ V12 υβριδικό plug-in HPEV (High Performance Electrified Vehicle).

Όπως διαπιστώνετε, ακόμα και οι σπορ μάρκες έχουν προχωρήσει με γοργά βήματα προς τον εξηλεκτρισμό.

Το Revuelto ορίζει ένα νέο πρότυπο όσον αφορά τις επιδόσεις, τον σπορ χαρακτήρα και την οδηγική απόλαυση από την πρωτοφανή νέα αρχιτεκτονική του: καινοτόμος σχεδιασμός, μέγιστη αεροδυναμική απόδοση και μια νέα φιλοσοφία πλαισίου από ανθρακονήματα.

Η ισχύς των 1015 ίππων παρέχεται από τη συνδυασμένη ισχύ ενός εντελώς νέου κινητήρα εσωτερικής καύσης 6.498,5 κ.εκ. (η ισχύς του 825 ίπποι στις 9.250 σ.α.λ.) μαζί με τρεις ηλεκτροκινητήρες, και ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη που κάνει το ντεμπούτο του σε μια 12-κύλινδρη Lamborghini.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδυάζει στοιχεία υψηλής ισχύος: ο νέος κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει σχέση 128 ίππους/λίτρο και λειτουργεί συνεργικά με δύο μπροστινούς ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε τροχό) αξονικής ροής (ισχύς 220kW στις 3.500 σ.α.λ.) που παρέχουν εξαιρετική αναλογία βάρους προς ισχύ, και με έναν ηλεκτροκινητήρα ακτινικής ροής (ισχύς 110kW στις 10.000 σ.α.λ.) τοποθετημένο πάνω από το πρώτο -οκτώ ταχυτήτων- διπλού συμπλέκτη, κιβώτιο. Ο κινητήρας αυτός παρέχει ισχύ στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τον επιλεγμένο τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες.

Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ειδικής ισχύος (4500 W/κιλό) που υποστηρίζει επίσης μια πλήρως ηλεκτρική λειτουργία κίνησης. Η μπαταρία έχει μήκος 1,550μ., ύψος 30,1 εκ. και πλάτος 24 εκ., και περιέχει στοιχεία συνολικής χωρητικότητας 3,8 kWh. Όταν η φόρτιση πέσει στο μηδέν, μπορεί να επαναφορτιστεί είτε από οικιακό εναλλασσόμενο ρεύμα είτε από επιτοίχιο φορτιστή έως 7 kW σε ισχύ και επαναφορτίζεται πλήρως σε μόλις 30 λεπτά. Μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί υπό αναγεννητική πέδηση από τους μπροστινούς τροχούς ή απευθείας από τον κινητήρα V12 σε μόλις 6 λεπτά.

Σημειώνω ότι υπάρχουν 13 λειτουργίες μετάδοσης κίνησης και τετρακίνησης, επιλέγοντας διαφορετικά προφίλ, σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία για την απόλυτη εμπειρία οδήγησης.

Τα ανθρακονήματα, που παράγονται δια χειρός στο εργοστάσιο Σαντ’ Αγκάτα Μπολονέζε είναι το κύριο δομικό στοιχείο του νέου αυτοκινήτου, και χρησιμοποιούνται όχι μόνο στη άτρακτο και το πλαίσιο αλλά και σε όλα τα στοιχεία του αμαξώματος εκτός από τις πόρτες και τους προφυλακτήρες. Η εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και ελαφρών υλικών, σε συνδυασμό με την υψηλή ισχύ του κινητήρα, συμβάλλουν στην επίτευξη της καλύτερης αναλογίας βάρους προς ισχύ στην ιστορία της Lamborghini: 1,75 κιλά/ίππο.

Lamborghini Revuelto ©Automobili Lamborghini

Το νέο Revuelto επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και στα 0-200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα άνω των 350 χλμ./ώρα. Αυτοί οι αριθμοί συνδυάζονται με τον εξαιρετικό δυναμισμό του χάρη στην εισαγωγή του ηλεκτρικού torque vectoring και της ηλεκτρικής τετρακίνησης που είναι διαθέσιμη συνεχώς, διασφαλίζοντας ότι το σούπερ σπορ Revuelto είναι απόλυτα ικανό τόσο στην πίστα όσο και στην καθημερινή οδήγηση.

Lamborghini Revuelto ©Automobili Lamborghini

Η ροπή των 725 Nm στις 6.750 σ.α.λ., είναι εντυπωσιακή για τον V12 κινητήρα, ενώ πρόσθετα 350 Nm ροπής προσφέρονται από καθέναν από τους μπροστινούς ηλεκτροκινητήρες.

Lamborghini Revuelto ©Automobili Lamborghini

Στην 60χρονη ιστορία της Lamborghini, μόνο δύο ακόμα V12 αυτοκίνητα έχουν εξοπλιστεί με εγκάρσιο πίσω κιβώτιο ταχυτήτων: η επαναστατική Miura που κυκλοφόρησε το 1966, η οποία υιοθέτησε επίσης μια διάταξη εγκάρσιου κινητήρα στο μεσαίο πίσω μέρος, και το Essenza SCV12, ένα υπεραυτοκίνητο εστιασμένο στην πίστα με διαμήκη κινητήρα και φέρον εγκάρσιο κιβώτιο ταχυτήτων.

Tags: