Η General Motors αξιολογεί το πρόγραμμα κινητήρα F1, για είσοδό της από τη σεζόν του 2027.
Το άνοιγμα της Formula 1 σε νέες ομάδες, ήδη έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών εταιρειών.
Ηδη η Andretti Racing έχει εκφράσει την επιθυμία να μπει στον μαγικό κόσμο της F1, αλλά όχι μόνη της, καθώς χρειάζεται την υποστήριξη μιας μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας.
18:33 - 04.05.2023
Γκραν πρι Formula 1 Μαϊάμι: Ένας αγώνας για σκληρό ροκ… (vid)
Το στάδιο Hard Rock στο Miami Gardens μετατρέπεται σε μια πίστα F1 από άλλο πλανήτη.
Η General Motors, συνεργάτης στην πρόταση της Andretti Formula 1, αξιολογεί την είσοδο στο πρωτάθλημα ως κατασκευαστής μονάδων ισχύος ήδη από τη σεζόν του 2027.
Ο πρώην οδηγός της McLaren F1, Μίκαελ Αντρέτι, ενίσχυσε τις πιθανότητες να δοθεί το πράσινο φως στην πρόταση της ομάδας του για να μπει στην F1 το 2026, αφού κέρδισε την υποστήριξη της υπο-μάρκας της GM, Cadillac.
Αλλά σε αντίθεση με τον αμερικανικό ανταγωνιστή της, τη Ford, που έχει συνεργαστεί με την Red Bull για προμήθεια κινητήρων από τη στιγμή που σταματά η Honda, η GM επιθυμεί μια σημαντική τεχνική παρουσία στην F1.
Ο εκτελεστικός διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της GM, Ερικ Γουόρεν - πρώην επικεφαλής του προγράμματος NASCAR του ομίλου - λέει ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα πρόγραμμα για κινητήρα F1, το οποίο βρίσκεται υπό αξιολόγηση.
Μιλώντας αποκλειστικά στο Autosport, ο Γουόρεν είπε: «Η GM έχει κίνητρο να ασχοληθεί με το αυτοκίνητο και το σχεδιασμό, την όλη διαδικασία. Δεν είναι μόνο για έναν κινητήρα. Η αλληλεπίδραση μεταξύ Cadillac και Andretti θα αφορά σε όλο το όχημα».
Σε περίπτωση που η αίτηση που υποβλήθηκε στη FIA από την Andretti-Cadillac καταλήξει σε συμμετοχή για το 2026 - με την Hitech και την Panthera Asia να ενδιαφέρονται επίσης - η ομάδα θα λειτουργεί με κινητήρα από άλλη εταιρεία στην πρώτη της σεζόν.
Μετά τη δημιουργία μιας μακροχρόνιας συνεργασίας μεταξύ του Andretti και της Wayne Taylor Racing, και τους δεσμούς με τη Honda, ίσως πάρει κινητήρες το 2026 μέσω της επωνυμίας Acura, χωρίς να αποκλείεται και η περίπτωση της Renault, ως την πιο αξιόπιστη οδό για την Andretti.
Ωστόσο, η GM θα εξετάσει το δικό της πρόγραμμα κινητήρων για το πρωτάθλημα του 2027, με τον Γουόρεν να εξηγεί: «Κοιτάζοντας πέρα από το 2026, η άποψή μας είναι ότι θέλουμε να αγωνιστούμε και να βεβαιωθούμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί».
Σημειώνουμε ότι οι κανονισμοί για τον κινητήρα του 2026 δεν προϋποθέτουν ακριβά κόστη, καθώς έχει εγκαταλειφθεί η περίπλοκη μονάδα θερμότητας, ανοίγοντας το δρόμο για την είσοδο της Audi, μέσω της Sauber, στην F1.
Προς το παρόν η Andretti συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E.