Με 170 hp από 1.0lt μοτέρ το νέο Ford Puma ST Powershift (vid)

Ford Puma ST Powershift

i

©Ford

Με 170 hp από 1.0lt μοτέρ το νέο Ford Puma ST Powershift (vid)

Δημήτρης Μπαλής • 11:31 - 11.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:58 - 14.08.2024

Η πιο ισχυρή έκδοση του χιλιάρη κινητήρα, με 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Εως τώρα, από το 2020, το Puma ST ήταν διαθέσιμο στην έκδοση 1.5lt Ecoboost με 200 ίππους.

Ωστόσο, η Ford, μέσω του τμήματος υψηλών επιδόσεων, Ford Performance, λανσάρει μια ακόμα έκδοση, την Puma ST Powershift, η οποία εφοδιάζεται με τον πολυβραβευμένο κινητήρα 1.0lt EcoBoost της Ford, στην πιο ισχυρή του εκδοχή, αποδίδοντας 170 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. με 248 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας συνδυάζει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ford Powershift, που χαρίζει αφενός επιτάχυνση 7,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και αφετέρου χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου, 6,3 λίτρα στα 100 χλμ. και επίσης χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, για τα δεδομένα της ισχύος, 144 γρ./χλμ.

©Ford

Το ήπιο υβριδικό σύστημα ενεργοποιεί την ανάκτηση ενέργειας πιο γρήγορα από ό,τι σε άλλες εφαρμογές για ταχύτερη επαναφόρτιση της 48βολτης μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό επιτρέπει στην ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα (BISG) να προσφέρει πρόσθετη ροπή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ώστε να εξασφαλιστεί βελτιωμένη απόδοση στις χαμηλότερες στροφές. Επιπρόσθετα, η αυξημένη ανάκτηση ενέργειας προσφέρει επιπλέον 10 ίππους ηλεκτρικής υποβοήθησης από τη μίζα/γεννήτρια που ενισχύει τη μέγιστη ισχύ.

Το νέο Puma ST Powershift έχει την ίδια τεχνολογία ενεργών βαλβίδων εξαγωγής του Puma ST και την ίδια ηχητική χροιά κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Ελεγχόμενη από τα επιλέξιμα Drive Modes, η ενεργή βαλβίδα εξαγωγής παραμένει κλειστή στις λειτουργίες Normal και Eco για εκλεπτυσμένη απόδοση στην καθημερινότητα, αλλά ανοίγει στη Sport για να εντείνει τον σπορ ήχο.

Το δε 7τάχυτο κιβώτιο Powershift στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, προσφέρει ομαλές αλλαγές στο σταμάτα – ξεκίνα και γρήγορα διαδοχικά κατεβάσματα στη χειροκίνητη λειτουργία από τα Paddles στο τιμόνι, για καλύτερα προσπεράσματα. Με ενεργοποιημένη την λειτουργία Sport, το κιβώτιο ταχυτήτων κρατά επίσης τις χαμηλότερες σχέσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, για πιο σπορ απόκριση.

©Ford

Το αυτόματο κιβώτιο Powershift υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία Stop & Go για το προαιρετικό Adaptive Cruise Control, η οποία μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα σε συνθήκες κυκλοφορίας με αλλεπάλληλα σταμάτα-ξεκίνα και να το επανεκκινήσει αυτόματα εάν η διάρκεια της στάσης είναι μικρότερη από τρία δευτερόλεπτα, ή να συνεχίσει μετά από τρία δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού ή του γκαζιού. Το κιβώτιο ταχυτήτων υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία Remote Start μέσω της εφαρμογής FordPass.

Το Puma ST Powershift μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με το βραβευμένο Puma ST, έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω και αντιστρεπτική δοκό 28 χλστ. ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα και μπροστά αντιστρεπτική δοκό 24 χλστ.

©Ford

Φέρει πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford, αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi εμπρός και πίσω, βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης για αυξημένη απόκριση κατά την είσοδο στη στροφή σε σύγκριση με το βασικό Puma, με περαιτέρω υποστήριξη από το Torque Vectoring Control, πιο ισχυρό σύστημα πέδησης με εμπρός δίσκους 325 χλστ. και βελτιστοποιημένη ανάκτηση ενέργειας του συστήματος κίνησης.

Σχεδιαστικά, οι αλλαγές παρατηρούνται στο splitter της Ford Performance που είναι ενσωματωμένο στον εμπρός προφυλακτήρα για καλύτερη κάθετη αεροδυναμική πίεση του εμπρός τμήματος, στη μεγάλη πίσω αεροτομή οροφής, στον πίσω διαχύτη και στις άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν των μοντέλων ST, που μεγιστοποιούν την ικανότητα ψύξης και την αποδοτικότητα του κινητήρα.

©Ford

Στάνταρ είναι τα πλαίσια της μάσκας, τα πλευρικά διακοσμητικά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και η πίσω αεροτομή οροφής, όλα σε μαύρο επίσης χρώμα, οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, τα σπορ καθίσματα εξελιγμένα από την Ford Performance, φινιρισμένα με premium συνθετικό υλικό Sensico με δερμάτινη αίσθηση, η βάση ασύρματης φόρτισης, θερμαινόμενο παρμπρίζ Quickclear, οι εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, οι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, μόντεμ FordPass Connect, και το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Οι δε διαθέσιμες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν τα συστήματα: Pre-Collision Assist με Active Braking, Active Park Assist, Cross Traffic Alert με Active Braking, και Intelligent Speed Limiter.

Καταλήγοντας, το νέο Puma ST Powershift διατηρεί τον χώρο φόρτωσης των 456 λίτρων καθώς και το καινοτόμο Ford MegaBox που παρέχει έναν αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Tags: